Festileaks Draft XIX: Wat gaat 2026 ons brengen?

Mac DeMarco is terug op het Festivalpark! 🎸

De Canadese slacker rock-legende speelde in 2019 voor het laatst in Werchter en keert nu terug met een nieuw album - Guitar - onder de arm. Komende zomer brengt Mac zijn karakteristieke laid-back vibes, jangly gitaren en die onnavolgbare charmante humor weer naar België.

Mac DeMarco voegt zich bij: Elton John, Metallica, Charli XCX, Doechii, The War on Drugs, Deftones, The Neighbourhood.

@Martijn @Oasiss

Ik snap niet hoe dat deze legendarische act nog beschikbaar is!

Sunset Riot 2026 verwelkomt een van de meest invloedrijke én eigenzinnige groepen van de afgelopen dertig jaar: Massive Attack sluit op vrijdag de Twilight Stage af.

De pioniers van de Britse trip-hop brengen hun duistere, filmische sound naar onze grote tent—een zeldzame kans om een live-act te zien die niet bouwt op spektakel, maar op sfeer, spanning en radicale visuals. De combinatie van diepe bassen, benevelde ritmes en die typische politieke projecties komt precies hier volledig tot zijn recht.

En ja, natuurlijk: “Angel”, “Teardrop”, “Risingson”, “Safe From Harm”, en dé klassieker die een volledig tijdperk heeft gedefinieerd: “Unfinished Sympathy”.

Waar Djo de Sunset Stage afsluit met kleur en psych-pop glow, trekt Massive Attack het publiek in een intense nachtelijke trance twee totaal verschillende werelden, maar precies daarom perfect naast elkaar.

Sunset Riot XIX (3).jpg

@Paddy -> @WesleyNoH

Spectrum Sound (2).png

Patti Smith is een levende legende die nog altijd met ongekende kracht en integriteit op het podium staat. Haar woorden, haar stem en haar aanwezigheid hebben een impact die generaties bestrijkt. In elke performance voel je haar poëtische vuur, haar onverzettelijke spirit en de rauwe schoonheid van haar muziek. Een zeldzame kans om een icoon te ervaren dat nog steeds niets aan zeggingskracht heeft verloren.

Chappell Roan - Queens of the Stone Age
Nothing But Thieves - RAYE
Ben Howard - Benjamin Clementine - Patti Smith - High Vis

@MadMandra27 @Brian

NY_DumiVisuals-2+copy.jpg

Nilufer Yanya.

@JK79 > ik

Even snel terwijl 6, vannacht geboren, blonde labrador pups naast mij liggen te knorren en drinken.

Kali Uchis

PinkPantheress

Donderdag: The Weeknd, Kali Uchis, Pommelien Thijs
Vrijdag: Blackpink, Cult of Luna & Julie Christmas performing Mariner
Zaterdag: Bring Me The Horizon
Zondag: Ariane Grande, PinkPantheress, The Beaches

@Yannick > @nitotheno
Foto's van de puppies graag!!

• Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo
We mogen nog een naam aankondigen voor het Freudenfreude Festival!

MARO

1000063428.jpg

Line up so far:

Tame Impala // Olivia Dean

Big Thief - Daniel Caesar - Clipse - IDLES - MARO - Soulwax - The Streets

Next up: @Brian > @MadMandra27

Als het optreden van Andrea Bocelli bij de WK loting een voorbode is voor het toernooi dan wordt het geweldig!

Heb het niet meegekregen, maar de critici zijn lovend over het optreden van Andrea Bocelli bij de WK loting.
Koop nu uw tickets in de presale bij Yannick met presale code: #DeBalIsRond.*

*de tweede I in de code is een hoofdletter i.

Users who are viewing this thread