Filmtopic

Kan je die cineville Rewind nog zien als je geen cineville pas meer hebt? Heb m in september opgezegd omdat ik lang naar t buitenland ging maar ben wel benieuwd wat ik bij elkaar geschraapt heb.

Edit: gevonden! Met 30 alleen niet super veel, moet je wel in gedachten houden dat ik de laatste 4 maanden niks gezien heb. Dus zou met dat tempo eerder richting de 45 gaan. (En daar bij komend dat ik aan het opbouwen ben geweest van mn burnout dus ik had veel random uurtjes vrij overdag).

67996.jpg

Weapons was zo goed! Vergeten dat ik sorry, baby nog moest kijken.. die gaat op mijn lijstje!

Twee “oudjes” die ik nog niet had gezien deze week gekeken. The Aviator, wel heel Amerikaans maar door het acteerwerk toch wel zeer de moeite.

En Everything, Everywhere All At Once. Die was tamelijk bizar, maar erg fascinerend. En zeer verrassend komisch op momenten.

• Leuk
Waarderingen: Brian, Davidd en AngieH
Ik zag dit weekend in de bios de trailer voor Scream 7, toch wel een guilty pleasure franchise als je het mij vraagt. Hij is vanaf eind deze maand te zien in NL.

• Leuk
Waarderingen: NoLifeIzegem
Wat was 2025 een geweldig jaar voor een horrorliefhebber. Sinners, Weapons, Together, Bring her back,

2026 is al goed begonnen met 28 years later: the bone temple en Send help.

Verder kijk ik heel erg uit naar het vervolg van It Follows. Nog meer liefhebbers van dit genre ?

• Leuk
Waarderingen: Brundlecat
Wat was 2025 een geweldig jaar voor een horrorliefhebber. Sinners, Weapons, Together, Bring her back,

Verder kijk ik heel erg uit naar het vervolg van It Follows. Nog meer liefhebbers van dit genre ?
Ik vond al deze films ook goed! Vooral weapons, bijzonder origineel. Dit weekend Send help gezien, die vond ik ook wel vermakelijk (ook om Rachel McAdams in zo'n body horror rol te zien). Niet meteen tips voor je, maar lees wel mee met de tips die gaan komen n.a.v. je post.

Ik vond al deze films ook goed! Vooral weapons, bijzonder origineel. Dit weekend Send help gezien, die vond ik ook wel vermakelijk (ook om Rachel McAdams in zo'n body horror rol te zien). Niet meteen tips voor je, maar lees wel mee met de tips die gaan komen n.a.v. je post.

Frankrijk had een periode waar de ene sterke horror na de andere kwam

Niet voor iedereen weggelegd:
* Irreversible staat bij op 1 maar dit is niet echt een horror ( i love Gasper Noé)
* Eden lake
* Inside ( A l'Interieur)
* Martyrs
* Frontier(s)
* Climax
* In my skin
* Haute Tension
* Ils

* Pearl ( vond hem beter dan X en MaXXine)
* The Substance
* Strange Darling
* Mandy
* Ils
* Infinty pool

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Gisteren voor het eerst the Substance gezien. Ben niet zo'n horror liefhebber. Goed verhaal, goed shots, heftige shots. Maar ik vond het einde toch wel een beetje over de top, waardoor het ook dus niet echt meer heftig/intens was om naar te kijken, maar vooral ironisch en absurd. Terwijl ik tot de laatste 10 minuten wel echt ben meegezogen met de film en het een ijzersterke film vond.

Frankrijk had een periode waar de ene sterke horror na de andere kwam

Niet voor iedereen weggelegd:
* Irreversible staat bij op 1 maar dit is niet echt een horror ( i love Gasper Noé)
* Eden lake
* Inside ( A l'Interieur)
* Martyrs
* Frontier(s)
* Climax
* In my skin
* Haute Tension
* Ils

* Pearl ( vond hem beter dan X en MaXXine)
* The Substance
* Strange Darling
* Mandy
* Ils
* Infinty pool
Merci! 😄 ken een relatief groot deel niet, dus ga je lijst even langslopen.

Sinners en Weapons vond ik beide geweldig, Bring Her Back ook boven verwachting goed. Ben van plan om Iron Lung ergens deze weken ook nog mee te pakken, jaren geleden vaak naar Markiplier ( youtuber die deze film regisseert en de hoofdrol speelt) en vind het gaaf om te zien dat hij nu op het grote doek te zien is. Verder niet een hele grote horrorliefhebber.

Net de documentaire I Like Me gezien over het leven van acteur John Candy welke in 1994 op 43 jarige leeftijd is overleden. Hele mooie documentaire gemaakt met medewerking van zijn familie en vele bekende acteurs en regisseurs. Is een aanrader!!

Net de documentaire I Like Me gezien over het leven van acteur John Candy welke in 1994 op 43 jarige leeftijd is overleden. Hele mooie documentaire gemaakt met medewerking van zijn familie en vele bekende acteurs en regisseurs. Is een aanrader!!
Waar?

Om nog even terug te komen op Rachel McAdams: mijn bewondering voor haar is eigenlijk pas echt ontstaan in het tweede seizoen van True Detective. Haar acteerwerk daar was ronduit indrukwekkend. Samen met Vince Vaughn en Colin Farrell vormde ze een ijzersterk trio.

En als we het toch over True Detective hebben: seizoen één staat voor mij nog altijd op eenzame hoogte. Dat is het enige seizoen waarbij ik na de laatste aflevering meteen denk: ik begin gewoon weer opnieuw

• Leuk
Waarderingen: Raskolnikov en AngieH

Users who are viewing this thread

• shez