GMM Marquee Bracket

Amenra - Dream Theater: 3-7
Arch Enemy - Type O Negative: 0-10
Ayreon - Behemoth: 8-2
Death Angel - Tiamat: 7-3

Mijn punten staan er niet tussen :(
(niet dat het een groot verschil maakt en morele winnaar was ik ook niet)

• Wow
Waarderingen: MetalLimbo
Amenra - Dream Theater: 4-6 Ook al is amenra in feite de betere marquee band, pakt de muziek mij niet. waardoor ik deze op ersoonlijke voorkeur aan DT moet geven
Arch Enemy - Type O Negative: 2-8
Ayreon - Behemoth: 3-7
Death Angel - Tiamat: 8-2

Bekijk bijlage 20067

Morele winnaars: @BlackRamIndian , @Dr. Hannibal , @Jimmeh07

Vier duels die aardig aan elkaar gewaagd waren!

Alleen Heilung behield vanaf het begin een comfortabele voorsprong.
De overige drie verliepen een stuk grilliger.

IF leek op een overwinning af te gaan, maar kreeg halverwege te maken met een hongerklop en zag Kreator er met de overwinning vandoor gaan.
IE-Satyricon begon spannend, maar Satyricon zette een vroege demarrage en kwam solo over de streep.
DD en SS zaten continu in elkaars wiel, maar SS kwam duidelijk te kort in de sprint.
(ja, ik ben ook een wielernerd.. 🤓😛🚴‍♂️)

Bekijk bijlage 20068

Bekijk bijlage 20070

Toch zeker niet de minste namen die hier afvallen (Hatebreed, Iced Earth, In Flames, Pendulum, Saxon...)!

En we gaan door naar de winners zijde van de bracket, met gelijk enkele knallers van duels:

Bekijk bijlage 20069

Amenra - Dream Theater:
Arch Enemy - Type O Negative:
Ayreon - Behemoth:
Death Angel - Tiamat:

Season 3 Nbc GIF by The Office
Goh, had toch het idee dat een aantal duels de verkeerde kant op aan het vallen waren, maar mooi!

Wel grappig om die lijstjes afvallers en winnaars naast elkaar te zien, dan wordt het wel duidelijk dat sommige namen alleen maar afvallen door een zware loting, terwijl sommige maar door blijven rollen omdat er telkens weinig interessants tegenover staat. Neem nu regel 10: in een rechtstreeks duel zou Pendulum altijd Helmet verslaan, daar ben ik vrij zeker van, dan hadden ze van rijtje gewisseld, maar de kaarten waren anders geschud 😅

Ach ja, ik kan prima leven met deze afvallers, alleen Primus ligt er wat mij betreft echt wat te vroeg en een beetje onverdiend uit, maar goed, dat blijft ook een beetje lastig aan dit spel: hoewel het podium binnen het festival juist bedoeld is om een plek te geven aan artiesten die iets meer niche zijn dan wat er op de mainstages staat, komt het hier toch neer op een rechtstreekse populariteitswedstrijd en gaan grotere namen die ook op mainstage spelen en bekendere hits hebben gewoon makkelijker punten scoren. Maar goed, nog steeds interessant om te zien wat er dan aan het einde uit rolt natuurlijk, met dat gegeven in het achterhoofd. Nu maar eens broeden op de duels van vandaag…

Heel vervelende keuzes om te maken, deze keer, maar ja, hoe verder we geraken in het spel, hoe moeilijker de keuzes worden, natuurlijk.

Amenra - Dream Theater: 2-8
Amenra is wel echt een Marquee band, maar het doet mij echt 0,0, dus ik kan er mij nog niet toe brengen om ze te laten winnen en al helemaal niet van DT

Zwaar verdict voor AE, maar we zoeken een Marquee band en AE is toch echt mainstage geworden.

Ik zou hier een joker willen inzetten en 2 keer 10 geven, maar dat mag niet, dus dan maar het grootste deel van de punten naar Ayreon wat ik echt een geweldige Marquee afsluiter vond, maar ik kan het niet over mijn hart krijgen om Behemoth puntenloos te laten.

Death Angel - Tiamat: 2-8
Ik voel toch iets meer voor donkere muziek in de Marquee, dus de meeste punten gaan naar de gothic/doom/black van Tiamat en niet naar de trash van Death Angel

Amenra - Dream Theater: 10-0
Ayreon - Behemoth: 0-10
Death Angel - Tiamat: 0-10

Ayreon - Behemoth: 10-0
Death Angel - Tiamat: 5-5

Dit is geen fijne loting. Absoluut niet.

Amenra - Dream Theater: 8-2
DT hoort eigenlijk minimaal top 5 te halen op een metalfestival.

AE is inmiddels geen Marquee headliner meer.

Ayreon - Behemoth: 10-0

Death Angel - Tiamat: 6-4
muzikaal is Tiamat beter maar kan je met de beste wil van de wereld geen Marquee meer laten headlinen qua huidige bekendheid. Staat live nog steeds wel erg goed! Maar ditzelfde kan je ook absoluut zeggen van Death Angel.

Amenra - Dream Theater: 7-3

Mijn punten staan er niet tussen :(
(niet dat het een groot verschil maakt en morele winnaar was ik ook niet)

Heb het even nagezocht, en je hebt helemaal gelijk!
En ik ben niet alleen jouw punten vergeten mee te nemen, maar ook die van @Mark's Kal vlak ervoor... 🙈
Mijn excuses, en bedankt voor de oplettendheid!

DevilDriver - Stone Sour: 5-5
Hatebreed - Heilung: 2-8
Iced Earth - Satyricon: 0-10
In Flames - Kreator: 4-6

Gelukkig heeft het inderdaad geen gevolgen voor de uitslag.
DevilDriver, Heilung en Satyricon lopen resp. 4, 16 en 11 punten verder uit, In Flames - Kreator blijft gelijk.
De correcte eindstand:

1778575857020.png

Dream Theater heeft zijn sporen allang verdiend, maar toch konden ze mij de laatste keer echter niet overtuigen, wellicht dat het beter zou gaan werken in de Marquee.
Amenra is met hun intense donkere geluid in mijn ogen de perfecte beleving als Marquee HL!

Type O Negative zijn voor mij persoonlijk de dragers van een van mijn meeste memorabele live herinneringen. Ook al gaan ze er niet meer staan, kan ik ze niet als verliezer neerzetten.
Arch Enemy zijn volgens mij intussen een gevestigde main act, al zouden ze zeker niet misstaan als Marquee HL.

Behemoth was tof met hun laatste nacht set, maar zouden voor mij nog beter werken in de Marquee. Ayreon was een onvergetelijke beleving en was toch ook veel meer een unieke booking.

Death Angel - Tiamat: 4-6
Beiden hele goeie sets van gezien, maar zijn inmiddels wel geen Marquee HL meer. Persoonlijke muzikale voorkeur voor Tiamat.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en MetalLimbo
Arch Enemy - Type O Negative:10-0
Death Angel - Tiamat:0-0

Arch Enemy - Type O Negative: 7-3
Ayreon - Behemoth: 9-1

Amenra - Dream Theater: 6-4
Ayreon - Behemoth: 0-1

Ayreon - Behemoth: 2-8

Als Arch Enemy weer 'ns wat shows met Johan Liiva gaat doen en dan puur en alleen nummers van de eerste 3 albums dan krijgen ze wel wat meer punten van me 😁.

Amenra - Dream Theater: 0 - 10
Hier moet iknhet chauvinisime op zij zetten. Dream Theater was een van mijn eerste bands. Ik weet nog als 13 jarig ventje hoe ik met mijn ouders op reis was naar Center Parcs Lommel (waar nu overgins ook Metal Park dus is tijdens Graspop). In een plaatselijke winkel daar kocht ik Awake van Dream Theater op cd. Ik kende de band nog niet echt maar had er al wel over gehoord. Aangekomen in ons vakantiehuis en de huisjes daar hadden toen nog een cd speler. Ik zet dat op en ik hoor die legendarische Portnoy fill en val zowat achterover van verbazing. Jaja. Zonder Dream Theater zou ik waarschijnlijk zelfs Amenra niet kennen

Arch Enemy - Type O Negative: 10 - 0
Toch iets grotet AE fan. Het is misschien eerder een mainstage band maar ok

Ayreon - Behemoth: 0 - 10
I don't always listen to Behemoth, but when I do, so do the neighbours

Death Angel - Tiamat: 10 - 0
Poepsimpel

Laatst bewerkt:
Death Angel - Tiamat: 3-3

Users who are viewing this thread