Forum feedback

Ik zou ook best wat willen doneren om te helpen met de kosten, ja. Ik heb echt een pesthekel aan het feit dat we constant overal overspoeld worden met advertenties en andere commerciële prikkels, dus gebruik ik adblockers om daar een beetje aan te ontsnappen, in iedere geval online. Maar ik begrijp ook dat het forum een inkomstenbron nodig heeft, en wil daar best aan bijdragen, dat is echt het punt niet. Ik weiger alleen om constant corporate bullshit in mijn gezicht geduwd te krijgen, zeker als dat met regelmaat de toegang tot de content waar je voor komt behoorlijk belemmert, zoals hier het geval is.

• Leuk
Waarderingen: Brundlecat en Timmetje
Ik weet niet of jullie Stijn’s wedstrijd over de Tijdloze kennen, tijdloze.rocks, maar hij heeft nu ook sinds 2 jaar een doneeroptie ingesteld via Ko-Fi. Elk jaar maken ik en anderen er een erezaak van wat te storten en hoor van hem persoonlijk dat dit veel helpt. Bij jullie zullen het wss grotere kosten te dekken zijn, maar alle kleine beetjes helpen lijkt me 😊

Thanks guys dat jullie meedenken en een aantal bereid is een bijdrage te doen. Dat waardeer ik, maar ik denk eerlijk gezegd dat de moeite van het ontwikkelen en bijhouden van zo'n systeem niet echt in verhouding staat met wat het oplevert. Uiteindelijk is het aantal ingelogde users op het forum een erg klein deel van ons totale bereik. Inhoudelijk wel een belangrijk en onmisbaar deel, maar qua massa (en daar draaien ads op) is het rond de 1%. Het is dus makkelijker om te zeggen dat we de meest intrusive ads, zoals die van gisteren, gewoon helemaal uitzetten voor ingelogde users. Is dat ook meteen een extra reden om je te registreren. Degene die nu overblijven (en er altijd al stonden) zijn volgens mij niet storend/belemmerend en passen vrij organisch tussen de posts.

Thanks guys dat jullie meedenken en een aantal bereid is een bijdrage te doen. Dat waardeer ik, maar ik denk eerlijk gezegd dat de moeite van het ontwikkelen en bijhouden van zo'n systeem niet echt in verhouding staat met wat het oplevert. Uiteindelijk is het aantal ingelogde users op het forum een erg klein deel van ons totale bereik. Inhoudelijk wel een belangrijk en onmisbaar deel, maar qua massa (en daar draaien ads op) is het rond de 1%. Het is dus makkelijker om te zeggen dat we de meest intrusive ads, zoals die van gisteren, gewoon helemaal uitzetten voor ingelogde users. Is dat ook meteen een extra reden om je te registreren. Degene die nu overblijven (en er altijd al stonden) zijn volgens mij niet storend/belemmerend en passen vrij organisch tussen de posts.

Op de mobiele versie heb ik nog wel die popups over de posts heen, al zijn ze wel gewoon weg te klikken.

Zou een mogelijk probleem dan niet zijn dat je mensen juist wegjaagt van het forum met die intrusive adds?
Mensen die het forum bekijken terwijl ze geen account hebben, weten niet dat ze dit soort adds niet meer krijgen als ze een account maken neem ik aan.
Ik ben bang dat veel mensen dan toch eerder de keuze zullen maken om het forum links te laten liggen ipv dat ze een account aanmaken
Aangezien je zelf aangeeft dat jullie het qua inkomsten juist van die doelgroep moeten hebben, lijkt me dat wel een risico?

Zou een mogelijk probleem dan niet zijn dat je mensen juist wegjaagt van het forum met die intrusive adds?
Mensen die het forum bekijken terwijl ze geen account hebben, weten niet dat ze dit soort adds niet meer krijgen als ze een account maken neem ik aan.
Ik ben bang dat veel mensen dan toch eerder de keuze zullen maken om het forum links te laten liggen ipv dat ze een account aanmaken
Aangezien je zelf aangeeft dat jullie het qua inkomsten juist van die doelgroep moeten hebben, lijkt me dat wel een risico?
We gaan het zien, maar ik denk dat het wel meevalt. Natuurlijk is er een grens, maar zo intrusive zijn ze ook weer niet. Het grote meerendeel komt gewoon 1 pagina bekijken en niet zoals jullie vele tientallen, dan is het wel te doen om een advertentietje weg te moeten klikken. Dat is overal op het internet zo. En als we iets terug zien lopen - of de inkomsten van zo'n extra positie toch de moeite niet bleken, passen we het weer aan. One way to find out.

• Leuk
Waarderingen: Loek123

Users who are viewing this thread