Festileaks Festival Draft IV: European Edition

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
20% uit Benelux vindt ik een leuke toevoeging. Zeker gezien kosteplaatje en Corona. Ik ben voor, wat vindt de rest?

Ik zou het niet erg vinden om zoiets toe te voegen, maar 20% zou ik wel veel vinden. Liever dan een 10% of iets dergelijks, dan zou je op de 100 namen alsnog 10 namen hebben. Op het gebied van het kostenplaatje weet ik niet hoeveel dat echt zou uitmaken ook voor festival met 100 namen, omdat volgens mij voor veel echte festivals namen gewoon uit 2020 naar 2021 zijn geschoven en nu waarschijnlijk doorschuiven naar 2022.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Aan het eind van het spel volgt er een week tijd om je festival te eind tunen. Laten we een grens afspreken dat er tussen de 50 en 100 acts op elk festival staan, waarvan er dus 30 exclusief zijn.
Kunnen we dit afkappen op een bepaald getal, 50 bv.? Sommige mensen zouden er ook voor kunnen kiezen om Pukkelpop/Lowlands gewijs 8 podia te vullen, anderen zouden dan weer voldoening hebben aan een kleine line-up à la Pinkpop met zo'n 50 acts. 30+50 = 80, lijkt me mooi getal en was de eerste keer ook zo, denk ik?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Kunnen we dit afkappen op een bepaald getal, 50 bv.? Sommige mensen zouden er ook voor kunnen kiezen om Pukkelpop/Lowlands gewijs 8 podia te vullen, anderen zouden dan weer voldoening hebben aan een kleine line-up à la Pinkpop met zo'n 50 acts. 30+50 = 80, lijkt me mooi getal en was de eerste keer ook zo, denk ik?
Als je in principe tussen de 20 en 70 acts mag toevoegen zit je hierop. Als je ook een uitgebreid nachtprogramma wilt doen kan ik me voorstellen dat je al snel aan de max zit zeg ik uit ervaring.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Ik zeg maximaal 80 acts (of precies, wat jullie willen) en minstens 20% uit de Benelux. Dat zijn zestien acts, lijkt me schappelijk. Het blijft crisis en dus moet er inderdaad ook uit de Benelux worden getapt. Zou ik ook een normaal aantal vinden uitgaande van corona.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Dit x ga ik lekker mee koekeloeren :D Dit aangezien ik vorige keren merkte dat ik vaak te laat was en jullie niet wil ophouden :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Ik zeg maximaal 80 acts (of precies, wat jullie willen) en minstens 20% uit de Benelux. Dat zijn zestien acts, lijkt me schappelijk. Het blijft crisis en dus moet er inderdaad ook uit de Benelux worden getapt. Zou ik ook een normaal aantal vinden uitgaande van corona.
Kan ik mee leven met deze regels!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Ik heb in ieder geval alvast voor de eerste naam een stuk of vijf mogelijkheden genoteerd, no way dat die er allemaal uit gaan vliegen voordat ik aan de beurt ben. (hopelijk)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Net effe rond gekeken, en ik denk dat het nog spannend gaat worden voor iedereen om aan drie mooie headliners te geraken. Geen idee hoeveel deelnemers intussen zijn, @Brian maar ik geef 't maar mee. :p
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Ik heb in ieder geval alvast voor de eerste naam een stuk of vijf mogelijkheden genoteerd, no way dat die er allemaal uit gaan vliegen voordat ik aan de beurt ben. (hopelijk)
Dat is al meteen de eerste spanning, wanneer ben je aan de beurt om de eerste klepper binnen te harken!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Grote kans op (eindelijk) vernieuwende headliners!! :p
En je hebt er denk ik ook weer relatief vrije hand in met het plaatsen van kleinere namen op een hogere positie. Kleinere bands hoger plaatsen kan altijd, terwijl een grote naam heel laag zetten weer niet kan. Kan me herinneren in de eerste draft dat er speciale stages waren met een specifiek genre bijvoorbeeld. Zolang je maar niet aankomt met AC/DC als iets anders als een headliner. Zo zou ik het zien in ieder geval.

Edit:
Is er een tijdstip / datum waarop de aanmeldingsmogelijkheid sluit? de draft-volgorde bekend wordt, en we zouden gaan beginnen?

En misschien iets voor @mattman om nog deel te nemen nu er nog een plekkie vrij is?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Ik heb er zin in! Dinsdag beginnen? Klein beetje voorbereidingstijd kan geen kwaad lijkt me. De eerste rondes zijn het pijnlijkst, laatste keer was dat echt een slagveld.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken