Festileaks CropTop100

Mooie lijsten weer, @wenteldave en @Parfex. Ik zie veel variatie in jullie lijsten: nummers die de top100 binnen kruipen, nummers die er door jullie bijdrage tegenaan hikken, maar ook meerdere nummers die nu voor het eerst aan bod komen. De lijst van wenteldave kan ik nu meteen verwerken met de lijsten van vrijdag, die van Parfex zal nog even moeten wachten tot óf de deadline óf twee extra lijsten (verwerk ze per drie lijsten).

De volgende ingediende lijst wordt lijst nummer 50. Ik zou willen zeggen dubbele punten voor lijst nummer 50, zodat we meer lijsten krijgen, maar dat voelt ook zo oneerlijk tegenover het harde werk van de eerste 49 personen. Dus strijk met de eer van lijst nummer 50 voor enkele punten en een vriendelijke handdruk!

• Leuk
Waarderingen: Parfex en wenteldave
1. Space song – Beach House
2. Landslide – Fleetwood Mac
3. Falling Slowly – Glen Hansard & Marketa Irglova
4. Deadly Valentine – Charlotte Gainsbourg
5. Back to black – Amy Winehouse
6. I know the end – Phoebe Bridgers
7. Exile – Taylor Swift ft Bon Iver
8. The desperate Kingdom of love – PJ Harvey
9. Roads – Portishead
10. Running up that hill – Kate Bush
11. Linger – The Cranberries
12. Teardrop – Massive Attack & Elizabeth Fraser
13. Dreams – Fleetwood Mac
14. Sexy to someone – Clairo
15. A natural woman – Aretha Franklin
16. Come away with me – Norah Jones
17. Summertime Sadness – Lana del Rey
18. Emily I'm Sorry – Boygenius
19. Woman – Little Simz & Cleo Sol
20. Smile – Wolf Alice
21. The Feminine urge – The Last Dinner Party
22. Down by the water – PJ Harvey
23. Birds of a feather – Billie Eilish
24. New York – St Vincent
25. Coney Island – Taylor Swift ft The National
26. Broken Man – St Vincent
27. When I'm in your arms – Cleo Sol
28. Man I need – Olivia Dean
29. Ceci n'est pas un cliché – Charlotte Adigéry & Bolis Pupul
30. Angel – Newdad
31. Churchyard – Aurora
32. The Best – Tina Turner
33. Can't let go – Robert Plant & Alisson Krauss
34. Norman fucking Rockwell – Lana del Rey
35. Andromeda – Weyes Blood
36. Myth – Beach House
37. Dear mr President – P!nk
38. Kyoto – Phoebe Bridgers
39. Glory Box – Portishead
40. Californian Soil – London Grammar
41. Buzzcut Season – Lorde
42. Nothing compares 2 u – Sinead O'Connor
43. Bad Guy – Billie Eilish
44. PPP – Beach House
45. Agnus Dei – The Last Dinner Party
46. Sunset – Caroline Polachek
47. Von Dutch – Charli XCX
48. Islands – The XX
49. Taste – Sabrina Carpenter
50. Back it up – Caro Emerald

Gek dat Myth hier vaker passeert dan het veel bekendere Space Song. Ook goeie song natuurlijk, maar denk dat als je één Beach House nummer moet nemen het wel die zou zijn ofzo.

Gek dat Myth hier vaker passeert dan het veel bekendere Space Song. Ook goeie song natuurlijk, maar denk dat als je één Beach House nummer moet nemen het wel die zou zijn ofzo.
Space Song werd, als ik me niet vergis, vooral iets later heel bekend via TikTok. Ik meen dat Myth daarvoor meer de 'publieksfavoriet' was.

Space Song werd, als ik me niet vergis, vooral iets later heel bekend via TikTok. Ik meen dat Myth daarvoor meer de 'publieksfavoriet' was.
Space Song was sinds die plaat altijd al de grootste track van de band. Sure, TikTok heeft er sinds 2021/22 nog een extra schuit bij gedaan. Maar Space Song was daarvoor ook al een hit.

Waarom is Space Song bekender? Social media dan waarschijnlijk? Geen idee. Ik vind Myth in ieder geval een beter nummer, en ze hebben er nog. Simple Minds hebben met Don't You (Forget About Me) een heel bekend nummer, maar is dat dan ook hun "beste"? Het één heeft weinig met het ander te maken.

Waarom is Space Song bekender? Social media dan waarschijnlijk? Geen idee. Ik vind Myth in ieder geval een beter nummer, en ze hebben er nog. Simple Minds hebben met Don't You (Forget About Me) een heel bekend nummer, maar is dat dan ook hun "beste"? Het één heeft weinig met het ander te maken.
Breder publiek hier zal waarschijnlijk al sneller hebben gehoord van Space Song en niet meteen van Myth, dat was het punt.

Breder publiek hier zal waarschijnlijk al sneller hebben gehoord van Space Song en niet meteen van Myth, dat was het punt.
Ik denk dat de mensen die stemmen voor lijstjes als deze niet meteen bij het brede publiek horen, het zijn eerder grote muziekliefhebbers aan de lijstjes te zien. Het brede publiek heeft waarschijnlijk zelfs nog nooit gehoord van de band Beach House. Persoonlijk vond ik Teen Dream en Bloom hun beste albums, daarna is mijn aandacht wat verslapt. Myth dus! :cool:

Space Song was sinds die plaat altijd al de grootste track van de band. Sure, TikTok heeft er sinds 2021/22 nog een extra schuit bij gedaan. Maar Space Song was daarvoor ook al een hit.
Hmm oke dan zal ik me daarin vergissen en te veel vanuit mezelf redeneren. Zal er ook mee te maken hebben dat de eerste keer dat ik ze zag (Paradiso 2015) Space Song ergens halverwege de reguliere set zat en Myth daarvan de afsluiter was.

Ik ging zelf voor New Romance, maar had zo gewisseld kunnen worden door Space Song of Myth. Allemaal top.

Users who are viewing this thread