Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Zo he, top 3!?! Dat had ik niet verwacht als kleinste festival onder de spelers. Tenminste, als je naar de namen kijkt. Nice! Dikke winst nu al, welke podiumplek het ook wordt.
Ik had een zaterdag kaartje voor Timpop. Die grote namen konden me gestolen worden, Daniël Lohues, Van der Laan en Wor + Taskmaster live deden hem voor mij. Nog 1 combiticket voor mij in het spel.
2. @Koekdoos - BAS (24 punten - 8 combitickets) @Brian - Women of 2026 (24 punten - 7 combitickets, 3 dagtickets)
Bij de vorige draft die ik heb georganiseerd (de Make Pinkpop Great Again editie) schreef ik al dat de line-up van @Koekdoos naast de bekende metalnamen ook putte uit namen die goed vallen bij de gemiddelde Radio2 luisteraar. BAS doet dit nog veel meer, want iedere act op BAS heeft minstens een nummer in de Top 2000. Dit thema viel bij jullie goed in de smaak en heeft 8 combitickets weten te verkopen. BAS deelt de tweede plaats met het stadsfestival Women of 2026 van @Brian. Zoals de naam al zegt staan op de affiche enkel vrouwen, die verspreid over het centrum van Enschede de eerste herfstdip kunnen verhelpen. Een ontdekkingsreis met het inmiddels niet meer zo mysterieuze TOMORA, Ethel Cain en Hayley Williams als grootste publiekstrekkers.
1. @Martijn - This Must Be A Zoo (28 punten - 9 combitickets, 1 dagticket)
Conclusie: themafestivals zijn aan! Dank voor de stemmen op mijn festivals en uiteraard voor de deelname aan deze draft. Ik zag in het andere topic dat er al ideeën zijn voor een volgende draft (en de jubileumeditie!), dus ik ben erg benieuwd naar de volgende.
Sorry @Koekdoos maar het was voor jouw festival dat ik geen ticket had Ik ben er wel een weekend bij op het festival van de winnaar Bedankt voor de organisatie, Martijn!
Sorry dat ik na de aankondiging hier niet meer zo actief ben geweest. Ben het eerlijk gezegd ook wat uit het oog verloren.. Privé vrij druk geweest de laatste tijd so.. Maar thanks aan @Martijn voor het organiseren van deze wederom fijne draft. Enkele heel mooie affiches wederom die de originele festivals het nakijken geven hehe.
Kijk al uit naar de volgende draft, wanneer ik er hopelijk iets meer tijd voor heb.
Ik had weekendtickets voor @Koekdoos, @Brian en @warriorandweirdo en dagtickets voor @Timmetje en @Yannick.
Dank voor het organiseren en laatste plaats was verwacht want privé koste toch een stuk meer tijd dan ik had gedacht met de pups en daardoor niet echt nagedacht over een concept maar steeds ad hoc aangekondigd (daardoor ook geen inspiratie) en snel het affiche aangevuld zonder te letten op samenhang.
Volgende keer hopelijk meer tijd om vooraf een goed concept te bedenken want dat werkt tot nu toe toch het fijnst.
De meeste tickets heb ik gekozen op basis van welke festivals qua bands het beste in de smaak vielen, maar het festival van @Martijn heb ik er verder nog specifiek bij gekozen, omdat ik het een leuk en uniek concept vond, iets dat in de afgelopen 19 drafts nog niet eerder vanuit dat idee is gedaan. Gelukkig heeft dat uiteindelijk niet de doorslag gegeven bij de tweede plek van @Brian en mijzelf.
Ik ben in ieder geval zeer tevreden over deze tweede plek, had ik vooraf al nooit gedacht en gaandeweg de draft was ik zelfs nog een beetje huiverig voor een afstraffing op een té gestacked festival. @Martijn dank voor de organisatie, de rest dank voor de deelname en de stemmen!
Gefeliciteerd top 3, en extra felicitaties voor de winnaar @Martijn, naast dank voor de organisatie! Knap dat het je, met die dieren-beperking, lukte zo’n aantrekkelijk affiche samen te stellen.
Ik kocht een weekendticket voor This Must be a Zoo en ook voor de festivals van @Brian en @Oasiss. Leuk dat die ook hoge ogen gooiden, al vond ik het allesbehalve een makkelijke keus!
Er waren een paar andere festivals die voor mij soms wat beter scoorden op namen die ik graag zou willen zien. Maar waar ik er qua spoorboekje toch niet lekker uitkwam. Uiteindelijk gekozen voor de 3 festivals waar ik op elke dag met gemak ca 5 acts kon gaan bekijken, zonder al te veel moeilijke clashes. Een beetje zoals het je op een echt festival meestal niet lukt, maar dat is ook de reden dat we hier proberen een verzameling superfestivals samen te stellen, toch??
Ik vond het erg leuk om mee te doen, zeker de draft zelf. De periode daarna was wat meer een anticlimax maar dat lag denk ik aan een combinatie van factoren. En is ook niet zo gek na die intensieve en volle draftperiode.
Ook voor mij een wat drukkere periode, waardoor ik de draft een beetje uit het oog verloren was. Was gelukkig wel nog net op tijd met stemmen.
Weekendtickets:
Woman of 2026
This Must Be a Zoo
Meadows
Dagtickets:
Timpop 2026, Rosalia Zaterdag
Live Forever Festival 2026, FKA Twigs zaterdag
Met voor mij toch wel @Brian 's festival als overduidelijke favoriet. Heerlijke opzet en ik zou er in het echt zonder na te denken kaartjes voor kopen.
Thanks voor het organiseren en tot de volgende allemaal
Ook nog wel interessant dat ik tweede ben geworden, terwijl er nog een stage vol tributes staat en daarnaast nog een berg Nederlandse artiesten als Krezip en Goldband. Ook iets dat ik niet had verwacht!