Filmtopic

Zie wel dat er een spin-off komt die doorgaat op het verhaal van Duke. Misschien is de film dan een soort brug naar die serie in plaats van afsluiting van Peaky Blinders?
Ja klopt, is het ook, maar dat vind ik maar jammer. Voelde nu heel erg alsof ze dit verhaal gewoon wilden afsluiten.

In het kader van de pauzesaga heeft Pathé nu maar besloten om álle films in Buitenhof een pauze te geven. Ik ging pakweg La Grazia (131 minuten) al niet met pauze kijken, maar Midwinter Break (90 minuten) zeker niet.

• Geweldig
Waarderingen: Timmetje
De lineup voor het filmfestival van Cannes is bekend!

Heel benieuwd naar de nieuwe films van Hamaguchi, Almodóvar, Pawlikowski, Mungiu, Farhadi, Schoenbrun en Winding Refn. En blijkbaar gaat John Travolta zijn regiedebuut maken, ook wel benieuwd wat we daarvan mogen verwachten haha...

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Fluxion en Bubba

Heel benieuwd naar de nieuwe films van Hamaguchi, Almodóvar, Pawlikowski, Mungiu, Farhadi, Schoenbrun en Winding Refn. En blijkbaar gaat John Travolta zijn regiedebuut maken, ook wel benieuwd wat we daarvan mogen verwachten haha...
Ik dacht atlijd dat hij die draak van een battlefield earth had gemaakt, maar blijkbaar niet dus

En ook benieuwd naar die van Lukas Dhont en Hirokazu Kore-Eda.

Edit: en buiten de competitie weer een nieuwe van Quentin Dupieux, Full Phil

Laatst bewerkt:
En ook benieuwd naar die van Lukas Dhont en Hirokazu Kore-Eda.

Edit: en buiten de competitie weer een nieuwe van Quentin Dupieux, Full Phil
Oeh, gewoon over Kore-eda heen gelezen... Ook een persoonlijke favoriet. Daar krijgen we (als het goed is) gewoon twee films van dit jaar!

• Wow
  • Leuk
Waarderingen: Bubba en Fluxion
Ik zit momenteel in mijn documentaire fase en ben met gebruik van the Letterboxd top250 documantaires aan het kijken:

The act of killing (9/10)
Huiveringwekkend, aangrijpend, deprimerend en soms met moeite verder gekeken. Als iets het kwaad van de mensheid laat zien is het deze docu. Het concept van de documantaire maker is echt brilliant en uniek. De manier waarop deze massa moordenaars hun eigen moorden naspeelde was echt huiveringwekkend en moeilijk om aan te zien.

Minding the gap (10/10)
Ja dit is mijn sweetspot als het gaat om docus of films; klein en persoonlijk. Deze maker heeft gewoon even een echte growing up docu gemaakt a la Boyhood. Vol skateboarden, drama, jong zijn en belangrijke overkoepelende thema's zoals huiselijk geweld. Mooi om te zien hoe hij soms als een fly on the wall de jeugd van zijn vrienden mocht vastleggen.

Laatst bewerkt:
For Sama documantaire ook gekeken, over de verschrikkelijke oorlog in Aleppo. Hartverscheurend, intens, schokkend, deprimerend, ongelooflijk dapper vastgelegd en met een klein sprankje hoop.
Zou verplichte kost moeten zijn voor elke politicus, docent, mensen in het leger, eigenlijk iedereen. Na het zien van dit soort beelden kan je toch nooit, maar dan ook nooit meer achter mensen staan die bommen op steden en burgers gooien.

20 days in Mariupol staat ook nog op mijn lijst, maar ben denk ik eerst even toe aan een iets luchtigere docu.

Apex gekeken op Netflix. Kijkt lekker weg. Goede Charleze Theron en Taron Egerton zet een heerlijke psychopaat neer. Mooie beelden van Australië ook.

Gister naar Project Hail Mary geweest. Kwam wat langzaam op gang, maar zeker na de pauze werd ie erg vermakelijk. Mooie film!

Daarnaast het tweede seizoen van The Pitt er doorheen gejaagd vorige week, wat een geweldige serie is dat toch. Erg intrigerend en bij vlagen ook heftig, met name wanneer het meer over de mentale gezondheid gaat ipv de fysieke. Ik kende hiervoor eigenlijk ook geen enkele acteur/actrice uit de serie, maar ze spelen het stuk voor stuk zó overtuigend, heel knap werk en goed gecast.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Gisterochtend op mijn kleine neefje gepast die sinds hij Pokopia heeft gespeeld helemaal in de ban is van Pokemon.

Goede reden voor mij om mijn Pokemon Film box voor de dag te toveren en Lucario en het Mysterie van Mew gekeken. Hele bak nostalgie, wat heb ik genoten haha! Ook een best volwassen film voor een Pokemon Film.

Heeft iemand een leuk overzichtje van de toppers die ik de afgelopen 8 maanden in de bios heb gemist? Dan kan ik eens een poging gaan doen om dat bij te werken 😅

Gister naar Project Hail Mary geweest. Kwam wat langzaam op gang, maar zeker na de pauze werd ie erg vermakelijk. Mooie film!

Daarnaast het tweede seizoen van The Pitt er doorheen gejaagd vorige week, wat een geweldige serie is dat toch. Erg intrigerend en bij vlagen ook heftig, met name wanneer het meer over de mentale gezondheid gaat ipv de fysieke. Ik kende hiervoor eigenlijk ook geen enkele acteur/actrice uit de serie, maar ze spelen het stuk voor stuk zó overtuigend, heel knap werk en goed gecast.
Ik ga vanavond naar Project Hail Mary!

Afgelopen week de dvd van seizoen 1 How I Met Your Mother gekocht. Engels gesproken maar ook de optie voor Frans gesproken. En om een of andere reden besluit hij alleen nog maar in het Frans af te spelen, zodra ik het schijfje een dag in de PS5 heb laten zitten. Vreemd, maar gelukkig wel op te lossen :LOL:

• Haha
Waarderingen: BeWario en Brian
Afgelopen week de dvd van seizoen 1 How I Met Your Mother gekocht. Engels gesproken maar ook de optie voor Frans gesproken. En om een of andere reden besluit hij alleen nog maar in het Frans af te spelen, zodra ik het schijfje een dag in de PS5 heb laten zitten. Vreemd, maar gelukkig wel op te lossen :LOL:
Oh man, dit brengt de herinnering aan nagesynchroniseerde Duitse films naar boven. Wij hadden vroeger in Twente veel Duitse zenders en de monden van de acteurs klopten in films nooit met wat er gezegd werd en ik háátte het met een passie 🥲

• Haha
Waarderingen: visdave34 en Koekdoos

Users who are viewing this thread