Festileaks Draft XX: Thematische chaos

Ik vind dat ik best gul ben geweest met 1 miljoen inwoners. šŸ˜… Ik had juist spijt dat ik geen lager limiet had ingesteld haha.
Maar echt, two sibling bands uit dat rijtje lijkt me wel lastig.

Nu is mijn eerste boeking er toevallig eentje, maar heel veel meer weet ik er niet te noemen.

Maar echt, two sibling bands uit dat rijtje lijkt me wel lastig.

Nu is mijn eerste boeking er toevallig eentje, maar heel veel meer weet ik er niet te noemen.
Ik ken wel een zekere band met 2 broers waar menig Festileaker helemaal wild van wordt

• 100
Waarderingen: Oasiss
Als festival willen wij onszelf blijven vernieuwen en zijn we zeker in de bovenste laag op zoek naar namen die we nog niet eerder (op deze spot) hebben geboekt. Bijkomend voordeel is dat de volgende artiest een hoop thema boxjes af vinkt dus we kunnen er allerlei kanten mee op. We mogen al spreken van een superster, volgend jaar of het jaar erna hopelijk headliner op majors in de Benelux, maar nu al een prominente plaats op ons affiche; RAYE

@JK79 @WesleyNoH

ps is er misschien iemand (die niet meedoet) die standby voor mij wil staan om namen voor mij te delen mocht het zo uitkomen? Ik ga vaak rond 23.00 hier, dat is 17.00 bij jullie, slapen en dan ben ik pas wakker als het bij jullie nacht is. Dus als ik zie dat mijn beurt er aan zit te komen richting die tijd dat ik dan mijn volgende picks met tekstje naar je door stuur en jij dan hier zet als het mijn beurt is 😁

Laatst bewerkt:
Ik zou je graag helpen, maar ga zelf ook snel slapen (lees: 20u30) dus mss best iemand die later gaat slapen dan die dit op zich neemt (?) En zoooo, mooie boeking hoor!

• Pray
Waarderingen: EdsjeFCB
Als festival willen wij onszelf blijven vernieuwen en zijn we zeker in de bovenste laag op zoek naar namen die we nog niet eerder (op deze spot) hebben geboekt. Bijkomend voordeel is dat de volgende artiest een hoop thema boxjes af vinkt dus we kunnen er allerlei kanten mee op. We mogen al spreken van een superster, volgend jaar of het jaar erna hopelijk headliner op majors in de Benelux, maar nu al een prominente plaats op ons affiche; RAYE

@JK79 @WesleyNoH

ps is er misschien iemand (die niet meedoet) die standby voor mij wil staan om namen voor mij te delen mocht het zo uitkomen? Ik ga vaak rond 23.00 hier, dat is 17.00 bij jullie, slapen en dan ben ik pas wakker als het bij jullie nacht is. Dus als ik zie dat mijn beurt er aan zit te komen richting die tijd dat ik dan mijn volgende picks met tekstje naar je door stuur en jij dan hier zet als het mijn beurt is 😁

Ik kan best wel wat voor je posten, ook wel een vroege slaper, maar ook weer vroeg wakker. En in principe hoef ik het maar tot 18:01 vol te houden om tot 6:01 de tijd te hebben. En in die tijdszone ben ik toch nog wel 3x wakker.

En groot voordeel, ik weet toch al welke set je hebt:LOL: (maar als een nondeelnemer zich meldt, wel handiger.

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27

@JK79 @WesleyNoH

Kom maar door!

• Geweldig
Waarderingen: EdsjeFCB
Waarom mag een act maar een maal geboekt worden? We werken met 3 daagse festivals en een band als Slipknot speelt op een weekend gerust meerdere shows, toch? Is het niet realistischer dat een act als Slipknot 3 keer geboekt mag worden maar een act als Def Leppard 2 keer omdat die geen 2 dagen achter elkaar meer spelen? En uiteraard met elkaar afstemmen op welke dag bv Slipknot op zijn festival staat

Ik doe niet mee, nooit gedaan ook. Maar ik zit bij te lezen en ik zie dat hier nog niet echt een duidelijk antwoord op is gegeven. Dus ik dacht: laat ik dat dan eens doen.

Deze draft is een spelletje, gebaseerd op vergelijkbare spelletjes uit de sport, waar je ƩƩn voor ƩƩn een sporter kiest en die kan dan punten voor je verdienen. En die zijn dan weer gebaseerd op echte situaties in met name de Amerikaanse sportwereld. Bijvoorbeeld bij het American Football. Er stromen elk jaar jeugdspelers door vanuit het College systeem. Elk team uit de competitie mag dan ƩƩn voor ƩƩn een speler kiezen om te contracteren voor hun team. Dat noemen ze 'draften'.

Er zit hier, net als bij deze festival spelvariant, een strategisch element aan vast. Want elke speler heeft natuurlijk voor- en nadelen en bijvoorbeeld zijn eigen positie. In het American Football: ga je in de eerste ronde bijvoorbeeld voor een Quarterback, voordat iemand anders die pakt? Of kies je juist voor een Defensive End?

En dat is hier natuurlijk ook. Het hele idee is dat je uit min of meer dezelfde poel vist, maar strategisch moet kiezen welke act je op welk moment kiest. Ga je meteen voor Foo Fighters of Dua Lipa, om je grote headliner alvast te hebben? Of kies je strategisch juist vroeg voor wat namen uit je undercard die waarschijnlijk ook erg gewild gaan zijn en je affiche in de breedte sterker kunnen maken?

Dat maakt de draft dus de draft: strategisch gokken op wanneer je welke act selecteert, voordat een ander hem voor je neus wegkaapt. En in deze specifieke draft: zeker als je een thema hebt waar de opties schaars zijn en je er dus sowieso een aantal veilig hebt te stellen om je affiche goed te kunnen vullen.

Mijn festival gaat wel in een land buiten de Benelux plaats vinden. Kan dat. Mag dat. Is dat überhaupt van toepassing in dit spel? Moeten we een datum geven?
En zijn we verplicht met die affiches te werken? Ik kan dat eigenlijk niet ...
En een naam per keer of mag een heel podium ineens of ...?

Users who are viewing this thread

• JK79