Festileaks Festival Draft XII: Jubileumdraft

4u of 6u?

  • 4

    Stemmen: 8 50,0%
  • 6

    Stemmen: 8 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    16
  • Opiniepeiling gesloten .

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Neemt overigens niet weg dat ik het alsnog altijd heel leuk vind om mee te lezen (en hopelijk de volgende keer weer mee te doen!). Viel mij deze keer vooral gewoon op dat een aantal line ups echt enorm stacked zijn :)

Ben benieuwd wie hem gaat winnen! In ieder geval bedankt voor de organisatie en deelnemers voor leuk leesvoer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Royke

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
695
915
Ik heb trouwens ooit een ideetje gehad voor een draft waarbij je effectief met een beperkt budget boekt. Dan zou elk festival uiteindelijk ongeveer even realistisch moeten zijn. Na verder nadenken idee toch maar geschrapt omdat je anders eerst maanden kan discussiëren over welk bedrag een bepaalde artiest waard is.
Ik zat tijdens de draft ook aan zoiets te denken, maar dan bv op basis van Spotify Streams. Alleen, wat te doen dan met “uitschieters”:

- Oudere artiesten/bands die weinig maandelijkse luisteraars hebben maar wel groot tot gigantisch zijn in feite, zoals QOTSA (7.4mil)

- Jonge artiesten/bands die TikTok famous zijn of toch veel meer streams hebben dan de status die ik ze zou toekennen, zoals Zara Larsson (28.2mil)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.618
7.334
Voor een snelle, korte draft heb ik ook al een idee: Live Aid anno 2024. Alles kan, alles mag. Alle grote bands op één dag van U2 als opener tot Adele als afsluiter. Alles om geld in te zamelen voor jouw fictieve wereldprobleem!
 
  • Haha
Waarderingen: MadMandra27

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
695
915
Voor een snelle, korte draft heb ik ook al een idee: Live Aid anno 2024. Alles kan, alles mag. Alle grote bands op één dag van U2 als opener tot Adele als afsluiter. Alles om geld in te zamelen voor jouw fictieve wereldprobleem!
Die laat ik dan wel aan mij passeren; is me te open, te weinig restrictief dat ik niet zou weten wat kiezen 🤭
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.524
1.987

Zo Kan Het Ook 2024​

De organisatie van Zo Kan Het Ook 2024 presenteert met trots niet enkel de naam van het festival, maar ook de laatste 45 (!) namen, de clashfinder en de poster.
Van 2 t/m 4 augustus geniet je op de Veluwe van de beste indie, rap, metal, alternatieve en elektronische acts.

Bekijk bijlage 8279




Bekijk bijlage 8277

Main Godzilla​

De Godzilla - één van de twee mainstages - ontvangt vrijdag Bombay Bicicyle Club, Charlotte Adigéry & Bolis Pupul, Parcels, Froukje én TOOL. Tussen de bomen vind je het gigantische podium met een zowaar nog groter standbeeld van Godzilla. Niet te missen.

Zaterdag is het hier de beurt aan nieuwe boekingen Sophie Straat en DOMI and JD Beck. Naast exclusieve boekingen The Opposites, Joost en 2Pac.

Zondag opent The Danish National Symphony Orchestra het podium. Ook vind je hier zondag Editors, Frank Carter & The Rattlesnakes, The Prodigy en afsluiter Fred again..


Bekijk bijlage 8278

Main Whale​

De Whale stage - het tweede hoofdpodium - ontvangt vrijdag Dubioza Kolektiv, Broski Beat, S10, Rina Sawayama, Amy Winehouse en Peggy Gou.

Zaterdag vind je bij de gigantische walvissen Opgezwolle, Avantasia, Donna Summer, Wu-Tang Clan en Chase & Status.
Zondag is het de eer aan nieuwe boekingen Illuminati Hotties en Anneke van Giersbergen om hier twee geweldige shows te leveren. Ook vinden we hier zondag exclusieve boekingen Bloc Party, A Day To Remember en Bring Me The Horizon!

Oroborus Tent, Unicorn Stage & Global Warming Boiler​

Ook het thema van de andere podia is bekend. De Oroborus Tent is een gigantische donkere tent. Ideaal voor het hardere werk.
Onder de acts in deze tent vinden we nieuwe boekingen Blawan b2b Skrillex, Amon Amarth, Bullet For My Valentine, Cypress Hill, Sampa the Great, Amaranthe, Ibibio Sound Machine, Stikstof, Yong Yello en Beyond The Black.

De Unicorn Stage biedt een onoverdekt medium groot podium. Gelegen tussen de bomen vind je hier nieuwe boekingen JPEGmafia, Sofi Tukker, Self Esteem, STAKE, Sad Night Dynamite, Donnie, Mulatu Astatke, Blackwave., 1000mods, Amber Arcades, Merol, Black Mirrors en Blackbriar.

Tot slot is er de Global Warming Boiler Room. Met een podium middenin het publiek, volledig overdekt in een donkere tent biedt deze boilerroom de heetste optredens van het weekend. Neem je flesje water mee en geniet hier van nieuwe boekingen Amelie Lens, Alcest, Kim Petras, Overmono, 999999999, Mount Kimbie, Acid Mammoth, ...And You Will Know Us by the Trail of Dead, Eels, Wu-LU, Lander & Adriaan, Converge, Trixie Whitley, The Comet Is Coming en Slow Crush.

De ticketverkoop loopt via @Royke. Dank Roy voor de organisatie!
Deze line up is een emotionele rollercoaster. En dat is een compliment!
 
  • On fire
  • Geweldig
Waarderingen: Dr. Hannibal en RubenJS

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.524
1.987
Da’s t risico van boeken buiten mijn genres 🙈
Kunnen Editors nog mooi genieten van de latere acts zullen we maar zeggen.
Óf van het prachtige buffet natuurlijk.
Nee klopt wel, normaal sluiten ze in ieder geval de 2e grootste stage van je festival af of ze zijn sub.
 
  • Wow
Waarderingen: RubenJS

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
745
1.260
Vanaf heden is het mogelijk om tickets te kopen!

U mag 3 weekendtickets en 2 dagtickets kopen
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Dju, dan moet ik nog 1 dagticketje uit mijn pre-selectie zwieren. Sorry aan die organisator 🤭
Ja, dat had ik ook. In mijn eerste selectie zaten 4 weekendtickets, 1 dagtickets en een heleboel net bubbling under. Toen heb ik van 1 weekend een dag gemaakt... :S
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.307
Ik moest even wat overstorten vanuit mijn spaarrekening om de groepscamping ook te kunnen betalen, maar de tickets zijn binnen
 
  • Haha
Waarderingen: InsaniTiny

Jeroen

Campingartiest
9 feb 2015
89
78
Ai... kan merken dat ik te weinig bezig ben met wat er verder op dit forum leeft, wat een gaaf idee, en wat had ik graag meegedaan. hulde aan de organisatoren, het zijn mooie festivals ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

Gebruikers die dit onderwerp bekijken