GMM Marquee Bracket

Amenra - Dream theater 8-2
Arch enemy - Type o negative 2-8
Ayreon - Behemoth 2-8
Death angel - Tiamat 10-0

Vooruit, ik kom ook weer eens hier buurten

Amenra - Dream Theater: 6-4
Beide bands niet veel mee, maar ook niet veel tegen
Arch Enemy - Type O Negative: 2-8
Houd meer van AE, maar die mag gerust mainstage blijven staan
Ayreon - Behemoth: 0-10
Niets tegen Ayreon, maar tijdens een headline-slot in de Marquee zie ik toch liever een Behemoth
Death Angel - Tiamat: 10-0

Amenra - Dream Theater: 2-8
Arch Enemy - Type O Negative: 0-10
Ayreon - Behemoth: 8-2
Death Angel - Tiamat: 2-8
Ik geef je gelijk!

Amenra - Dream Theater: 2-8
Arch Enemy - Type O Negative: 0-10
Ayreon - Behemoth: 8-2
Death Angel - Tiamat: 2-8

• Geweldig
Waarderingen: Ceeweb
Amenra - Dream Theater 10-0
Arch enemy - Type O Negative 0-10
Ayreon - Behemoth 0-10
Death angel - Tiamat 0-10

Amenra - Dream Theater 0-0
Arch enemy - Type O Negative 0-10
Ayreon - Behemoth 0-10
Death angel - Tiamat 10-0

Amenra - Dream Theater 6-4
Arch enemy - Type O Negative 0-0
Ayreon - Behemoth 6-4
Death angel - Tiamat 0-0

Amenra - Dream Theater 10-0
Laat DT maar lekker subheadliner spots bekleden op main terwijl Amenra de Marquee afsluit.

Arch Enemy - Type O Negative 2-8
Hier het meeste over nagedacht van de duels vandaag, van beide wat geluisterd, Arch Enemy wel bekend mee maar luister het niet actief en Type O Negative ken ik eigenlijk überhaupt nauwelijks muziek van, act in de categorie "weet wel dat het goed is maar nog geen aanleiding gehad er echt in te duiken". Na vandaag wat nummers van beide te luisteren tot de bovenstaande conclusie gekomen op basis van hoe interessant die klonken, bij Arch Enemy bekruipt me toch te snel het gevoel dat het eentonig wordt. Maar wel een vette sound en hoewel ik ze ook meer met vooravond spots op main associeer toch 2 puntjes voor de kans dat ze naar de Marquee terugkeren. Dat gaat bij TON sowieso lastig worden helaas.

Ayreon - Behemoth 6-4
Nipte overwinning op uniekheid voor Ayreon maar beide hele sterke Marquee headliners, al is van Behemoth ook nog maar de vraag of dat nog gaat gebeuren. Maar wederom, bij Ayreon zal dat evengoed lastig worden.

Death Angel - Tiamat 2-3
Halve punten omdat ze er eigenlijk beide wel uit mogen wegens te klein, beide wel goeie sound met een voorkeur voor Tiamat.

Mocht ik vrij kiezen binnen deze set dan gingen denk ik duel 1 en 3 volledig door en duel 2 en 4 er volledig uit, overigens.

Bij dit soort spelletjes vind ik het trouwens leuker dat mijn favorieten tegenover elkaar staan. Er kan er sowieso toch maar eentje winnen (dus het gaat altijd wel eens gebeuren) en ik zie mijn favorieten er liever tegen elkaar uitgaan dan tegen bands die ik helemaal niets vind.

Bij dit soort spelletjes vind ik het trouwens leuker dat mijn favorieten tegenover elkaar staan. Er kan er sowieso toch maar eentje winnen (dus het gaat altijd wel eens gebeuren) en ik zie mijn favorieten er liever tegen elkaar uitgaan dan tegen bands die ik helemaal niets vind.
Leuke manier van denken. 😁

Nog wat interessante duels (nog in spel / uitgeschakeld):
  • Mercyful Fate vs. King Diamond (King Diamond)
  • Soulfly vs. Cavalera Conspiracy (Max Cavalera)
  • Immortal vs. Abbath (Abbath)
  • Iced Earth vs. Blind Guardian (Jon Schaffer en Hansi Kürsch samen in zijproject Demons & Wizards)
  • In Flames vs. At The Gates ('Big Three' Gothenburg sound, grondleggers melodic death metal met Dark Tranquillity)
  • Paradise Lost vs. My Dying Bride ('Big Three'/grondleggers death/doom met Anathema)
  • Paradise Lost vs. My Dying Bride vs. Type O Negative vs. Tiamat (grondleggers gothic metal)
  • Paradise Lost vs. Bloodbath (Nick Holmes)
  • Opeth vs. Bloodbath (Mikael Åkerfeldt)
  • Agnostic Front vs. Sick Of It All (vs. Biohazard vs. Helmet) (NYHC scene)
  • Death Angel vs. Testament vs. Exodus (Bay Area thrash scene)
Wie heeft er nog?

1778625092241.png

Morele winnaars: @Black Hammer , @Blommie , @Elisa Day , @gmm033 , @johanra , @jvandeweyer , @Mark's Kal , @Martijn76 , @Projunk

Amenra - Dream Theater was een ongelijke strijd.

Death Angel en Tiamat waren wat meer aan elkaar gewaagd, maar DA had blijkbaar het startschot gemist, en liep vervolgens continu achter de feiten aan.

AE en TON gingen nek-aan-nek op, totdat AE halverwege een hongerklop kreeg, waardoor TON afgetekend won.

Maar dan Ayreon - Behemoth...
Een van de spannendste duels tot nu toe, Ayreon bijna het hele duel aan de leiding, maar Behemoth steeds op de hielen, om er met een scherpe eindsprint alsnog met de overwinning vandoor te gaan.

200.gif

1778625150821.png

Zo komen we alweer bij de laatste duels van Ronde 3W, en ook nu zullen er weer harde keuzes gemaakt moeten worden..

Video Game Wwe GIF

1778625242370.png

Dimmu Borgir - Soulfly:
Emperor - Paradise Lost:
Lamb Of God - My Dying Bride:
Meshuggah - Opeth:

Dimmu Borgir - Soulfly: 0 - 10
Dan toch maar Soulfly

Emperor - Paradise Lost: 0 - 10
Paradise Lost heeft nog steeds voor mij een van de allerbeste platen ooit in elkaar gestoken (The Plague Within)

Lamb Of God - My Dying Bride: 10 - 0
Duidelijk

Meshuggah - Opeth: 0 -10
Totaal niks met Meshuggah en heel veel met Opeth

Dimmu Borgir - Soulfly: 10-0
Emperor - Paradise Lost: 0-10
Lamb Of God - My Dying Bride: 10-0
Meshuggah - Opeth: 0-10

Dimmu Borgir - Soulfly: 10-0
Zou graag beide offeren om meer van de volgende 6 door te laten gaan.

Emperor - Paradise Lost: 7-3
Hele taaie maar omdat ik van Emperor daadwerkelijk een ijzersterke Marquee headline set heb gezien recent winnen die. Paradise Lost ook jaren terug een stuk van gezien in de Marquee, was mijn kennismaking maar wel gelijk verkocht, dus kan ermee leven als die door gaan, maar liever niet ten koste van Emperor.

Lamb Of God - My Dying Bride: 0-10
Leuke band hoor, dat Lamb of God, maar het verbleekt muzikaal bij wat MDB kan. Zeker in de context van de Marquee horen die laatsten dit te winnen.

Meshuggah - Opeth: 4-6
Dit had zo de finale kunnen zijn. Denk dat Opeth hem gaat pakken en van mij mogen ze.

Users who are viewing this thread