Gaming

De laatste tijd ben ik aardig bezig met games spelen met hele goede verhaallijnen, FF7 remake intergrade, Clair Obscur en Cyberpunk waren alle 3 heel goed. Nu aan het kijken voor de volgende en twijfel tussen 2: Baldur's Gate 3 en Nier Automata. Welke is volgens jullie beter qua verhaal? FF7 Rebirth staat ook nog op het lijstje maar wacht denk ik even iets langer aangezien ik Remake net uit heb gespeeld.

De laatste tijd ben ik aardig bezig met games spelen met hele goede verhaallijnen, FF7 remake intergrade, Clair Obscur en Cyberpunk waren alle 3 heel goed. Nu aan het kijken voor de volgende en twijfel tussen 2: Baldur's Gate 3 en Nier Automata. Welke is volgens jullie beter qua verhaal? FF7 Rebirth staat ook nog op het lijstje maar wacht denk ik even iets langer aangezien ik Remake net uit heb gespeeld.

Ik ken Nier Automata totaal niet, maar Baldur's Gate 3 is echt geweldig. Kan je ook meerdere keren spelen en elke keer is het verhaal anders (mits je andere keuzes maakt natuurlijk)! Je kan dus bijvoorbeeld Baldur's Gate 3 (good guys) > Nier Automata > Baldur's Gate 3 (bad guys) gaan of iets dergelijks. Daar ga je geen spijt van krijgen. Ik heb met Baldur's Gate eigenlijk nog nooit het einde gehaald, maar al wel handvol verhalen gespeeld ervan en tot nu toe is ook echt elke keer anders en ik ontdekte elke keer weer nieuwe dingen (sowieso elke keer met een andere class en race combinatie pakt het verhaal anders uit).

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Dante
Nier Automata heeft ongeveer dezelfde thematiek als Blade Runner als je dat tof vindt. Ik ben in tijden niet zo weggeblazen geweest door een verhaal in een game.

Voordeel is ook dat het verhaal zich ontplooit als je het spel meerdere keren uitspeelt. Een run duurt ongeveer 8-10 uur dus wellicht behapbaarder dan Baldurs Gate.

Thnx voor de tips, ben bang dat Baldurs Gate een iets te grote en lange game is, zeker aangezien ik ook James Bond Ge-preordered heb. Die heel goed beoordeeld wordt tot nu toe! Daarna komt ook nog Black Flag resynced, The Wolverine en natuurlijk GTA 6. Niet heel veel tijd om te gamen dus ik heb mijn jaar dan al aardig vol.

• Leuk
Waarderingen: Dante
Had een avondje vrij en hoorde hele goede dingen over "Mixtape". Vorig week uitgekomen en gaat over een 3-tal tieners die weten dat ze nog 1 avond hebben als vrienden voordat hun "volwassen" leven begint. Ze hebben de avond gepland aan de hand van een Mixtape, meer ga ik niet zeggen. Heerlijke game die je na een uurtje of 4 uit kan spelen. Heerlijke muziek, de game ziet mooi uit, beetje een combi tussen telltale games en de spiderverse films, verhaal is ten slotte echt heel erg goed geschreven met humor die land en hele herkenbare situaties die iedereen in zijn jeugd wel eens heeft meegemaakt. Echt een aanrader!

• Leuk
Waarderingen: MrScissorhands en Dante
Had een avondje vrij en hoorde hele goede dingen over "Mixtape". Vorig week uitgekomen en gaat over een 3-tal tieners die weten dat ze nog 1 avond hebben als vrienden voordat hun "volwassen" leven begint. Ze hebben de avond gepland aan de hand van een Mixtape, meer ga ik niet zeggen. Heerlijke game die je na een uurtje of 4 uit kan spelen. Heerlijke muziek, de game ziet mooi uit, beetje een combi tussen telltale games en de spiderverse films, verhaal is ten slotte echt heel erg goed geschreven met humor die land en hele herkenbare situaties die iedereen in zijn jeugd wel eens heeft meegemaakt. Echt een aanrader!
Deze ook meegekregen inderdaad! Even kijken of ik ‘m ga spelen of op YouTube een playthrough ga kijken :)

• Leuk
Waarderingen: luluasas
Twijfels hier. Ik wil mijzelf weer eens een nieuw cadeau doen, Clair Obscur of Crimson Desert. Welke vonden jullie beter?

Twijfels hier. Ik wil mijzelf weer eens een nieuw cadeau doen, Clair Obscur of Crimson Desert. Welke vonden jullie beter?
Claire Obscur! Zonder twijfel het meest bijzondere digitale kunstwerk dat ik in jaren gespeeld heb. Deze game is pure kunst en daarnaast ook simpelweg een geweldige game. Speel er nog steeds met heel veel plezier mee, op naar de platinum!

Claire Obscur! Zonder twijfel het meest bijzondere digitale kunstwerk dat ik in jaren gespeeld heb. Deze game is pure kunst en daarnaast ook simpelweg een geweldige game. Speel er nog steeds met heel veel plezier mee, op naar de platinum!
Veel plezier met Simon......😂

• Wow
Waarderingen: Joslittel
Beide geweldige games maar totaal verschillend! Nier is misschien mijn favoriete game en die is minder lang. Ik zou die spelen, dan Rebirth en dan BG3. Aan die laatste ga je veeeeel tijd kwijtzijn.

Crimson Desert vond ik vrij matig. Speelt niet lekker, saaie quests, niet zo'n boeiend verhaal. Een niet zo interessante sandbox die alles van andere games steelt maar dan minder leuk. Na een aantal chapters maar verkocht.

Clair was wel heel tof. Ik ben niet zo lyrisch als de meesten (Blue Prince had GOTY mogen winnen vorig jaar!) maar heb me er wel echt mee vermaakt.

Ben je een beetje van de Dark Souls games? Want dan kan ik Nioh 3 ook aanbevelen.

Deze ook meegekregen inderdaad! Even kijken of ik ‘m ga spelen of op YouTube een playthrough ga kijken :)
Ik weet niet hoe deze game tot zijn recht komt met een playtrough kijken, de game bestaat ook voor 90% uit muziek dus kijk uit dat het niet uitgefilterd is ivm copyright

• Leuk
Waarderingen: Dante
Zijn hier al mensen die James Bond First Light hebben gespeeld? Ligt bij mij klaar op de plank maar heb nog geen tijd gehad en deze week ook niet ben ik bang....

Zijn hier al mensen die James Bond First Light hebben gespeeld? Ligt bij mij klaar op de plank maar heb nog geen tijd gehad en deze week ook niet ben ik bang....
Is voor mij typisch zo'n game die ik volgend jaar in de aanbieding of tweedehands oppak. €70 voor 20 uurtjes spelen zonder veel replay value is het mij niet waard.

• Leuk
Waarderingen: luluasas
Gisterenavond aan begonnen. Wel nog niet heel ver gespeeld. Enkel de 'cold open' eerste missie vóór de opening credits (geheel in Bond-stijl, uiteraard).

Voorlopig niet bijzonder onder de indruk. Heel formulaïsche eerste missie waarin het zich in niets onderscheidt van andere stealth action games die we de voorbije jaren hebben zien passeren.
Maar het is dus nog heel vroeg en de reviews zijn lovend. Het zal nog wel beter worden, hoop ik.

Ik lees ook andere verhalen over First Light. Een comment die de lading dekt: "het is het ideale spel voor mensen die niet veel gamen".

Zoals ik het begrijp: in games als Hitman start de missie en moet je het maar zien te vinden. First Light daarentegen loodst je echt van punt A naar B, naar C, ...

Ik moet hem hier ook nog orderen. Ik ben enorme Hitman fan. Heb die laatste 3-delen helemaal grijs gespeeld. Maar dit moet je dus meer zien als een mix van hitman vs. Uncharted, en laatst genoemde vond ik ook leuk. Ik denk dat ik hem dit weekend cadeau ga doen.

Want helaas niet heel erg enthousiast geworden over de laatste State Of Play. Al gaat Until Dawn 2 hier gewoon gespeeld worden. En zal ook Laufey vast in de collectie komen. Maar werd van de eerste beelden ook weer niet super enthousiast, het voelde ook een beetje been there done that. Hoewel de laatste Gods Of War echt wel vet waren.

Users who are viewing this thread