Amenra - Dream Theater 10-0
Laat DT maar lekker subheadliner spots bekleden op main terwijl Amenra de Marquee afsluit.
Arch Enemy - Type O Negative 2-8
Hier het meeste over nagedacht van de duels vandaag, van beide wat geluisterd, Arch Enemy wel bekend mee maar luister het niet actief en Type O Negative ken ik eigenlijk überhaupt nauwelijks muziek van, act in de categorie "weet wel dat het goed is maar nog geen aanleiding gehad er echt in te duiken". Na vandaag wat nummers van beide te luisteren tot de bovenstaande conclusie gekomen op basis van hoe interessant die klonken, bij Arch Enemy bekruipt me toch te snel het gevoel dat het eentonig wordt. Maar wel een vette sound en hoewel ik ze ook meer met vooravond spots op main associeer toch 2 puntjes voor de kans dat ze naar de Marquee terugkeren. Dat gaat bij TON sowieso lastig worden helaas.
Ayreon - Behemoth 6-4
Nipte overwinning op uniekheid voor Ayreon maar beide hele sterke Marquee headliners, al is van Behemoth ook nog maar de vraag of dat nog gaat gebeuren. Maar wederom, bij Ayreon zal dat evengoed lastig worden.
Death Angel - Tiamat 2-3
Halve punten omdat ze er eigenlijk beide wel uit mogen wegens te klein, beide wel goeie sound met een voorkeur voor Tiamat.
Mocht ik vrij kiezen binnen deze set dan gingen denk ik duel 1 en 3 volledig door en duel 2 en 4 er volledig uit, overigens.