Festileaks Draft XIX: Wat gaat 2026 ons brengen?

Deze draft heb ik wel echt geluk gehad tot nu toe met werk, komt elke keer precies lekker uit. Zo ook nu weer uiterlijk een uur voor start van de avonddienst aan de beurt!

Deze draft heb ik wel echt geluk gehad tot nu toe met werk, komt elke keer precies lekker uit. Zo ook nu weer uiterlijk een uur voor start van de avonddienst aan de beurt!
Ik heb vooral geluk dat mijn slaapschema een beetje naar de zak is, daardoor kon ik toch nog tijdens de nacht aankondigen! (en tijdens het werk is sowieso geen probleem 😅 )

Een beetje Duitstalige muziek hoort er natuurlijk ook gewoon bij, daarom voor het eerst op Baspop: Herbert Grönemeyer

En ook de volgende act staat voor het eerst op Baspop. Met maar liefst één optreden in 2026 op Hobbycon, waar ik verder niks over kan vinden overigens maar het staat op z'n eigen website, waar hij op basis van eerdere optredens toch altijd wel een paar nummers speelt, zal hij dat nu ook doen in de KlubB. Bereid je voor op de ultieme portie nostalgie (anders heb je echt iets gemist in je leven): Jason Paige

(Dikke tip voor mijn concept overigens)

@BlackwaterPark en daarna @Paddy

• Leuk
Waarderingen: JP5
Op donderdag verwelkomen we Skunk Anansie op Sunset Riot 2026.
Al sinds de jaren ’90 één van de meest eigenzinnige en compromisloze bands binnen de alternatieve rock. Met Skin als frontvrouw combineert Skunk Anansie politieke scherpte, emotionele kracht en een live-energie die nog altijd niets aan relevantie heeft ingeboet. Geen nostalgie-act, maar een band die live nog steeds overtuigt.

Op vrijdag voegen we Maria Iskariot toe aan de line-up.
Nederlandstalige punk in zijn meest directe vorm: snel, luid en zonder filter. Maria Iskariot kanaliseert woede, humor en maatschappijkritiek in korte, messcherpe songs en brengt een intensiteit die perfect past bij de randjes waar Sunset Riot graag op balanceert.

@Paddy -> @WesleyNoH

Sunset Riot XIX (6).jpgSunset Riot XIX (5).jpg

Blijkbaar heb ik een chronisch probleem met het inschatten van het tempo waarin alles hier verloopt, dus moeten we spijtig genoeg weer inhalen. Mijn excuses voor het oponthoud.

1) Paris Paloma

2) The plot in you

3) The priceduifkes

4) Dogstar

Op ☘️Paddy’s Powerfestival ☘️rammen we door tot in de kleine uurtjes:

Underworld​

IMG_3692.jpeg

Interstellar live​

In de nacht wordt Christopher Nolans Oscarwinnende sciencefiction-epos vertoond, met Hans Zimmer’s voor een Academy Award en een BAFTA genomineerde onthullende muziek live uitgevoerd door het Symfonieorkest Vlaanderen, gedirigeerd door Ben Palmer, en de veelgeprezen organist Roger Sayer.

IMG_3694.jpeg
@WesleyNoH
@MadMandra27

Spectrum Sound (5).png

Miles Kane staat garant voor scherpe songs, Britse flair en een onweerstaanbare podiumenergie. Met zijn mix van indie, rock en pop brengt hij een set die tegelijk strak en speels aanvoelt. Live weet hij moeiteloos contact te maken met het publiek, met nummers die blijven hangen en een tempo dat geen moment inzakt. Een optreden dat recht vooruit gaat en precies doet wat het moet doen.

Spectrum Sound (6).png

Altın Gün blaast traditionele Turkse muziek nieuw leven in met een hypnotiserende mix van psychedelische rock, funk en dansbare grooves. Hun sound is warm, gelaagd en ritmisch, en live bouwen ze een sfeer op die je langzaam maar zeker meesleept. Verwacht een set die zowel vertrouwd als verrassend klinkt en het publiek moeiteloos in beweging brengt.

Reeds Aangekondigd
Shakira - Queens of the Stone Age - Chappell Roan - The Offspring
RAYE - Nothing But Thieves - Volbeat
Jorja Smith - Paul Kalkbrenner - Barry Can't Swim - Miles Kane
Ben Howard - Mastodon - Benjamin Clementine - Purple Disco Machine - The Blaze - Altin Gün
Patti Smith - Peter Hook & The Light - Flogging Molly
Tropical Fuck Storm - Frank Turner - Gabriels - High Vis - Jalen N'Gonda

@MadMandra27 @Brian

• Leuk
Waarderingen: mikemans, JP5 en Yannick

Users who are viewing this thread