Festileaks Draft XVIII: draft of the future

Maken basically vergelijkbare muziek als Rüfüs Du Sol. In de VS een kleinere headliner, hier.. iets minder. AFAS niveau, dacht ik?

Oke ik kan helaas niet langer wachten want moet weer op pad en dan geen internet. Verwacht dat het sowieso niet duurder dan Adele en Lady Gaga is en anders hoor ik het wel

In 2005 toen Edsje nog een klein 12-jarig Edsje was leerde hij een nieuwe band kennen. In die tijd waren het de gitaren die de klok sloegen en was Wâldrock hét jaarlijkse festivaluitje. Favoriete bands destijds waren onder andere Rammstein, Slipknot, Korn, Linkin Park en System Of A Down en in 1 klap kwam daar een Deense band bij. Het album The Strength / The Sound / The Songs ging op repeat op de mp3 speler. De eerste albums bleven er in gaan als zoete koek, daarna is het allemaal wat minder geworden. Maar oude liefde roest niet en het eerste album is in 2030 precies 25 jaar oud en bij jullie goedkeuring is Volbeat plays The Strength / The Sound / The Songs de Noord afsluiter op zaterdag.

Muzieksmaak kan veranderen en/of bepaalde genres worden op bepaalde momenten in je leven meer gewaardeerd en geluisterd dan op andere. Deze band is een heel ander kopje koffie dan de eerste aankondiging en we kunnen niet wachten tot ze eindelijk weer eens naar Nederland komen. In 2030 in ieder geval als afsluiter van de tent op het moment dat Rage Against The Machine het hoofdpodium aan het afbreken is; Manchester Orchestra

Op dezelfde dag zoeken we nog een sub, een opwarmer voor RATM. We gaan voor een band die live altijd levert en die de die-hard fans in het voorvak vast al in beweging gaan krijgen. Tegen die tijd hebben ze misschien ook wel weer wat nieuws in petto, maar misschien komen Rico & Sticks ook wel even langs? De Staat

Zoals gezegd is mijn vernieuwde plan op hoogte ontstaan. Tijdens een 7 uur durende hike naar Laguna 69 heb je genoeg tijd om na te denken. In eens kreeg ik flashbacks naar een kleine maand geleden. In taxi's, op straat of in barretjes hoorden we het onmiskenbare stemgeluid van deze superster en dan niet alleen de bij ons bekende hits. Dit is natuurlijk dé ideale pop-afsluiter voor onze zaterdag! Retepopulair, veel hits en een onwijs goede liveshow. Colombians finest; Shakira shakira

Ps Wycleaf Jean laten we thuis.

Vrijdag;
Zuid; Fontaines - Jack White
Noord; Lorde

Zaterdag;
Zuid: Shakira - Wolf Alice
Noord; Volbeat plays The Strength / The Sound / The Songs

Zondag;
Zuid; Rage Against The Machine - De Staat
Noord; Rüfüs du Sol

@JK79 @Dante

In 2005 toen Edsje nog een klein 12-jarig Edsje was leerde hij een nieuwe band kennen. In die tijd waren het de gitaren die de klok sloegen en was Wâldrock hét jaarlijkse festivaluitje. Favoriete bands destijds waren onder andere Rammstein, Slipknot, Korn, Linkin Park en System Of A Down en in 1 klap kwam daar een Deense band bij. Het album The Strength / The Sound / The Songs ging op repeat op de mp3 speler. De eerste albums bleven er in gaan als zoete koek, daarna is het allemaal wat minder geworden. Maar oude liefde roest niet en het eerste album is in 2030 precies 25 jaar oud en bij jullie goedkeuring is Volbeat plays The Strength / The Sound / The Songs de Noord afsluiter op zaterdag.

Muzieksmaak kan veranderen en/of bepaalde genres worden op bepaalde momenten in je leven meer gewaardeerd en geluisterd dan op andere. Deze band is een heel ander kopje koffie dan de eerste aankondiging en we kunnen niet wachten tot ze eindelijk weer eens naar Nederland komen. In 2030 in ieder geval als afsluiter van de tent op het moment dat Rage Against The Machine het hoofdpodium aan het afbreken is; Manchester Orchestra

Op dezelfde dag zoeken we nog een sub, een opwarmer voor RATM. We gaan voor een band die live altijd levert en die de die-hard fans in het voorvak vast al in beweging gaan krijgen. Tegen die tijd hebben ze misschien ook wel weer wat nieuws in petto, maar misschien komen Rico & Sticks ook wel even langs? De Staat

Zoals gezegd is mijn vernieuwde plan op hoogte ontstaan. Tijdens een 7 uur durende hike naar Laguna 69 heb je genoeg tijd om na te denken. In eens kreeg ik flashbacks naar een kleine maand geleden. In taxi's, op straat of in barretjes hoorden we het onmiskenbare stemgeluid van deze superster en dan niet alleen de bij ons bekende hits. Dit is natuurlijk dé ideale pop-afsluiter voor onze zaterdag! Retepopulair, veel hits en een onwijs goede liveshow. Colombians finest; Shakira shakira

Ps Wycleaf Jean laten we thuis.

Vrijdag;
Zuid; Fontaines - Jack White
Noord; Lorde

Zaterdag;
Zuid: Shakira - Wolf Alice
Noord; Volbeat plays The Strength / The Sound / The Songs

Zondag;
Zuid; Rage Against The Machine - De Staat
Noord; Rüfüs du Sol

@JK79 @Dante
Manchester orchestra ❤️

Even op de inhaal, een portie Neerlands trots. Allereerst een van de beste Nederlandse popartiesten. Na 6 jaar terug op Pinkpop:

S10

En dan een Nederlands duo, waar ik in het verleden nog wel eens grapjes over maakte. Niets van dat nu; als ik één ding mag wensen in het kader van deze draft, is het dat zij op Pinkpop 2030 (kunnen) staan.

Suzan & Freek

Laatst bewerkt:
Spiritbox (3e laatste Main)
Clipse (head Klub C)

Of zijn die laatste daar te groot voor? Welke plaats dan wel? Voorlaatste Barn?

Op vrijdag brengt Empire of the Sun hun sprankelende pop en meeslepende visuals naar de Werchter. Met klassiekers als Walking on a Dream en Alive wordt de wei een kleurrijke trip vol energie en euforie.

En op zondag kleurt Cigarettes After Sex de Barn in hun kenmerkende zwart-wit melancholie. Met fluisterende vocalen en dromerige melodieën bezorgen ze een intieme, bijna filmische afsluiting
Festileaks Draft XVIII.jpg
Festileaks Draft XVIII.jpg
@Blommie -> @Yannick

Donderdag: Lana del Rey, Deftones, Interpol,
Vrijdag: Tool, Empire of the sun, Simple Minds, Beth Gibbons, Paul Kalkbrenner
Zaterdag: Raye, Faith No More, Massive Attack, Black Country New Road
Zondag: Moby, Gorillaz, Cigarettes after Sex, M83

Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Grrr
Waarderingen: JK79, Blommie en Brian
Spiritbox (3e laatste Main)
Clipse (head Klub C)

Of zijn die laatste daar te groot voor? Welke plaats dan wel? Voorlaatste Barn?
Ik zou wel barn zeggen met hun huidige momentum. Ter vergelijking: Pusha T was 2 jaar geleden Bravo-afsluiter.

Rock vormt de solide bodem voor een eclectisch programma dat niet in hokjes denkt. (Man ik krijg nog steeds de kriebels van die beschrijving.)
Dat betekent ook dansbaar!
2 Klub C-afsluiters met Peggy Gou en The Blaze!
@Yannick @Oasiss

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: JK79 en Yannick
Peggy Gou is wel echt een van de grootste dj's op dit moment, vergelijkbaar met een Jamie xx imo. Van mij doe en laat je wat je wil voor die gage, maar khad 'r in de Barn gezet à la CDW.

Users who are viewing this thread