GMM Marquee Bracket

Meshuggah - Emperor: 0-10
Tiamat - Mastodon: 0-10
Opeth - Dimmu Borgir: 10-0
Ayreon - Satyricon: 10-0

Meshuggah - Emperor: 10-0
Opeth - Dimmu Borgir: 4-6

Meshuggah - Emperor: 10-0
Tiamat - Mastodon:0-10
Opeth - Dimmu Borgir:0-10
Ayreon - Satyricon:10-0

Meshuggah - Emperor: 7-3
Tiamat - Mastodon: 7-3
Opeth - Dimmu Borgir:10-0
Ayreon - Satyricon:10-0

Meshuggah - Emperor:0-10
Vervelendste clash

Ik sluit me volledig aan bij Johan en Projunk.

The Aristocats GIF by Maudit

Benieuwd of het genoeg gaat zijn om Emperor te laten winnen, gelukkig is dat het enige duel waar het me niet heel veel uitmaakt, gun het Meshuggah ook. Emperor krijgt het voordeel omdat ik die daadwerkelijk zelf gezien heb :)

The Aristocats GIF by Maudit

Benieuwd of het genoeg gaat zijn om Emperor te laten winnen, gelukkig is dat het enige duel waar het me niet heel veel uitmaakt, gun het Meshuggah ook. Emperor krijgt het voordeel omdat ik die daadwerkelijk zelf gezien heb :)
En vergeet de kracht van ayreon niet.

Bijlagen

• 20260520_113700.jpg
    20260520_113700.jpg
    252,5 KB · Weergaven: 10
  • Pray
Waarderingen: Dr. Hannibal
Heel lastig, alle 8 top Marquee headliners in mijn ogen.
Maar genoeg uitgesteld, zoiets dan maar (met name gebaseerd op gevoel)?

Meshuggah - Emperor: 6-4
Tiamat - Mastodon: 7-3
Opeth - Dimmu Borgir: 8-2
Ayreon - Satyricon: 9-1

Cbs Omg GIF by The Late Late Show with James Corden

Opeth - Dimmu Borgir: 5-5

Tiamat - Mastodon: 10-0

Weinig tijd vandaag, dus enkel punten.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de toelichting op het verkiezen van Satyricon boven Ayreon. Ik heb Satyricon nog nooit live gezien en via Spotify pakt het me niet zo. Waarom zou ik ze moeten gaan zien mocht Graspop ze boeken?

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de toelichting op het verkiezen van Satyricon boven Ayreon. Ik heb Satyricon nog nooit live gezien en via Spotify pakt het me niet zo. Waarom zou ik ze moeten gaan zien mocht Graspop ze boeken?

Die keuze hoeft niet te betekenen dat je Satyricon geweldig vindt, heb zelf helemaal niets met sommige types van proggy metal. Was erbij in 2018 omdat een vriendin het absoluut wilde zien, maar buiten dat ik aanwezig was, kan ik me weinig meer van het optreden herinneren, het deed me weinig (zowel op positief als negatief vlak). Ik heb me niet verveeld, maar heeft me ook niet aangespoord om het vaker te gaan beluisteren. Er is sowieso veel prog die me om één of andere reden te steriel of te gekunsteld overkomt en waarmee het waarschijnlijk nooit zal klikken. Ene oor in, andere oor uit, zowel op plaat als live.

En daarnaast vind ik (los van de kwaliteit van de muziek) dat Ayreon, in een rijtje met Behemoth, Opeth, Satyricon, My Dying Bride, Amenra en andere Emperors nogal heel erg de vreemde eend in de bijt is. Met hun gepolijste sound en concepten vol verwondering staan die nogal raar tussen de rauwe zwaarte, de intense dreiging of de ritualistische spanning van bands die als typisch Marquee worden beschouwd.

Voor een band als Ayreon is de Marquee het ultieme podium, maar voor de Marquee als podium is Ayreon niet de ultieme band.

Die keuze hoeft niet te betekenen dat je Satyricon geweldig vindt, heb zelf helemaal niets met sommige types van proggy metal. Was erbij in 2018 omdat een vriendin het absoluut wilde zien, maar buiten dat ik aanwezig was, kan ik me weinig meer van het optreden herinneren, het deed me weinig (zowel op positief als negatief vlak). Ik heb me niet verveeld, maar heeft me ook niet aangespoord om het vaker te gaan beluisteren. Er is sowieso veel prog die me om één of andere reden te steriel of te gekunsteld overkomt en waarmee het waarschijnlijk nooit zal klikken. Ene oor in, andere oor uit, zowel op plaat als live.

En daarnaast vind ik (los van de kwaliteit van de muziek) dat Ayreon, in een rijtje met Behemoth, Opeth, Satyricon, My Dying Bride, Amenra en andere Emperors nogal heel erg de vreemde eend in de bijt is. Met hun gepolijste sound en concepten vol verwondering staan die nogal raar tussen de rauwe zwaarte, de intense dreiging of de ritualistische spanning van bands die als typisch Marquee worden beschouwd.

Voor een band als Ayreon is de Marquee het ultieme podium, maar voor de Marquee als podium is Ayreon niet de ultieme band.
Ja hoewel ik ze zelf wel goed vind en tot nu toe dus wel op ze gestemd heb (ook omdat ze voor mij persoonlijk vaak niet de allersterkste tegenstanders hadden) kan ik mij ook wel vinden in dit verhaal. Het is niet een sound die past bij wat ik mij voorstel als ik aan een Marquee band denk. Als het niet zo'n unieke boeking was geweest en ze niet zo'n grote forum favoriet waren geweest hadden ze er waarschijnlijk al veel eerder uit gelegen 😅

• Leuk
Waarderingen: BlackRamIndian

Users who are viewing this thread