Festileaks Festival Draft VII: De ééndaagse

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
We hebben toch een mooie 17 stemmen weten te verzamelen tussen al het real life live geweld door.

13. @NikLN - Relive Festival (0)
Bekijk bijlage 2015
Spijtig genoeg moet er in dit spel altijd iemand laatste eindigen. Ondanks een prachtige combo van The Strokes en Florence + the Machine en daarnaast kleinere parels als Girl In Red en The Clockworks bleek het niet genoeg om een ticket te verkopen.

12. @ThijsDB - GoGoFest (1)
Bekijk bijlage 2016
Het festival dat de crème de la crème van de popwereld uitnodigde door middel van headliner Gorillaz en een aantal van hun samenwerkingen uit te nodigen, wist spijtig genoeg niet genoeg mensen te overtuigen om een plek in de top 10 te bemachtigen.

11. @randyrw - a day with randy (2)
Bekijk bijlage 2017

Dit festival stond bij mij op de 3e plaats dankzij de prachtige headlinercombo van RHCP en TWOD. Toch bleek dit niet genoeg om de top 10 binnen te sluipen.

9. @warriorandweirdo - One day in the woods
@koekdoos - baspop (2)

Bekijk bijlage 2018
Bekijk bijlage 2019
Een gedeelde 9e plaats voor deze 2 festivaldagen met iets hardere namen. De metalheads waren mss te uitgeput om te stemmen deze keer door Graspop. Een combi van Slipknot en Tyler, the Creator is gewaagd, maar daarom niet minder mooi. Baspop bewijst dat je ook met minder grote namen, maar wel meerdere semi-grote namen een prachtig dagje kan samenstellen. Beide festivals werden door de 2 ticketkopers op 1 gezet. Dus zij die overtuigd waren om een ticket te kopen, vonden het meteen de beste festivaldag van allemaal.
Het is dus wel duidelijk dat hier weinig “jonge” muziek liefhebbers zitten. De line ups van GoGo Fest en One Day In The Woods zijn namelijk echt geweldig ! Als festivals deze line ups presenteerden waren ze zo uitverkocht. Ieder zijn eigen smaak natuurlijk.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Verrassende namen er al uit, maar er was natuurlijk ook weer een enorme bak mooie posters gemaakt.

Vanavond nog wat bekendmakingenof morgen weer verder?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
@Yannick enkel niet van de deelnemers, foei ;)
Je kan nog tot morgenmiddag 14u stemmen daarna tel ik alles op en begin ik de eindstand doorheen de dag te publiceren
Ja, sorry. Dit weekend Boutique, maandag hele dag druk met verslag en daarna werken en dan gisteren weer druk met werk.. Kan nu pas weer op FL sinds idk, zaterdag ofzo. Excusi.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
8. @Timmetje - Timpop (3)
1655973521129.png

Een festival met de beste popnamen en opkomende popnamen. Van eurosongdeelneemster S10 naar ´my hero´ Michael Kiwanuka. Van headliner Alcia Keys naar toekomstig headliner Little Simz. Het bleek een mooie combo om 3 tickets te kunnen verkopen.

7. @Oasiss - Live Forever Festival (4)
1655973550852.png
Ook dit festival bewijst dat je met iets minder grote namen een prachtig festival kan neerzetten. Meekwelen met Beck, dansen op Moderat, je laten verleiden door de wondere wereld van The Smile. Het kan allemaal op deze mooie dag.

6. @teunajax - Secret Beach Experience (4)
Secret Beach Experience.jpg
Niet alleen de naam voorspelt een mooie dag, ook de artiesten doen dat. Op een strand naar muziek luisteren klinkt al zeer mooi. Als die artiesten dan nog eens Animal Collective, Modest Mouse, Thurston Moore Group en (de toepasselijke naam) Beach House zijn, dan weet je dat het goed zit. Ook dit festival toont aan dat grote headliners niet noodzakelijk zijn voor een mooi dag.

5. @theblackmadness - Blomberghen Classic XL (5)
Park Blomberghen presents.jpg
Bedankt om te stemmen :)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Getwijfeld over het Live Forever Festival en Secret Beach Experience was de allerlaatste die bij mij afviel. Mooi dat jullie een goede plek hebben. Sowieso veel topaffiches waar ik blut aan zou gaan mocht dit werkelijkheid zijn natuurlijk.

En tot mijn verbazing zit ik er nog in :eek:, geen idee of ik ooit eerder top 4 haalde. Wat een weelde.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
8. @Timmetje - Timpop (3)
Bekijk bijlage 2023

Een festival met de beste popnamen en opkomende popnamen. Van eurosongdeelneemster S10 naar ´my hero´ Michael Kiwanuka. Van headliner Alcia Keys naar toekomstig headliner Little Simz. Het bleek een mooie combo om 3 tickets te kunnen verkopen.

7. @Oasiss - Live Forever Festival (4)
Bekijk bijlage 2024
Ook dit festival bewijst dat je met iets minder grote namen een prachtig festival kan neerzetten. Meekwelen met Beck, dansen op Moderat, je laten verleiden door de wondere wereld van The Smile. Het kan allemaal op deze mooie dag.

6. @teunajax - Secret Beach Experience (4)
Bekijk bijlage 2025
Niet alleen de naam voorspelt een mooie dag, ook de artiesten doen dat. Op een strand naar muziek luisteren klinkt al zeer mooi. Als die artiesten dan nog eens Animal Collective, Modest Mouse, Thurston Moore Group en (de toepasselijke naam) Beach House zijn, dan weet je dat het goed zit. Ook dit festival toont aan dat grote headliners niet noodzakelijk zijn voor een mooi dag.

5. @theblackmadness - Blomberghen Classic XL (5)
Bekijk bijlage 2026
Bedankt om te stemmen :)

Trots dat ik toch nog 6de ben geworden. Nadat The Strokes en Nick Cave afvielen als headliner ben ik mijn plannen om gaan gooien. Ik was bang dat ik daarmee ook alle kaartkopers af zou schrikken, maar blijkbaar niet. Bedankt voor jullie vertrouwen!
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Trots dat ik toch nog 6de ben geworden. Nadat The Strokes en Nick Cave afvielen als headliner ben ik mijn plannen om gaan gooien. Ik was bang dat ik daarmee ook alle kaartkopers af zou schrikken, maar blijkbaar niet. Bedankt voor jullie vertrouwen!
Nee joh, juist tof. Naar dat soort festivals ga ik ook het liefst.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
8. @Timmetje - Timpop (3)
Bekijk bijlage 2023

Een festival met de beste popnamen en opkomende popnamen. Van eurosongdeelneemster S10 naar ´my hero´ Michael Kiwanuka. Van headliner Alcia Keys naar toekomstig headliner Little Simz. Het bleek een mooie combo om 3 tickets te kunnen verkopen.

7. @Oasiss - Live Forever Festival (4)
Bekijk bijlage 2024
Ook dit festival bewijst dat je met iets minder grote namen een prachtig festival kan neerzetten. Meekwelen met Beck, dansen op Moderat, je laten verleiden door de wondere wereld van The Smile. Het kan allemaal op deze mooie dag.

6. @teunajax - Secret Beach Experience (4)
Bekijk bijlage 2025
Niet alleen de naam voorspelt een mooie dag, ook de artiesten doen dat. Op een strand naar muziek luisteren klinkt al zeer mooi. Als die artiesten dan nog eens Animal Collective, Modest Mouse, Thurston Moore Group en (de toepasselijke naam) Beach House zijn, dan weet je dat het goed zit. Ook dit festival toont aan dat grote headliners niet noodzakelijk zijn voor een mooi dag.

5. @theblackmadness - Blomberghen Classic XL (5)
Bekijk bijlage 2026
Bedankt om te stemmen :)
1 van de 5 op Blomberghen!
Voor mij een top dag waarbij ik alles, op Lianne La Havas na, zou willen zien! En laat haar nou net op een mooie tijd staan om een hapje te gaan eten ;)
 
  • Confetti
Waarderingen: theblackmadness

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
4. @Martijn - This must be a smaller place (6)
1655991805161.png

Zoals al vaker gezegd deze draft, je hebt geen gigantische headliners nodig om veel kaartjes te verkopen. De combi Belle & Sebastian met Phoebe Bridgers en daarnaast opkomende bands als Dry Cleaning en Yard Act wisten maar liefts 6 mensen te overtuigen om kaartjes te kopen.

3. @Brian - With Open Wings (7)
lXr5sSQe57YImiDx8V_2fzQynLYBlgHx0icjmvu-spawf4NykdAqlmGSxA4w2YkF_oARSYpnrd-sGTyVuNixpCuGa8CRbViH75bvd7mk3-h8ZzB65xuEU9cV4ysp3xxyS7wzSCe3vT2UqTbJyA

Een combi van The National en Tame Impala is al zeer mooi, maar krijg je er nog prachtige namen bij als Wet Leg en The Afghan Whigs dan is het feestje helemaal compleet. Zeker met het feestje bij Prins S en de Geit. 7 mensen kochten een ticket.

2. @Yannick - Meadows in One (7)
1655991980907.png

Back to the roots! Het bleek wederom een succesformule om een top-3 plaats in de wacht te slepen. Met headliner Stromae, die dit weekend de wei van Werchter omtoverde tot zijn paleis, kon dit ook niet anders dan goed verkopen. Zeker als je nog een mooie mengeling aan namen krijgt van verschillende genres: van Turnstile naar Froukje kan hier allemaal.

1. @HollandiaFCB - Push The Sky Away (8)
pushtheskyaway.jpg
De winnaar kon 8 kaartjes verkopen dankzij een mooie combo van gevestigde waarden en opkomend talent. Zo kun je zowel de legendes van Interpol gaan aanschouwen als gaan moshen op de punk van Amyl & The Sniffers. Als je daar nog eens Nick Cave en zijn Bad Seeds bijkrijgt, die aan hun veroveringstocht door Europa bezig zijn, kan je niet anders zeggen dan proficiat!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Mijn nummer 1 is ook nummer 1 geworden, gefeliciteerd @HollandiaFCB! Ook had ik een kaartje bemachtigd voor There Must Be A Smaller Place. Veel mooie line-ups mensen.

Edit: En natuurlijk bedankt @theblackmadness voor het organiseren!

Zelf ben ik natuurlijk blij met een podiumplek. Zo blij als sommige mensen zouden zijn in een rij!

 
Laatst bewerkt:

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Wow 1e! Ik was deze keer ook het meest tevreden over de totale line up, het was ook iets gemakkelijker omdat je niet een heel weekend moest programmeren (en er zeker wel een aantal pijnlijke voor je neus worden weggepakt maar er ook nog veel over blijven op het lijstje). Maar dat zegt natuurlijk niks.

Iedereen bedankt voor het kopen van de kaarten en ik zal jullie alle 8 persoonlijk van harte welkom heten hier in het hoge noorden met een Kâld Kletske!

Ik had zelf voor de #5, #3 en nummer #2 gekozen. Bij Yannick ondanks nare clashes toch een lekkere grotendeels dansbare dag. Bij Brian het toaalplaatje met een aantal nieuwere acts en vooral ook acts die ik nog niet gezien heb en heel graag zou willen!

@theblackmadness bedankt voor de organisatie!!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Weer een podiumplek. ? Thanks voor het stemmen.

Denk dat m'n eigen stemmen zouden zijn uitgegaan naar de line ups van warriorandweirdo, Brian en teunajax.
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax en EdsjeFCB

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
4. @Martijn - This must be a smaller place (6)
Bekijk bijlage 2031

Zoals al vaker gezegd deze draft, je hebt geen gigantische headliners nodig om veel kaartjes te verkopen. De combi Belle & Sebastian met Phoebe Bridgers en daarnaast opkomende bands als Dry Cleaning en Yard Act wisten maar liefts 6 mensen te overtuigen om kaartjes te kopen.

3. @Brian - With Open Wings (7)
lXr5sSQe57YImiDx8V_2fzQynLYBlgHx0icjmvu-spawf4NykdAqlmGSxA4w2YkF_oARSYpnrd-sGTyVuNixpCuGa8CRbViH75bvd7mk3-h8ZzB65xuEU9cV4ysp3xxyS7wzSCe3vT2UqTbJyA

Een combi van The National en Tame Impala is al zeer mooi, maar krijg je er nog prachtige namen bij als Wet Leg en The Afghan Whigs dan is het feestje helemaal compleet. Zeker met het feestje bij Prins S en de Geit. 7 mensen kochten een ticket.

2. @Yannick - Meadows in One (7)
Bekijk bijlage 2032

Back to the roots! Het bleek wederom een succesformule om een top-3 plaats in de wacht te slepen. Met headliner Stromae, die dit weekend de wei van Werchter omtoverde tot zijn paleis, kon dit ook niet anders dan goed verkopen. Zeker als je nog een mooie mengeling aan namen krijgt van verschillende genres: van Turnstile naar Froukje kan hier allemaal.

1. @HollandiaFCB - Push The Sky Away (8)
Bekijk bijlage 2033
De winnaar kon 8 kaartjes verkopen dankzij een mooie combo van gevestigde waarden en opkomend talent. Zo kun je zowel de legendes van Interpol gaan aanschouwen als gaan moshen op de punk van Amyl & The Sniffers. Als je daar nog eens Nick Cave en zijn Bad Seeds bijkrijgt, die aan hun veroveringstocht door Europa bezig zijn, kan je niet anders zeggen dan proficiat!
Nice! Ik had ook tickets voor de nummers 1 en 3! Terechte podiumplaatsen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en EdsjeFCB

EAZy

Campingartiest
19 feb 2017
62
64
Wow 1e! Ik was deze keer ook het meest tevreden over de totale line up, het was ook iets gemakkelijker omdat je niet een heel weekend moest programmeren (en er zeker wel een aantal pijnlijke voor je neus worden weggepakt maar er ook nog veel over blijven op het lijstje). Maar dat zegt natuurlijk niks.

Iedereen bedankt voor het kopen van de kaarten en ik zal jullie alle 8 persoonlijk van harte welkom heten hier in het hoge noorden met een Kâld Kletske!

Ik had zelf voor de #5, #3 en nummer #2 gekozen. Bij Yannick ondanks nare clashes toch een lekkere grotendeels dansbare dag. Bij Brian het toaalplaatje met een aantal nieuwere acts en vooral ook acts die ik nog niet gezien heb en heel graag zou willen!

@theblackmadness bedankt voor de organisatie!!
Proficiat vanuit het diepe zuiden! Tegen een kâld kletske zeg ik nooit nee. De trije dûbel is fantastisch lekker.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdsjeFCB

Gebruikers die dit onderwerp bekijken