Festivals ná corona

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.205
4.772

Indiaantje89 is hier ernstig boos over. Ja het is een fieldlab evenement.. maar what the fuck dit is gewoon pure discriminatie. Mijn dochter is nier patiënt dus dit trek ik zeer slecht. Echt oprotten met dit soort onzin, zogenaamde "onderzoeken".
 
  • Grrr
Waarderingen: Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.288
10.029

Indiaantje89 is hier ernstig boos over. Ja het is een fieldlab evenement.. maar what the fuck dit is gewoon pure discriminatie. Mijn dochter is nier patiënt dus dit trek ik zeer slecht. Echt oprotten met dit soort onzin, zogenaamde "onderzoeken".
Ja, maar Indiaantje, ben je er dan voorstander van dat je het als risicogroep moet gaan opzoeken? Ik vind het zelf best logisch klinken dat de risicogroep buiten de deur wordt gehouden, al is het maar om hunzelf in bescherming te nemen. En om het toch een beetje luchtig te houden, wie gaat er nou naar Songfestival? ;)
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.369
1.052

Indiaantje89 is hier ernstig boos over. Ja het is een fieldlab evenement.. maar what the fuck dit is gewoon pure discriminatie. Mijn dochter is nier patiënt dus dit trek ik zeer slecht. Echt oprotten met dit soort onzin, zogenaamde "onderzoeken".
Poeh, dan word je even met je neus op de feiten gedrukt. Best confronterend.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Ja, maar Indiaantje, ben je er dan voorstander van dat je het als risicogroep moet gaan opzoeken? Ik vind het zelf best logisch klinken dat de risicogroep buiten de deur wordt gehouden, al is het maar om hunzelf in bescherming te nemen. En om het toch een beetje luchtig te houden, wie gaat er nou naar Songfestival? ;)

Ik vind dat helemaal niet zo logisch klinken. Ik val vanwege een ziekte in een risicogroep. Ik zou nu zelf zo één, twee, drie niet een event bezoeken voordat ik gevaccineerd ben.

Dat gezegd hebbende: Die beslissing maak ik dus zelf. Het lijkt me bij een event aan een ieder om zelf te bepalen of hij/zij het aandurft om ernaar toe te gaan. Zij hoeven niet ''in bescherming genomen te worden.'' Ze kunnen zelf die beslissing wel maken.

Je kan toch straks, als alles weer open gaat met testen, toch bij theaters, of concerten, mensen met een verhoogd risico toch ook niet weren? Sorry jongens, het is veilig, maar voor jullie niet.

Ik bries hier ook van. Die hele Fieldlab experimenten sloegen al nergens op, maar dit spant de kroon. Waanzin.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Overigens is het verhaal nog iets frappanter. Mensen die gevaccineerd zijn maar die in een risicogroep vallen, die vallen ook buiten de boot.


70-plussers uit Rotterdam lopen een bijzonder uitje mis. Zij zijn niet meer welkom in Ahoy om het Eurovisie Songfestival bij te wonen. Aanvankelijk waren ze volgens de gemeente wel welkom onder de voorwaarde dat zij volledig gevaccineerd zijn en in het bezit zijn van een negatieve coronatest. Bij het songfestival in Rotterdam is publiek, onder de voorwaarden van een Fieldlab, toegestaan. 70-plussers vallen echter in de risicogroep.

En alsof dat niet jammer genoeg is....
De thuisblijvers die alsnog buiten de boot vallen, krijgen nog wel het Songfestivalpakket thuisgestuurd, om toch het Eurovisie-gevoel thuis op de bank te beleven. In het pakket zitten vlaggetjes, bierviltjes, scorekaarten en sjaals. Allemaal in de kleuren van het Eurovisie Songfestival.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.288
10.029
Ik vind dat helemaal niet zo logisch klinken. Ik val vanwege een ziekte in een risicogroep. Ik zou nu zelf zo één, twee, drie niet een event bezoeken voordat ik gevaccineerd ben.

Dat gezegd hebbende: Die beslissing maak ik dus zelf. Het lijkt me bij een event aan een ieder om zelf te bepalen of hij/zij het aandurft om ernaar toe te gaan. Zij hoeven niet ''in bescherming genomen te worden.'' Ze kunnen zelf die beslissing wel maken.

Je kan toch straks, als alles weer open gaat met testen, toch bij theaters, of concerten, mensen met een verhoogd risico toch ook niet weren? Sorry jongens, het is veilig, maar voor jullie niet.

Ik bries hier ook van. Die hele Fieldlab experimenten sloegen al nergens op, maar dit spant de kroon. Waanzin.
Uit het artikel wordt alleen niet duidelijk of je ook niet mag worden toegelaten als je in die groep zit, maar wel gevaccineerd bent, dat zou wel een verschil maken, denk ik. Zo niet, is het wel apart, ja. Wat jij zegt, snap ik ook, hoor. En het staat je alsnog vrij om te gaan, aangezien er dus niet gecontroleerd wordt. Maar misschien doe ik er ook wel luchtig over, omdat ik er zelf niet in val.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.205
4.772
Overigens is het verhaal nog iets frappanter. Mensen die gevaccineerd zijn maar die in een risicogroep vallen ook buiten de boot.

Klopt, de meeste nier patiënten zijn op dit moment ook gevaccineerd. Ik kan met mijn kop hier niet bij dat we dit zomaar ok vinden, leuk als je niks hebt. Maar inderdaad je zal maar in de groep zitten.

Totaal belachelijk dit, we praten hier over volwassen mensen die prima zelf een eigen beoordeling kunnen maken. Dat hoeft niemand anders voor ze te doen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Dus conclusie:

- Risicogroep, maar niet gevaccineerd? Pech.
- Risicogroep, maar wel gevaccineerd? Pech.

Benieuwd hoe ze dat straks vanaf juni/juli in de praktijk willen gaan uitvoeren.

Er gelden nu strikte Fieldlab-voorwaarden die zijn vastgesteld in een ministeriële regeling. Die volgen wij op. Immers: veiligheid staat voorop.

Het nieuws van deze week dat alle artiesten die op Fieldlabs hebben opgetreden dit gratis moesten doen (?!) was trouwens ook te bizar voor woorden.


Bij navraag bij de grootste Fieldlaborganisatie, was dit hun uitleg: ‘De vraag om pro-bonomedewerking te verlenen, is gesteld door de organisatoren.’
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.392
3.337
Zij hoeven niet ''in bescherming genomen te worden.'' Ze kunnen zelf die beslissing wel maken.
Totaal belachelijk dit, we praten hier over volwassen mensen die prima zelf een eigen beoordeling kunnen maken. Dat hoeft niemand anders voor ze te doen.
Zonder inhoudelijk in te gaan op deze specifieke discussie.
Maar als er één ding is wat ik heb geleerd tijdens deze pandemie is dat je er absoluut niet van uit kan gaan 'dat volwassen mensen zelf prima overwogen beslissingen kunnen maken'. Daar heb ik iets teveel volle parken, hossende mensen in de stad, wappies in de supermarkt voor gezien de afgelopen maanden. :ROFLMAO:
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Ha, ja. Helemaal eens.

Misschien die Fieldlabs events maar gewoon afkappen. Artiesten krijgen er geen cent voor, de test achteraf is nog steeds niet verplicht, de resultaten staan voor Fieldlabs toch al vast en het kost klauwen met geld. Zijn betere manieren om dat geld te besteden.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.369
1.052
Zonder inhoudelijk in te gaan op deze specifieke discussie.
Maar als er één ding is wat ik heb geleerd tijdens deze pandemie is dat je er absoluut niet van uit kan gaan 'dat volwassen mensen zelf prima overwogen beslissingen kunnen maken'. Daar heb ik iets teveel volle parken, hossende mensen in de stad, wappies in de supermarkt voor gezien de afgelopen maanden. :ROFLMAO:
Ik wilde het net zeggen, maar je was me voor. Aan de andere kant is het een enorme harde klap in het gezicht van mensen in een risicogroep die zich wel aan de regels houden. Zoals altijd lijden de goeden weer onder de slechten.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Wat ik echt bizar vind is dat mensen binnen risicogroepen die gevaccineerd zijn ook worden geweerd. Heel benieuwd wat daar de gedachtegang achter is (als die er al is).
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.933
470
Zonder inhoudelijk in te gaan op deze specifieke discussie.
Maar als er één ding is wat ik heb geleerd tijdens deze pandemie is dat je er absoluut niet van uit kan gaan 'dat volwassen mensen zelf prima overwogen beslissingen kunnen maken'. Daar heb ik iets teveel volle parken, hossende mensen in de stad, wappies in de supermarkt voor gezien de afgelopen maanden. :ROFLMAO:
Het grote verschil is natuurlijk dat bij jouw volle parken en hossende mensen ook anderen in gevaar gebracht worden. Door als lid van een risicogroep naar een evenement te gaan, schaadt je daar geen anderen mee, alleen (mogelijk) jezelf.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.392
3.337
Het grote verschil is natuurlijk dat bij jouw volle parken en hossende mensen ook anderen in gevaar gebracht worden. Door als lid van een risicogroep naar een evenement te gaan, schaadt je daar geen anderen mee, alleen (mogelijk) jezelf.
Daar vergeet je één belangrijke groep, de ziekenhuizen. Allemaal potentiële ziekenhuisopnames die volstrekt onnodig waren geweest.
Ik zal mijn post wel even bijwerken want het is zeker niet de bedoeling om alles af te keuren of om zelf heilige te spelen, absoluut niet. Alleen lijkt het me niet slim als je als niet-gevaccineerde risicogroeper nu naar zulke testevents gaat. En dan kom ik terug bij mijn niet discussiespecifieke standpunt: nee, ik denk absoluut niet dat 100% van de volwassenen capabel is om daarin zelf een verantwoorde keuze te maken.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Rincewind

Randprogramma
21 nov 2014
149
95
Van de ene kant denk\hoop ik dat volgend jaar weer terug naar de oude situatie is. Veel geld voor nieuwe dingen ( betaalmethoden\bekers\aankleding) is er niet, eerst maar eens zien dat de kas weer een beetje gevuld wordt zal op veel plaatsen het motto zijn..

Van de andere kant, we zijn er nog lang niet.
Het is nog onduidelijk hoe lang het vaccin werkt. De griepprik moet ook ieder jaar herhaald worden. En als er een variant ontstaat die niet door de huidige afgedekt wordt dan ziiten we volgend jaar misschien weer in precies dezelfde situatie.
Het vaccin werkt lang niet bij iedereen en ookal ben je gevaccineerd, je kunt drager zijn en het verspreiden.

En vooraf voor ieder concert\film\terrasje\.. een test a €7,50. Ik denk het niet.

En er ligt nog een uitdaging op het gebied van het personeel. Een groot deel van de mensen die werkzaam waren in de evenementen wereld heeft nu een andere baan. Het merendeel zal niet terug komen. Er is ontzettend veel ervaring en kennis weg. Veel festivals draaien op vrijwilligers. Hoeveel komen er daarvan niet terug?

Nogmaals, ik hoop op een geweldig festivaljaar in 2022, maar er zijn nog veel hobbels te nemen
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.205
4.772
Maar als er één ding is wat ik heb geleerd tijdens deze pandemie is dat je er absoluut niet van uit kan gaan 'dat volwassen mensen zelf prima overwogen beslissingen kunnen maken'. Daar heb ik iets teveel volle parken, hossende mensen in de stad, wappies in de supermarkt voor gezien de afgelopen maanden. :ROFLMAO:
En dat waren enkel gezonden mensen die dat deden? En wie bepaalt dan war wel een prima overwogen beslissing is? Mark & Hugo?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.205
4.772
Daar vergeet je één belangrijke groep, de ziekenhuizen. Allemaal potentiële ziekenhuisopnames die volstrekt onnodig waren geweest.
Ik zal mijn post wel even bijwerken want het is zeker niet de bedoeling om alles af te keuren of om zelf heilige te spelen, absoluut niet. Alleen lijkt het me niet slim als je als niet-gevaccineerde risicogroeper nu naar zulke testevents gaat. En dan kom ik terug bij mijn niet discussiespecifieke standpunt: nee, ik denk absoluut niet dat 100% van de volwassenen capabel is om daarin zelf een verantwoorde keuze te maken.
Problem is. We vallen allemaal onder de risico groep. Ook jij en ik kunnen op het IC komen te liggen. Dit is ook voor ons is het niet “slim” om naar een test event te gaan. Kun je gezond zijn wat je wil. Het kan ons allemaal overkomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rincewind

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.377
522
Zeker. Die zijn, net als anderen binnen het kabinet, de Kamer, het OMT en het RIVM, zo ongeveer full-time bezig met het onderwerp en staan in nauw contact met de experts vanuit het OMT en RIVM.

Het is te hopen dat de huidige golf relatief snel onder controle is en dat er daarna zo snel mogelijk een vaccinatieplicht komt zoals ook in Oostenrijk en Duitsland. Helaas zie ik dat hier niet zo snel gebeuren maar het lijkt me wel noodzakelijk om eindelijk naar de endemische fase over te kunnen gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.205
4.772
Zeker. Die zijn, net als anderen binnen het kabinet, de Kamer, het OMT en het RIVM, zo ongeveer full-time bezig met het onderwerp en staan in nauw contact met de experts vanuit het OMT en RIVM.

Het is te hopen dat de huidige golf relatief snel onder controle is en dat er daarna zo snel mogelijk een vaccinatieplicht komt zoals ook in Oostenrijk en Duitsland. Helaas zie ik dat hier niet zo snel gebeuren maar het lijkt me wel noodzakelijk om eindelijk naar de endemische fase over te kunnen gaan.
Geloof je ook nog in sinterklaas? We kunnen iedereen vaccineren en dan nog blijven we de maatregelen behouden. Je zal alle grenzen moeten sluiten want de rest van de wereld gaat echt niet volledig gevaccineerd worden. Het blijft dweilen met de kraan open. En denk je oprecht dat het verplicht vaccineren van miljoenen Europeanen geen maatschappelijke problemen gaat veroorzaken? We zitten er nog “maar” 2,5 jaar er in he. Hoe lang het ook voelt, we moeten echt geen overhaaste beslissingen gaan nemen met dit soort zaken. De gevolgen zijn zeer waarschijnlijk groter dan het resultaat. En nee ik ben niet tegen vaccineren, maar wel tegen verplichte vaccinatie.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken