GMM Marquee Bracket

Children Of Bodom - Blind Guardian: 6-4
P.O.D. - Polyphia: 7-3
Primus - Agnostic Front: 4-6
Terror - Anthrax: 0-10

Children Of Bodom - Blind Guardian: 0-10
P.O.D. - Polyphia: 10-0
Primus - Agnostic Front: 1-0

Children Of Bodom - Blind Guardian: 4-6
geen gemakkelijke loting dit. Beide bands erg goed. BG wint het dan net voor me momenteel.

Primus - Agnostic Front: 10-0

Children Of Bodom - Blind Guardian: 6-4
Wauw, wat een bizarre ronde dit. Twee bands tegen elkaar die wat mij betreft het hele spel mogen winnen. En dan kijk ik naar de zes bands hieronder, dat zijn stuk voor stuk bands die me zeer weinig tot niets doen... Kutleven.

P.O.D. - Polyphia: 5-5
Primus - Agnostic Front: 5-5
Terror - Anthrax: 5-5

Children Of Bodom - Blind Guardian: 9-1
P.O.D. - Polyphia: 6-4
Primus - Agnostic Front: 3-7

P.O.D. - Polyphia: 0-10

Terror - Anthrax: 0-1

Primus - Agnostic Front: 1-0
Terror - Anthrax: 0-1

Children of Bodom bestaat niet meer, luitjes!
En BG zal nooit meer in de Marquee staan (niet volledig uitgesloten natuurlijk, maar dat is een doorstart van COB ook niet). 😉
De insteek van het spel blijft verder gelijk aan die van de H/H spellen: het betwisten van de headlinerwaardigheid van bands die in het verleden Marquee-headliner op GMM zijn geweest. Ofwel: wie is/was de ultieme headliner, specifiek voor de Marquee, met het oog op verleden, heden en toekomst?

Iedereen mag zelf weten om welke reden(en) je een bepaalde band min- dan wel pluspunten toekent.
Dit kan o.a. afhankelijk zijn van:
  • hoe goed je een band vindt/vond.
  • hoe graag je een band (terug) wil zien als headliner.
  • of je een band (nog niet/steeds) terecht headliner vindt.
  • of je een band leuk/sympathiek/stom vindt.
  • hoe zeer je het een band gunt om te winnen/verliezen.
Probeer daarbij een band wel zoveel mogelijk te beoordelen in de context van headliner in de Marquee op GMM!

Children of Bodom bestaat niet meer, luitjes!
En om nog toe te voegen aan de reacties hierboven: de Marquee is primair een podium voor black/death metal en aanverwanten. Power metal staat normaal op een van de openlucht podia. Ik snap dat Blind Guardian een grote favoriet is voor sommigen maar in de geest van dit spelletje verdient Children of Bodom het simpelweg meer om door te gaan, ook al heb ik hun shows zelf helaas niet meegemaakt.

Children Of Bodom - Blind Guardian: 10-0
P.O.D. - Polyphia: 5-0

• Leuk
Waarderingen: Jamel en Loek123
Wist oprecht niets af van die reunie, dus 10 punten voor CoB in de hoop dat ze terug komen naar Dessel!
Zoals eerder gezegd groot fan van Blind Guardian maar is geen marquee band meer.

P.O.D. - Polyphia: 1-0

Met de reunie hebben die een stuk hogere kans om nog in de marquee te belanden dan Blind Guardian lijkt me?

Ik wist niet eens iets af van een reünie, maar ik volg de band ook totaal niet, dus ook wel weer logisch natuurlijk!

Wist oprecht niets af van die reunie, dus 10 punten voor CoB in de hoop dat ze terug komen naar Dessel!

Wordt echt wel interessant om te volgen. In eerste instantie werd het aangekondigd als een 'one-off tribute show'. Maar toen verscheen laatst een interview met toetsenist Janne Wirman, waarin hij bevestigt dat ze in 2027 verdergaan met deze reünieshows in het kader van het 30-jarige jubileum van COB. Dus dat maakt ze inderdaad een zeer realistische optie voor de Marquee. Marquee head, dat weet ik niet, maar zou zomaar kunnen. In elk geval zeker in de avond.

Inderdaad, beide hebben potentie om bij de 4 bands te horen die in de kwartfinales terug instromen.
Maar ja, het wiel bepaalt... 💁‍♂️
Het wiel had best een beetje bijgestuurd mogen worden met wat weging welke namen in het algemeen populairder zijn dan anderen, om die tegen minder populaire namen te matchen. Welke van de twee nu ook aan het langste eind trekt tussen COB en BG, er gaat nu een grote favoriet van sommigen eruit liggen door twee zware lotingen op rij, terwijl er een hele reeks bands nog in het spel gaat zitten waar weinig mensen maar echt wat om geven.

Users who are viewing this thread