GMM Marquee Bracket

Mastodon - Type O Negative: 2-8
Ayreon - Lacuna Coil: 10-0
Behemoth - Stone Temple Pilots: 10-0
Heilung - Meshuggah: 0-10

Gestemd vanuit persoonlijke voorkeur. TON blijft toch één van m'n favoriete bands ooit, terwijl ik ook groot fan van Mastodon ben. Gelukkig heb ik TON in hun topjaren een paar keer gezien. De laatste keer op GMM (2007) was in de late middag in de Marquee en helaas geen memorabel optreden.
Als ik puur beoordeel welke bands anno nu (ook realistisch gezien) headliner kunnen/moeten zijn van de Marquee dan kom ik op Mastodon, Ayreon en Meshuggah uit in deze ronde.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Ik schrik een beetje van de stemmen tot nu toe. Ik vind Heilung ook heel vet, maar als laatste act na een lange festivaldag niet helemaal het meest ideaal. In tegenstelling tot fucking Meshuggah.
Ben ook wel verbaasd ja. Afgelopen zomer Meshuggah voor het eerst gezien en dat lijkt me toch wel een ideale marquee headliner.
Hopelijk kan ik ze snel een keer zien in de marquee.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Zo, het verlengde weekend is voorbij, dus kom weer eens op het forum.
Is mij wel de vervelende clash tussen Blind Guardian en Children of Bottom bespaard (hoewel, het gaat over marquee, dus CoB zou meer punten hebben gekregen, denk ik)

Mastodon - Type O Negative: 3-7
Van beide heel erg goede shows gezien, nostalgisch zit TON toch iets meer in mijn geheugen.

Dit was gewoon een heerlijke afsluiter van de dag in de Marquee. Niets tegen LC overigens, ze hebben gewoon pech dat ze tegenover mijn winnaar staan.

No brainer, zoals ik eerder eens zei: ik heb niets met de pilootjes.

Heilung - Meshuggah: 6-4
Moeilijkste keuze van de dag, maar Heilung pakt de prijs omdat hun sfeersetting voor mij beter in de Marquee past.

• Leuk
in 2023 waren ze alvast fantastisch!
toch geen spijt dat ik die heb overgeslagen want die headline show van Machine Head was ook legendarisch :)
Hopelijk snel een keer meshuggah terug op Graspop. (dan graag ook nog tijdens een headliner die ik niet moet zien)

Mastodon - Type O Negative: 0-10
Mastodon, dat gaat zeker wel werken in de Marquee. Type O Negative is echter een van mijn all time favs, staat bij mij in de top van meest memorabele optredens!
No-brainer
No-brainer
Heilung - Meshuggah: 4-6
Heilung was een onvergetelijke intense hypnotiserende beleving, Meshuggah daarentegen een meesterlijke strakke ritmische exercitie, ga ik toch voor Meshuggah!

• Leuk
Goh ja, moet ik met die logica dan ook maar tegen Ayreon stemmen omdat dat voor mij ook niet ideaal bleek als laatste act na een lange festivaldag? Ik vind bovenstaande wel een verdomd lastige keuze overigens, ga er nog eens over nadenken of ik een favoriet kan aanwijzen tussen die twee.
Dat mag je helemaal zelf weten, toch? Iedereen heeft zijn eigen redenaties. Voor mij is Heilung geen ultieme Marquee headliner, omdat ik de keren dat ik ze aan het eind van een lange festivaldag heb gezien niet helemaal vond werken. Ik zie hen liever in andere settings.

Ayreon daarentegen, dat werkte voor mij als een tierelier.

Dat mag je helemaal zelf weten, toch? Iedereen heeft zijn eigen redenaties. Voor mij is Heilung geen ultieme Marquee headliner, omdat ik de keren dat ik ze aan het eind van een lange festivaldag heb gezien niet helemaal vond werken. Ik zie hen liever in andere settings.

Ayreon daarentegen, dat werkte voor mij als een tierelier.
Ja misschien beetje flauw van mij, maar omdat je aangeeft dat je schrikt van het feit dat mensen anders stemmen dan jij in dat duel triggerde dat toch een reactie 😅 voor mij gaan ze dus heel gelijk op, maar het zijn ook hele verschillende acts die verschillende mensen wel of niet zullen aanspreken, ik ben dan ook absoluut niet verbaasd om de scores beide kanten op te zien uitslaan. Ik heb overigens beide Marquee sets helaas gemist door clashes met de headliners, baal daar wel van, wel een zaalshow van Heilung kunnen zien inmiddels en Meshuggah nog nooit dus die staan iets hoger op mijn wensenlijstje, aan de andere kant weet ik nu dat de muziek en live show van Heilung mij sowieso enorm pakt dus blijf toch steken op een flauw gelijkspel denk ik...

Verder reken ik het Ayreon niet aan dat ik gewoon al veel te moe was op het moment dat hun show begon, maar goed, op dat moment had het misschien ook niet uitgemaakt of daar een Meshuggah of Heilung had gestaan, ik was gewoon op... Gelukkig die ook kunnen inhalen in de 013 afgelopen jaar :)

Kortom, de punten:

Mastodon - Type O Negative: 10-0
Heilung - Meshuggah: 5-5

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Jamel
Mastodon - Type O Negative: 0 - 10
Van Mastodon hoor ik maar één nummer graag

Ayreon - Lacuna Coil: 10 - 0
Dan vind ik Lacuna Coil meer passen in open lucht. Van beiden geen fan

Behemoth - Stone Temple Pilots: 10 - 0
No match

Heilung - Meshuggah: 0 - 10
Van beiden geen fan maar Heilung vind ik niet passen op een metal festival

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Ik vind Mastodon persoonlijk helemaal niks.

Ayreon - Lacuna Coil: 0-10
Wat een vreselijke loting. Allebei zouden ze in de finale mogen staan van mij (net als wel meer bands hoor). Ik ga desondanks voor 0-10 omdat ik Lacuna Coil ook behoorlijk wat punten gun; Ayreon heeft genoeg stemmers op zijn hand :)

Behemoth - Stone Temple Pilots: 0-10
No-brainer. Ik vind Behemoth ietsjes te, terwijl ik STP wel heel fijn vind.

Heilung vind ik ook prima, maar Meshuggah vind ik net wat meer metal-gericht. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik ze nog nooit heb kunnen checken. Valt steeds net niet goed.

• Leuk
Ja misschien beetje flauw van mij, maar omdat je aangeeft dat je schrikt van het feit dat mensen anders stemmen dan jij in dat duel triggerde dat toch een reactie 😅 voor mij gaan ze dus heel gelijk op, maar het zijn ook hele verschillende acts die verschillende mensen wel of niet zullen aanspreken, ik ben dan ook absoluut niet verbaasd om de scores beide kanten op te zien uitslaan.
Haha ja, fair enough! Die verbazing van mij ging ook niet zozeer over Heilung, maar meer over Meshuggah. Had daar toch wat meer steun voor verwacht, maar vrijwel iedereen voor mij gaf de 10 punten aan Heilung. Inmiddels lijkt het al wat meer in balans, wat ik dus inderdaad ook verwacht had.

Overigens twee acts die ik zelf hoog heb zitten, dus ik kan prima leven met wie er dan ook doorgaat. :)

Mastodon - Type O Negative: 10-0
Hier verbaas je me toch wel 2x, en dan ook nog eens de volle mep.. 😅

Jimmy Fallon No GIF by The Tonight Show Starring Jimmy Fallon

• Leuk
Waarderingen: won666
Zou wel ergens ironisch zijn indien het gevecht, voor de dominantie van de ultieme thuishaven voor de extremere metal op Graspop, zou uitdraaien op een finale tussen Heilung en Pendulum, Dranouter vs Tomorrowland.

Weet ook wel dat dat niet gaat gebeuren.

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: Joslittel en MetalLimbo
Haha ja, fair enough! Die verbazing van mij ging ook niet zozeer over Heilung, maar meer over Meshuggah. Had daar toch wat meer steun voor verwacht, maar vrijwel iedereen voor mij gaf de 10 punten aan Heilung. Inmiddels lijkt het al wat meer in balans, wat ik dus inderdaad ook verwacht had.
Het zijn in ieder geval twee spannende duels! :cool:

Blind Guardian al eruit zeg, pijnlijk.

Ayreon - Lacuna Coil: 0-10

Helemaal niets met Ayreon. Met Lacuna Coil ook bitter weinig, maar toch nog wat meer.

Heilung - Meshuggah: 10-0

Allemaal magische optredens, zowel in de Marquee, als in de AB en zelfs op het hoofdpodium op Alcatraz. Meshuggah nog wel ingeluisterd vroeger, maar echt mijn dingen niet.

• Leuk
Mastodon - Type O Negative: 3-3
Heilung - Meshuggah: 2-2

Mastodon - Type O Negative: 2-8
Ayreon - Lacuna Coil: 9-1

Heilung - Meshuggah: 10-0

Van beide bands past het plaatje van "Meshuggah" in de Marquee nét dat tikkeltje beter. Toch gaan mijn punten naar Heilung, simpelweg omdat ik Meshuggah inmiddels toch al enkele keren live heb gezien en het me nooit iets deed, i.t.t. Heilung.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en MetalLimbo
Mastodon - Type O Negative: 3-7

Ik ben oud genoeg om Type O Negative nog in hun hoogtijdagen live te hebben gezien en was altijd enorm fan, Mastodon vind ik vooral Crack the Skye erg tof van, dus ook voor hen wat puntjes.

Ayreon - Lacuna Coil: 0-1

Ayreon ben ik allergisch voor, Lacuna Coil ook mijn ding niet, dus nipte 1-0

Behemoth - Stone Temple Pilots: 2-8

Was nog niet bekend met Behemoth, klinkt best aardig, maar de punten gaan grotendeels naar de Pilots

Heilung - Meshuggah: 2-8

Heilung lijkt me best leuk voor een keer, maar ik ging vroeger in mijn Destroy Erase Improve longsleeve naar school en heb meerdere malen onwijs genoten van Meshuggah live, dus ook hier een ruime overwinning

• Leuk

Users who are viewing this thread