Festileaks Draft XIX: Wat gaat 2026 ons brengen?

We voegen een bijzondere naam toe aan de donderdag: Medina, al meer dan een decennium één van de meest invloedrijke stemmen binnen de Scandinavische electro-pop.

Hoewel ze in Denemarken tot de absolute top behoort — met talloze nummer-1 hits en multiplatina-platen is ze hier vooral bekend van You and I, de internationale doorbraak waarmee ze elektronische pop en emotionele melodieën perfect samenbracht. Haar sound beweegt tussen club, R&B en atmospherische synthpop, wat haar liveshows zowel dansbaar als intiem maakt.

Voor veel festivalgangers wordt dit hét moment om een artiest te ontdekken die in haar thuisland al jarenlang arena’s vult, maar hier nog de status heeft van een verborgen parel.

@Koekdoos -> @Oasiss
IMG_8206.jpeg

Ik weet dat ik m'n namen allemaal heb gecheckt of ze shows hebben, maar moest toch even checken of ze daar inderdaad wel stond 😅
Haha ja, ik had gewoon gemist dat ze al wat had aangekondigd. Ik denk nog steeds een beetje dat zij met Froukje Lowlands gaat doen.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Ik voeg The Neighbourhood toe aan de line-up! 🖤🤍

De Californische band achter "Sweater Weather" is terug na vijf jaar stilte. En hoe. Hun comeback - met een gloednieuw album - is zo gigantisch dat hun Belgische Vorst-show moest verhuizen naar de AFAS Dome, welke net als de Ziggo Dome inmiddels uitverkocht.

Sinds hun doorbraak met "Sweater Weather" groeide The Neighbourhood uit tot een van de meest eigenzinnige bands van hun generatie. Hun donkere, melancholische sound combineert indie rock, pop en hiphop. Van "Daddy Issues" tot "Afraid" – hun zwart-witte esthetiek en melancholische sound passen perfect bij Werchter. 🎸

Reeds aangekondigd: Elton John, Metallica, Charli XCX, Doechii, The War on Drugs, Deftones

@Timmetje @mikemans

De Californische band achter "Sweater Weather" is terug na vijf jaar stilte. En hoe. Hun comeback - met een gloednieuw album - is zo gigantisch dat hun Belgische Vorst-show moest verhuizen naar de AFAS Dome, welke net als de Ziggo Dome inmiddels uitverkocht.

Sinds hun doorbraak met "Sweater Weather" groeide The Neighbourhood uit tot een van de meest eigenzinnige bands van hun generatie. Hun donkere, melancholische sound combineert indie rock, pop en hiphop. Van "Daddy Issues" tot "Afraid" – hun zwart-witte esthetiek en melancholische sound passen perfect bij Werchter. 🎸

Reeds aangekondigd: Elton John, Metallica, Charli XCX, Doechii, The War on Drugs, Deftones

@Timmetje @mikemans
dat gaat een serieus duur festival worden! 400 euro combi tickets? 😅

@Timmetje @mikemans
Je had echt moeten meedoen laatste draft. Heerlijk rijtje voor een RW-affiche.

Users who are viewing this thread