Electronic Chat

En Hardwell, en Sub Zero Project, en Oliver Heldens, en Sara Landry en Morten en Miss Monique toch?

Of heb ik wet gemist?

Ah waarschijnlijk heb in dit zelf gemist, maar dan alsnog vind ik het een absurd bedrag voor zo’n feest met maar 1 stage.

Ah waarschijnlijk heb in dit zelf gemist, maar dan alsnog vind ik het een absurd bedrag voor zo’n feest met maar 1 stage.
Het zijn wel allemaal headliner namen in die categorie. Als ze U2, Coldplay, Snow Patrol, Editors, dEUS op 1 avond zouden neerzetten, dan valt het bedrag wel weer mee als het mij vraagt. Is ook vrij internationaal publiek zo’n avond, en niet per direct voor de verwende Hollander.
Ik ben er eerder geweest en toen was het vrij sfeerloos.

• Leuk
Waarderingen: alle namen zijn bezet
The Pit (in zeikende regen) is nog steeds een van mijn favoriete stages waar ik ooit ben geweest.

Door omstandigheden kon ik niet aanwezig zijn dit jaar, maar als er nog een iteratief van Draaimolen is heb ik het voornemen er weer bij te zijn.
Vorig jaar regende het ook (al was het niet extreem hard volgens mij) tijdens de laatste set op de zaterdag van Pariah b2b Mad Miran en daardoor werd het nog een extra belevenis inderdaad. Die vliegende UFO blijft een surrealistische ervaring geven en is zo uniek, naar mijn weten is er nergens ter wereld iets dergelijks qua lichtkunst te vinden op een festival. Dat ding is zo vet.

Wat betreft volgend jaar: Draaimolen heeft een uur geleden op hun instagrampagina gepost dat ze nog 750 handtekeningen nodig hadden om het doel te halen (vrijdag is de deadline) en ik zie nu dat het er nog minder dan 400 betreffen. Wat dit voor de toekomst betekent weet ik niet, maar ze lijken de 25.000 in ieder geval te gaan halen!

Nu op naar STOOR op 25 oktober met ADE, volgens mij kunnen we daar een Festileaks meeting houden als ik goed herinner hoeveel mensen van hier daar naartoe gaan :)

Vorig jaar regende het ook (al was het niet extreem hard volgens mij) tijdens de laatste set op de zaterdag van Pariah b2b Mad Miran en daardoor werd het nog een extra belevenis inderdaad. Die vliegende UFO blijft een surrealistische ervaring geven en is zo uniek, naar mijn weten is er nergens ter wereld iets dergelijks qua lichtkunst te vinden op een festival. Dat ding is zo vet.

Wat betreft volgend jaar: Draaimolen heeft een uur geleden op hun instagrampagina gepost dat ze nog 750 handtekeningen nodig hadden om het doel te halen (vrijdag is de deadline) en ik zie nu dat het er nog minder dan 400 betreffen. Wat dit voor de toekomst betekent weet ik niet, maar ze lijken de 25.000 in ieder geval te gaan halen!

Nu op naar STOOR op 25 oktober met ADE, volgens mij kunnen we daar een Festileaks meeting houden als ik goed herinner hoeveel mensen van hier daar naartoe gaan :)
De gemeente heeft in ieder geval een motie aangenomen waarin ze zeggen Draaimolen te willen helpen, helaas lag het probleem altijd al bij de provincie.

Stoor is echt top ja. Publiek is wel wat ouder dan gemiddeld (35 tot 50), maar eigenlijk is dat alleen maar positief. Het draait wel echt om de muziek.
Het voorjaar ga ik daar wel weer heen, met ADE simpelweg te veel andere leukere locaties.

Ik deel de mening van je wat betreft Draaimolen trouwens. Uiteraard, staging en lineup is zeer sterk, maar door de alternatieve ophyping van bijvoorbeeld 3voor12 komt er veel volk (waaronder ik) die zoekende is naar de juiste stage met de juiste muziek. Daardoor is er veel publiek wat zich niet helemaal een houding kan geven. Het is écht experimenteel en ik weet ook gewoon niet hoe je daarop moet dansen. Misschien past het festival dan toch niet helemaal bij mij, ik vind de muziek gewoon te moeilijk ofzo. Vorig jaar die laatste slot van Octo Octa vind ik eigenlijk ronduit kut. Ik word snachts nog wakker van die basslines. Kiki - Job - Darkraver vond ik dan weer veel te makkelijk.

Die sweetspot daartussen is misschien wel Stoor, bedenk ik mij nu ik dit zo typ.

Het zijn wel allemaal headliner namen in die categorie. Als ze U2, Coldplay, Snow Patrol, Editors, dEUS op 1 avond zouden neerzetten, dan valt het bedrag wel weer mee als het mij vraagt. Is ook vrij internationaal publiek zo’n avond, en niet per direct voor de verwende Hollander.
Ik ben er eerder geweest en toen was het vrij sfeerloos.
Een band of DJ maakt voor mij wel echt verschil voor het prijskaartje wat er aan hangt. Maar snap wel dat de locatie + triple A DJ's dit kunnen vragen. Mij niet gezien, laat de expats hun hok maar uitkomen voor dit soort events idd.

Stoor is echt top ja. Publiek is wel wat ouder dan gemiddeld (35 tot 50), maar eigenlijk is dat alleen maar positief. Het draait wel echt om de muziek.
Het voorjaar ga ik daar wel weer heen, met ADE simpelweg te veel andere leukere locaties.

Ik deel de mening van je wat betreft Draaimolen trouwens. Uiteraard, staging en lineup is zeer sterk, maar door de alternatieve ophyping van bijvoorbeeld 3voor12 komt er veel volk (waaronder ik) die zoekende is naar de juiste stage met de juiste muziek. Daardoor is er veel publiek wat zich niet helemaal een houding kan geven. Het is écht experimenteel en ik weet ook gewoon niet hoe je daarop moet dansen. Misschien past het festival dan toch niet helemaal bij mij, ik vind de muziek gewoon te moeilijk ofzo. Vorig jaar die laatste slot van Octo Octa vind ik eigenlijk ronduit kut. Ik word snachts nog wakker van die basslines. Kiki - Job - Darkraver vond ik dan weer veel te makkelijk.

Die sweetspot daartussen is misschien wel Stoor, bedenk ik mij nu ik dit zo typ.
Ja het ligt inderdaad niet iedereen, enkele vrienden van mij hadden een beetje hetzelfde probleem als jij omschrijft. Naast dat er ook echt wel klassiekers en sporadisch cheesy platen voorbij komen, probeert het gros van de dj's/acts wel het randje op te zoeken met 'moeilijke' muziek waar je wat meer je best voor moet doen om het te waarderen. Het helpt wel om het in ieder geval minstens een kwartier-half uur de tijd te geven en over je heen te laten komen, in plaats van direct te concluderen 'dit is het niet voor mij'. Daarnaast zit er vaak een bepaalde opbouw in de sets waardoor een momentopname als je voorbij een stage loopt niet altijd het juiste beeld geeft.

Maar ja, ook binnen sets met overwegend meer populaire genres als techno, house of UKG wordt er veel afgewisseld en komt er geregeld breakbeat, dub, jungle of drum 'n bass langs. Daar moet je wel op z'n minst een beetje van houden als je Draaimolen bezoekt eigenlijk. Buiten dat ik persoonlijk al die genres sowieso kan waarderen, vind ik het ook wel lekker dat je qua 'dansstijl' af en toe van de leg wordt gebracht binnen één set. Vaak laat ik de muziek het werk doen en beweeg ik mee zonder er heel veel over na te denken haha.
Ik vind constante 4x4 techno (zoals bij de Tunnel veel te vinden) ook echt absoluut heerlijk en zeker om op te dansen, maar merk dan wel het me enigszins verveelt dat je steeds hetzelfde danshupje maakt zeg maar. STOOR is inderdaad dan een mooie middenweg als ik ook naar mijn vrienden kijk die wat minder nerdy/liefhebber zijn. Er wordt wel overwegend techno gespeeld, maar het is door het live aspect i.c.m. de tijdsduur ook gelaagd.

Alleen het klopt wat je zegt en dat is ook geen vreemde ontwikkeling: zowel 3voor12 als andere media en bezoekers als wij zijn laaiend enthousiast en dan wil je het toch eens proberen, zeker vanwege randvoorwaarden als de locatie, het geluid en stages/lichtkunst. Mensen die normaal andere elektronische festivals bezoeken raken dan terecht geïnteresseerd en onderschatten wellicht een beetje hoe experimenteel de muziek is (wat misschien ook als interessantdoenerij klinkt, maar wat je zegt écht zo is). Bij die groep zie je inderdaad dat er minder gedanst en geluisterd wordt, maar meer geouwehoerd en/of gezocht naar de juiste stage, wat veel verkeer bij stages en de normaal prettige bospaden oplevert.

En hè, het heet niet voor niets de Dutch disease. Ik vond het zelf reuze meevallen in vergelijking met andere (elektronische) festivals, zeker op de vrijdag waren er veel liefhebbers en werd er naar mijn idee overal gedanst. Alleen op Reddit zie je dat buitenlandse bezoekers hele andere ervaringen hebben en sommigen zich zeer aan het publiek ergerden.

Benieuwd waar en bij welke DJ ik voor de eerste keer Ethereal Connection en/of End of Summer van Tame Impala ga horen, lol.

• Haha
Waarderingen: jaigalaar
Happy ADE-week!! Wees voorzichtig ook vooral, er is altijd veel troep in omloop.

Donderdag tm dinsdag maar vrij genomen, moet nog van mn dagen af. Woensdag zoek ik nog een ticket voor Loft. :-).

Happy ADE-week!! Wees voorzichtig ook vooral, er is altijd veel troep in omloop.

Donderdag tm dinsdag maar vrij genomen, moet nog van mn dagen af. Woensdag zoek ik nog een ticket voor Loft. :-).
Vandaag en maandag vrij genomen.

Serge B2B Mell G was heel vet. House set van Marcelle Detmman was laatste anderhalf uur ook echt heerlijk

Vandaag en maandag vrij genomen.

Serge B2B Mell G was heel vet. House set van Marcelle Detmman was laatste anderhalf uur ook echt heerlijk
Loft was ook top, woenadagnacht. Wel fan van Saidah na Lowlands en ze was nu weer on fire. Beetje jong publiek maar dat was te verwachten op een woensdagnacht.

Hoe laat heb jij entree voor Raum?

Laat minute nog kaartje gefixt voor Paul Kalkbrenner. Blijft toch wel echt klasse.

Daarna nog door gedanst bij Lofi met Hot Meal. Was ook erg tof.

Veel plezier vandaag en morgen!

• Leuk
Waarderingen: Joris

Users who are viewing this thread