GMM Marquee Bracket

Dimmu Borgir - Kreator: 10-0
Arch Enemy - Hatebreed: 10-0
Airbourne - Death Angel: 4-6
Apocalyptica - My Dying Bride: 10-0
Met Stainthorpe zou dit omgekeerd zijn maar zonder wint bij mij Apocalyptica toch.

Dimmu Borgir - Kreator: 10-0
Airbourne - Death Angel: 10-0
Apocalyptica - My Dying Bride: 3-7

Dimmu Borgir - Kreator: 6-4
Ik ken persoonlijk meer van Kreator en heb ook geweldige shows van ze gezien, onder andere als Marquee head, maar hoewel ik mij nog nooit enorm in Dimmu Borgir verdiept heb en een fatsoenlijk show van ze meepakken er ook nog niet van gekomen is, weet ik wel dat het een betere Marquee headliner is. Iconische band, qua genre een volledige match, muzikaal interessanter dan de thrash van Kreator.

Arch Enemy - Hatebreed: 5-(-5)
Geen enorme Arch Enemy fan maar zie ze stukken liever dan Hatebreed in ieder geval.

Airbourne - Death Angel: (-5)-5
Geen enorme Death Angel fan maar zie ze stukken liever dan Airbourne in ieder geval.

Apocalyptica - My Dying Bride: 0-10
Ik heb in hun vorige duel Apocalyptica 10 punten gegeven met het bijschrift dat cellos mooie instrumenten zijn. Daar blijf ik wel achter staan, maar dat kan toch geen match zijn voor zo een iconische Marquee band als My Dying Bride? Die hebben zo'n rijke geschiedenis met het festival en specifiek de Marquee, op hun laatste passage was ik er gelukkig bij en dat was een van de beste optredens die ik ooit op Graspop gezien heb. Mochten ze nu in duel zijn met een even iconische band dan kan ik mij nog voorstellen dat het vertrek van Stainthorpe en de onzekere toekomst van de band daarmee het tij doet keren tegen ze, maar ze gaan het hier toch niet verliezen van, met alle respect, een omhoog gevallen Metallica coverband?

Dimmu Borgir - Kreator: 9-1

Arch Enemy - Hatebreed: 7-3
Lastige clash.

Airbourne - Death Angel: 10-0

Apocalyptica - My Dying Bride: 3-7

Lastig dit. Maar vind dimmu Borgrir toch wel mooier in t donker, en Kreator in t licht is nogsteeds een toffe show!
Airbourne - Death Angel: 1-9
Vind k zelf toch meer een openlucht band.
Apocalyptica - My Dying Bride: 10-0

Vind deze ook wel lastig. Kreator is live eigenlijk altijd een 7/10, terwijl Dimmu soms een 5/10 is en soms een 9/10. Ik vind ook wel echt dat ze een jas uit hebben gedaan met het vertrek van allerlei iconische bandleden. Maar voor hoe goed het kán zijn net de voorkeur voor hen.

Eerlijk gezegd waardeer ik Arch Enemy als liveband nog het meest voor het feit dat het hen lukt om als harder dan gemiddelde mainstage band op Graspop toch te leveren, soms zelfs in de volle zon. Dat vind ik erg knap, maar dat neemt niet weg dat ik er zeker van ben dat ze als Marquee head ook zouden leveren. Hatebreed ben ik eigenlijk al een jaar of 18 zat en die blijven maar terugkomen steeds.

Airbourne - Death Angel: 5-5
Ik kan weinig met allebei deze bands, dus laat de liefhebbers maar over hun lot beslissen.

Tsja, denk ik aan de Marquee dan is de gedachte aan My Dying Bride nooit ver weg. Wat hebben die door de jaren heen toch een meesterlijke sets afgeleverd daar. Het geluid is ook altijd helemaal perfect, dus match made in heaven. Er gaan heel weinig bands zijn die het voor mij kunnen winnen van MDB in dit format.

"Er gaan heel weinig bands zijn die het voor mij kunnen winnen van MDB in dit format."

helemaal mee eens!

Dimmu Borgir - Kreator: 6-0
Arch Enemy - Hatebreed: 3-2
Airbourne - Death Angel: 0-1

Dimmu Borgir - Kreator: 0-10
Arch Enemy - Hatebreed: 6-4
Airbourne - Death Angel: 8-2
Apocalyptica - My Dying Bride: 4-6

Dimmu Borgir - Kreator: 5-5
Arch Enemy - Hatebreed: 3-7
Airbourne - Death Angel: 0-10

Dimmu Borgir - Kreator: 3-7
Arch Enemy - Hatebreed: 5-5

Tsja, denk ik aan de Marquee dan is de gedachte aan My Dying Bride nooit ver weg. Wat hebben die door de jaren heen toch een meesterlijke sets afgeleverd daar. Het geluid is ook altijd helemaal perfect, dus match made in heaven. Er gaan heel weinig bands zijn die het voor mij kunnen winnen van MDB in dit format.
In 2004 openen met The Wreckage of My Flesh in een volle Marquee zal ik nooit meer vergeten.

• Geweldig
Waarderingen: Jamel
Dimmu Borgir - Kreator: 5-5
Arch Enemy - Hatebreed: 3-7
Laat het nooit gezegd worden dat één persoon geen verschil in de wereld kan maken... 😉
Door deze punten gaat niet Airbourne, maar Death Angel door als winnaar:

1778198570947.png

Morele winnaars: @Dr. Hannibal , @Elisa Day , @Joslittel , @Martijn76

Deze duels waren een stuk spannender dan die van gisteren (al is dat niet moeilijk..), maar met name het duel Airbourne - Death Angel was tot op het allerlaatst nagelbijten:

1778198590319.png

Overzichtje van de afvallers en overgebleven losers en winners tot nu toe:

1778198620001.png

En de lotingen zijn weer verricht, dus we gaan gelijk verder! 😎🤘

1778198658207.png

Bloodbath - Pendulum:
King Diamond - Helmet:
Mastodon - Sick Of It All:
Abbath - Stone Temple Pilots:

Bloodbath - Pendulum: 0-10
King Diamond - Helmet: 10-0
Mastodon - Sick Of It All: 0-0
Abbath - Stone Temple Pilots: 0-10

Bloodbath - Pendulum: 7-3
King Diamond - Helmet: 8-2
Mastodon - Sick Of It All: 9-1
Abbath - Stone Temple Pilots: 7-3

Bloodbath - Pendulum: 10-0
Mastodon - Sick Of It All: 10-0
Abbath - Stone Temple Pilots: 10-0

Bloodbath - Pendulum: 0-10
Mastodon - Sick Of It All: 4-1

King Diamond - Helmet: 0-10

Persoonlijk zou ik STP laten winnen, maar zijn totaal niet meer relevant, laat staan de ultieme headliner.

Laat het nooit gezegd worden dat één persoon geen verschil in de wereld kan maken... 😉
Door deze punten gaat niet Airbourne, maar Death Angel door als winnaar:

Bekijk bijlage 19916

Morele winnaars: @Dr. Hannibal , @Elisa Day , @Joslittel , @Martijn76

Deze duels waren een stuk spannender dan die van gisteren (al is dat niet moeilijk..), maar met name het duel Airbourne - Death Angel was tot op het allerlaatst nagelbijten:

Bekijk bijlage 19917

Overzichtje van de afvallers en overgebleven losers en winners tot nu toe:

Bekijk bijlage 19918

En de lotingen zijn weer verricht, dus we gaan gelijk verder! 😎🤘

Bekijk bijlage 19919

Bloodbath - Pendulum:
King Diamond - Helmet:
Mastodon - Sick Of It All:
Abbath - Stone Temple Pilots:
Heerlijk weer al die overzichten! Mooi man.

Kan me ook prima vinden in de afvallers op Blind Guardian na. Die had er nog in moeten zitten, straffe lotingen gehad.

• Geweldig
Waarderingen: MetalLimbo

Users who are viewing this thread