GMM Marquee Bracket

Immortal - Heilung: 0-10
In Flames - Blind Guardian: 0-10
Testament - Type O Negative: 0-10
Behemoth - Exodus: 10-0

In Flames - Blind Guardian: 10-0

Immortal - Heilung: 10-0
Testament - Type O Negative: 10-0
Behemoth - Exodus: 4-6

Immortal - Heilung: 2-8
Hansi Hansi!! :love:
Mr. Steele :love:

Immortal - Heilung: 0 - 0
In Flames - Blind Guardian: 10 - 0
Testament - Type O Negative: 0 - 10
Behemoth - Exodus: 0 - 0

Type O Neg is wel een van de bands die ik echt wel mis om ooit live aan het werk te hebben gezien.

Immortal - Heilung: 2-8
Testament - Type O Negative: 0 - 0
Behemoth - Exodus: 0 - 0

• On fire
Waarderingen: Koekdoos
Immortal - Heilung: 8-2
In Flames - Blind Guardian: 3-7
Testament - Type O Negative: 3-7
Behemoth - Exodus: 4-6

Ik zou willen zeggen weinig mensen met smaak, maar ik ben degene die vrijwel nooit in de Marquee te vinden is, dus misschien ben ik wel het probleem?... Nee, jullie hebben geen smaak!
Check Blind Guardian, da's echt wel uw ding. Misschien hier en daar te thrashy maar nog steeds Bas vriendelijk. En Testament heeft ook vrij Basvriendelijke songs. Exodus is iets extremere thrash dan Testament en zeker dan BG.

En ook Type O Negative heeft wat snellere songs die nog Bas Vriendelijk zijn zoals Black No 1. Maar het overgrote deel is voor u misschien dan weer te traag

Immortal - Heilung: 5-5
Lastig. Heilung spreekt mij persoonlijk meer aan, maar tegelijkertijd is mijn ervaring dat het op het einde van een lange festivaldag niet eenvoudig is om in hun show te komen. Immortal is dan weer een legendarische naam en zou anno 2026 wel een heel straffe Marquee headliner zijn. Gelijkspel dan maar!

Goh, als Blind Guardian nou ooit nog eens all out zou gaan, met een Marquee-headliner waardige productie... Ik vrees dat die tijd voorbij is. De laatste jaren hebben ze helaas niet meer de magie van weleer. Maar nog altijd een band die ik veel liever zie dan In Flames, waar ik niets mee heb.

Testament - Type O Negative: 2-8
Ik heb Testament daadwerkelijk gezien en dat vond ik niet onaardig. Inmiddels is Type O Negative qua muziek veel meer mijn ding, maar daar ben ik pas jaren na Peter Steele zijn dood achter gekomen. Nooit live kunnen zien dus en dat gaat ook niet meer gebeuren. Maar goed, op basis van smaak dan maar...

Behemoth - Exodus: 7-3
Anno 2026 zou Behemoth natuurlijk een droom van een Marquee headliner zijn. Maar tegelijkertijd heb ik ook een zwak voor Exodus. Juist ook in de Marquee een keer een heel erg vette set van gezien. Dus ze verdienen een paar puntjes.

Nooit fan geweest van Heilung

Ik vind melodeath best leuk, maar In Flames dan weer één van de minder interessante uit het genre

TON wint hier van alle bands die niet Opeth of Amenra zijn. Of misschien Paradise Lost.

Exodus is me iets te generieke thrash

Laatst bewerkt:
Mastodon - Abbath: 0-10
Heb weinig met Mastodon en me al paar keer bijzonder goed geamuseerd in de Marquue met Abbath.

Morbid Angel - Emperor: 1-3
Alletwee niet helemaal mijn ding, maar Emperor dan nog wel wat meer. Vorig jaar op Alcatraz lang getwijfeld tussen hen en ik dacht Briqueville, uiteindelijk toch maar voor die laatste gegaan en dat was een memorabel optreden. Maar live kan ik dus over alle twee niet veel zinnigs zeggen.

Opeth - Sick Of It All: 10-0
Gemakkelijk. Alhoewel ik niet te fel van de progmetal ben heb ik toch eens een fantastische show gezien van Opeth. Ook al heb ik ze sedertdien niet meer gezien wegens altijd wel iets anders. Hardcore is mijn ding niet.

P.O.D. - Airbourne: 10-0
Nu niet dat ik superfan ben van P.O.D. maar was best wel een leuk optreden. En er zijn hier precies best wel wat liefhebbers van Airbourne maar mij doet het niets.

Ook van Immortal al genoten, maar Heilung is nog zo'n perfecte Marquee headliner.

Wat een feestje was me dat twee jaar geleden weliswaar niet in the Marquee maar wel op de Jupiler Stage met Blind Guardian. En ook in de marquee zelf waren ze vroeger al formidabel. Heel makkelijke keuze dit.

Tot mijn spijt ze nooit gezien. Testament wel gezien, niet memorabel.

Behemoth - Exodus: 0-10
Exodus één van mijn favoriete thrashmetal bands. Behemoth niet één van mijn favoriete black metal bands. Dus thrash wint hier toch van black ook al is black metal veel meer mijn genre.

Immortal - Heilung: 5-5 (kan niet kiezen)

Immortal - Heilung: 0-0
Behemoth - Exodus: 2-4

Heb me nooit zo in Immortal verdiept, maar ben eigenlijk ook nog nooit echt in de gelegenheid geweest om ze te zien.
Is alweer van 2010 geleden dat ze het laatst op GMM stonden, mochten ze ooit nog eens komen, dan zal ik ze ongetwijfeld gaan inluisteren en er er waarschijnlijk ook staan.
Maar tegen Heilung maken ze voor mij sowieso weinig kans, is toch iedere keer weer een mooie, bijzondere beleving en tevens vaak een welkome afwisseling tussen al het metalgeweld in een festivalweekend.
No-brainer dus.

In Flames - Blind Guardian: 7-3
Hele lastige, van beide groot fan.
Maar Blind Guardian valt me live toch vaak net iets tegen, terwijl dat bij In Flames juist omgekeerd is.

Wat zou ik TON toch graag ooit gezien willen hebben, maar net als zovelen zal ik die kans helaas nooit meer krijgen.
Weinig zangers die zo iconisch en charismatisch zijn qua verschijning (wie kent nog zijn legendarische entree bij Jerry Springer 😅 ) en zo'n uniek stemgeluid hebben als Peter Steele.
Ik ken TON vooral van feestjes in mijn studententijd, dus er kleeft voor mij ook een hoop nostalgie aan vast.
Oftewel, no-brainer.

Wederom no-brainer.

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
Op dit moment overigens de spannendste nek-aan-nek tot nu toe met slechts één puntje verschil (zeg niet welk duel)..! 😱

Jon Stewart Popcorn GIF

Check Blind Guardian, da's echt wel uw ding. Misschien hier en daar te thrashy maar nog steeds Bas vriendelijk. En Testament heeft ook vrij Basvriendelijke songs. Exodus is iets extremere thrash dan Testament en zeker dan BG.

En ook Type O Negative heeft wat snellere songs die nog Bas Vriendelijk zijn zoals Black No 1. Maar het overgrote deel is voor u misschien dan weer te traag

Ik doelde vooral op dat veel mensen In Flames boven Blind Guardian verkozen, die tweede staat hier inderdaad regelmatig aan!

• Leuk
Waarderingen: won666

Users who are viewing this thread