GMM Marquee Bracket

(vervolg)

Amon Amarth - Arch Enemy:
Primus - Ayreon:
Children Of Bodom - Dream Theater:
Stratovarius - Hatebreed:

Amon Amarth - Arch Enemy: 5 - 5

Primus - Ayreon: 0 - 0

Children Of Bodom - Dream Theater: 5 - 5

Stratovarius - Hatebreed: 5 - 5

Dit vond ik echt vetzakkerij. 6 van zowat m'n favoriete bands allertijden vs 2 band dat ik totaal niks mee heb. En die 6 natuurlijk allemaal tegenover elkaar, ipv dat een van die 6 op z'n minst nog tov een van die 2 had gestaan!

Primus - Ayreon: 1 - 9
Children Of Bodom - Dream Theater: 6 - 4
Stratovarius - Hatebreed: 8 - 2

Amon Amarth - Arch Enemy: 5-5
Beide zou ik ze overslaan helaas

Primus - Ayreon: 10-0
Ik gok dat het een kansloze missie is gezien de populariteit van Arjen hier op het forum, maar ik ga toch voor Claypool en zijn mannen. "Going down to South Park"

Children Of Bodom - Dream Theater: 4-0.
Niet zo heel bekend met Children of Bodom, maar La Brie trek ik echt niet!

Stratovarius - Hatebreed: 0-10
Afgetekende winnaar in de vorm van Hatebreed!! "I will be heard!"

Primus - Ayreon: 0 - 0

Dit vond ik echt vetzakkerij. 6 van zowat m'n favoriete bands allertijden vs 2 band dat ik totaal niks mee heb. En die 6 natuurlijk allemaal tegenover elkaar, ipv dat een van die 6 op z'n minst nog tov een van die 2 had gestaan!
charlie chaplin intertitle GIF by Maudit

• Haha
Waarderingen: Piebe71
Amon Amarth - Arch Enemy: 2-8
Hoewel ik laatstgenoemde nog nooit live heb gezien, heb ik wel wat meer met die muziek.

Primus - Ayreon: 0-10
Easy. Voor deze band ben ik ooit een dagje naar Graspop gegaan. Hoewel de optredens in 013 nog mooier zijn, viel dit ook zeker niet tegen.

Children Of Bodom - Dream Theater: 0-10
Ook makkelijk.

Stratovarius - Hatebreed: 0-0

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en saurus
Amon Amarth - Arch Enemy: 0 - 10
Primus - Ayreon: 0 - 10
Children Of Bodom - Dream Theater: 0 - 10
Stratovarius - Hatebreed: 10 - 0

Geen twijfel mogelijk.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Amon Amarth - Arch Enemy: 7-3
Primus - Ayreon: 0-10
Children Of Bodom - Dream Theater: 10-0

• Leuk
Amon Amarth - Arch Enemy: 8 - 2
Primus - Ayreon: 10 - 0
Children Of Bodom - Dream Theater: 6 - 4
Stratovarius - Hatebreed: 0 - 10

• On fire
Amon Amarth - Arch Enemy: 0 - 10
Los van dat ik Arch Enemy de betere band vind heb ik het idee dat Amon Amarth snel de groei zal maken naar north stage head. Bij AE zie ik dat niet gebeuren, die zie ik nog wel eens in de marquee staan.

Primus ontdekt door inluisteren van alcatraz en klinkt best leuk, maar Ayreon wint deze natuurlijk

Vond Dream Theater niet geweldig op Graspop vorige keer en heb van CoB fantastische shows gezien op Graspop maar geen zin om op bands te stemmen die niet meer bestaan

één van de tofste marquee shows die ik ooit heb meegemaakt was van Hatebreed. Mijn eerste keer Graspop, circle pit door de hele marquee heen. Mooie tijden. Je zou kunnen zeggen dat het geen marquee band is als ze niet afgelopen zomer nog als marquee headliner geboekt waren. Geen enkele reden meer voor mij om niet 10 punten voor Hatebreed te geven dus.

Amon Amarth - Arch Enemy: 7- 3
Primus - Ayreon: 6 - 4

• Leuk
Amon Amarth - Arch Enemy 10 - 0
Primus - Ayreon 5 - 5
Children of bodom - Dream theater 8 - 2
Stratovarius - Hatebreed 0 - 10

• Leuk
Primus - Ayreon: 7-3
Children Of Bodom - Dream Theater: 2 - 8

Amon Amarth - Arch Enemy: 7-3
Laatste 4 bands ken k zelf niet al te goed. Ofja. Vind Dream theater en Hatebreed niet super en de andere ken ik (nog niet). Vandaag alleen geen tijd om ze nog ff snel in te luisteren. Als ze doorgaan zal k ze eens even aanzetten.
Verder blijft Ayreon gewoon super en zou t een prima Marquee head zijn als Arjen een keer de grens overkomt.

• Wow
Waarderingen: Paddy
Woohoo, King Diamond door! Wel een bijzondere clash nu inderdaad met Amon Amarth en Arch Enemy.

Amon Amarth - Arch Enemy: 4-6
Close call, maar uiteindelijk luister ik toch meer naar Arch Enemy en live waren ze ook bijzonder goed (Amon Amarth op zich ook, maar ik wil liever geen 5-5 zetten)
Primus - Ayreon: 10-0
De progmetal lobby is sterk hier, maar Ayreon doet me helemaal niets en Primus in de Marquee was me toch wel een feestje, bijzonder vermakelijk optreden.
Children Of Bodom - Dream Theater: 10-0
Hier ook weer een heel gemakkelijke keuze, CoB paar echte klassiekers wat mij betreft, Dream Theater zegt me heel weinig.
Ik heb Hatebreed best wel al eens geskipt wegens nog betere alternatieven, maar je weet gewoon dat het van begin tot einde knalt, dus ook hier weer een heel gemakkelijke keuze.

• Leuk
Amon Amarth - Arch Enemy: 3-7
Dit is een taaie loting haha. Maar ook wel een hele passende. Zijn voor mij twee bands waar ik direct verliefd op werd toen ik me in metal ging verdiepen maar ook beide bands die daarna een beetje zijn blijven 'hangen'. Met name AA vind ik live best saai en eentonig geworden. Daarom wint AE deze voor mij.

Tegen elke andere kandidaat had Primus de volle 10 punten gekregen. Weer een taaie loting.

Children Of Bodom - Dream Theater: 4 - 6
Dream Theater wint deze muzikaal maar was niet onder de indruk van hun liveshow op Graspop. Met name door de ongeïnteresseerde attitude van James.

Stratovarius - Hatebreed: 0 - 5
Goh Stratovarius. Prima middag band maar toch geen Marque headliner. Hatebreed een stuk toffer maar inmiddels zo vaak gezien dat ik daar ook niet meer voor omloop.

Amon Amarth - Arch Enemy: 5-5
Beide bands hebben geweldige albums gemaakt, maar ben het met Jos eens: zijn wat blijven hangen. AE zonder Angela is het niet voor mij, en Amon Amarth na Jomsviking ook niet.

Primus - Ayreon: 7-3
Pittige loting.

Children Of Bodom - Dream Theater: 10 - 0
Heb weinig met Dream Theater, en vind CoB een geweldige band. Hebben dit jaar ook twee shows gespeeld. Zou het erg vet vinden ze nog eens op Graspop te zien, ook al is Alexi helaas niet meer onder ons.

Stratovarius - Hatebreed: 5-5

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Joslittel

Users who are viewing this thread