Festileaks Festival Draft XII: Jubileumdraft

4u of 6u?

  • 4

    Stemmen: 8 50,0%
  • 6

    Stemmen: 8 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    16
  • Opiniepeiling gesloten .

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.892
2.720
In de hoop dat ik niet verkeerd ben en het wel degelijk al gewoon aan mij is, wagen we het er gewoon op. 😅 Na een plezant avondje in de Ierse pub kwamen we tot het besef dat een portie goede Ierse muziek noodzakelijk is voor elk festival: Lankum!


Reeds aangekondigd zijn voor vrijdag 28 juni: Bob Marley & The Wailers, Childish Gambino, Tracy Chapman, Ayreon, Brian Eno & Baltic Sea Philharmonic, Elliott Smith en Lankum, voor zaterdag 29 juni: Nirvana, Grinderman, Moloko, Faith No More, Them Crooked Vultures, Joe Hisaishi, CAN en Low en voor zondag 30 juni: Radiohead, Stormzy, Tom Waits, Massive Attack, Vampire Weekend, Wet Leg, Band Of Horses en Grian Chatten.

@Koekdoos
@Sjaak Wit

(@Paddy, @Tinus101 en @WesleyNoH wanneer ze tijd hebben)
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.215
3.189
In de hoop dat ik niet verkeerd ben en het wel degelijk al gewoon aan mij is, wagen we het er gewoon op. 😅 Na een plezant avondje in de Ierse pub kwamen we tot het besef dat een portie goede Ierse muziek noodzakelijk is voor elk festival: Lankum!


Reeds aangekondigd zijn voor vrijdag 28 juni: Bob Marley & The Wailers, Childish Gambino, Tracy Chapman, Ayreon, Brian Eno & Baltic Sea Philharmonic, Elliott Smith en Lankum, voor zaterdag 29 juni: Nirvana, Grinderman, Moloko, Faith No More, Them Crooked Vultures, Joe Hisaishi, CAN en Low en voor zondag 30 juni: Radiohead, Stormzy, Tom Waits, Massive Attack, Vampire Weekend, Wet Leg, Band Of Horses en Grian Chatten.

@Koekdoos
@Sjaak Wit

(@Paddy, @Tinus101 en @WesleyNoH wanneer ze tijd hebben)
Ironisch dat de dag na de stemming, het zwaarst verzaakt wordt. 😅
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.531
4.877
Ironisch dat de dag na de stemming, het zwaarst verzaakt wordt. 😅
Sorry not sorry, maar carnaval.

Ben blij dat @warriorandweirdo mijn standpunt overneemt dat een festival pas meetelt als er Ierse muziek klinkt!

De kater komt pas morgen, maar nu al mijn volgende naam:

Hans Zimmer brengt een oeuvre uit zijn repertoire: van the lion king tot pirates of the caribean. Van kung fu panda tot Dune. Genoeg filmmuziek om in te verdwalen…

IMG_0521.jpeg
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.596
Ik val eventjes in voor Brian die vast zelf nog met wat opsmuk gaat komen.

Marc Almond is zijn volgende naam!

@RubenJS > @MadMandra27
Thanks Dave voor het waarnemen van de honneurs!

Ik had idd even wat drukke dagen gepland, maar ben er weer.

Marc.png


Bekend als frontman van Soft Cell, maar inmiddels solo verder gegaan. Saillant detail, momenteel in de hitlijsten te vinden met deze aparte versie van I Feel Love, bedoeld voor homo-acceptatie.


(We zijn nog steeds bij @Koekdoos )
 
  • Leuk
Waarderingen: InsaniTiny

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.736
9.117
De volgende keuze wordt mede mogelijk gemaakt door @Brian. We boeken vandaag namelijk één van de twee glammetal bands uit de 80s die nog nooit op Baspop hebben gestaan, maar wel te kiezen zijn. Het is een klein wonder, maar een Baspop zonder glammetal is natuurlijk geen Baspop, dus met trots presenteren wij:

White Lion

De heren van White Lion waren voornamelijk in de 80s actief en hadden tussen 2004 en 2009 nog een reünie, maar sindsdien zijn ze niet meer actief en dus zullen zij spelen op de nu al legendarische grafstage.


En deze cover van Radar Love willen we jullie ook niet onthouden:


@Sjaak Wit en daarna @ThijsDB
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.736
9.117
Na de ontdekking van een paar extra namen voor de grafstage, zijn we terug naar de tekentafel gegaan en hebben we verschillende namen een nieuwe, veelal betere positie kunnen geven. Bij deze een weekendoverzicht:

... - Linkin Park - ...
... - boygenius - ...

PJ Harvey - Blind Guardian
Janelle Monáe - Paramore - De Jeugd van Tegenwoordig
Wardruna - Lianne La Havas

Rollatorstage presents De Grafstage
Slayer
Stone Sour - Sepultura

Stevie Ray Vaughan - White Lion
Drs. P - Klein Orkest - Anathema

The Ocean - Mdou Moctar - Prins S. en de Geit
The Gaslight Anthem - The Last Dinner Party - Danielle Ponder



Het lijkt nu misschien wat scheef allemaal, maar dat komt vooral omdat er nog enorm veel namen bij moeten komen en De Grafstage uiteindelijk ook apart op de poster staat. Een Slayer lijkt hier nu laag te staan, maar speelt momenteel van 22:20 tot 23:50 tussen een nog onbekende Mainstage-act en Linkin Park in.
 
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.191
1.419
We blijven op de MadMandra Main de zondag en vlak na Suzanne Vega is het de beurt aan een band met een uitzonderlijke frontvrouw, die ook de zondag op de Werchterse weide zal terug te vinden zijn.

IMG_2418.jpeg

We doelen immers op Chrissie Hynde die met Pretenders een heel mooie spot krijgt op de MadMandra Meeting. Deze Britse rockgroep steken het Kanaal over en geven deze '70s-'80s zondag verder kleur.


Next: @RubenJS @Brian
 
  • Leuk
Waarderingen: InsaniTiny

RubenJS

Support act
18 feb 2023
879
2.595
Wanneer Missy Elliott de muziek via Instagram deelt weet je dat je te maken hebt met een topniveau pop. Unieke en catchy live-optredens zetten dit extra kracht bij. Met grote trots presenteer ik de Belgische Charlotte Adigéry & Bolis Pupul


Amy Winehouse - 2Pac - TOOL - The Prodigy - Chase & Status (Live) - Peggy Gou - Fred Again.. - Froukje - Bring Me The Horizon - Frank Carter & The Rattlesnakes - Sum 41 - Carpenter Brut - Bronski Beat - A Day To Remember - Rina Sawayama - Parcels - Wu-Tang Clan - Joost - Kraftwerk - Dubioza Kolektiv - Editors - Opgezwolle - Charlotte Adigéry & Bolis Pupul

@Brian @Yannick
 

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
938
1.497
Mocht ik vanavond nog aan de beurt komen, sla mij maar even over! Haal ik morgen dan wel in!
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.191
1.419
Wanneer Missy Elliott de muziek via Instagram deelt weet je dat je te maken hebt met een topniveau pop. Unieke en catchy live-optredens zetten dit extra kracht bij. Met grote trots presenteer ik de Belgische Charlotte Adigéry & Bolis Pupul


Amy Winehouse - 2Pac - TOOL - The Prodigy - Chase & Status (Live) - Peggy Gou - Fred Again.. - Froukje - Bring Me The Horizon - Frank Carter & The Rattlesnakes - Sum 41 - Carpenter Brut - Bronski Beat - A Day To Remember - Rina Sawayama - Parcels - Wu-Tang Clan - Joost - Kraftwerk - Dubioza Kolektiv - Editors - Opgezwolle - Charlotte Adigéry & Bolis Pupul

@Brian @Yannick
Streep door mijn vrije keuze, dit…
 
  • Wow
Waarderingen: RubenJS

Gebruikers die dit onderwerp bekijken