De vergeten band

Ik zie dat ze in 2023 nog wel muziek hebben uitgebracht, maar persoonlijk ben ik ze helemaal uit het oog verloren. Anderen die ze nog wel gevolgd hebben?

Het was in ieder geval hele toffe muziek, die ik nooit meer ergens hoor:

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: visdave34 en TMS98
De australische band Sick Puppies komt in mijn gedachten.

Wel nog actief, maar verloren toch veel aanhang bij de split met de zanger. Ook wel dozijnengoed geworden nu. Basisste Emma Anzai heeft ondertussen Evanescence vervoegd.

• Geweldig
Waarderingen: PimSp
De australische band Sick Puppies komt in mijn gedachten.

Wel nog actief, maar verloren toch veel aanhang bij de split met de zanger. Ook wel dozijnengoed geworden nu. Basisste Emma Anzai heeft ondertussen Evanescence vervoegd.
Paar jaar geleden nog bij mij in Sittard gezien. Is zeker een van die jeugdsentiment bands voor mij, heb daar ook het nieuwere werk ontdekt en dat is ook zeker goed! Gelijk die cd uit 2016 gekocht en laten signeren. Hoop echt dat die nog eens de oversteek maken naar Nederland!

Adelitas Way

Lordi (Niet helemaal een vergeten band. Het is vooral zo'n band die eens in de zoveel tijd weer eens opduikt, maar niet veel acuteels meer doet)

Teenage Bottlerocket (Toevallig dit jaar op Jera on Air gezien, en toen besefte ik me dat ik die band al jaren ken, maar er al zeker 10 jaar niks meer van hoor en er dus zelf de band helemaal vergeten was, tot ik langs een tent liep en de backdrop zag hangen, toen kwamen veel herinneringen naar boven 🎉 )

• Leuk
Waarderingen: TMS98

Ik hoorde dit nummer gisteren toevallig langskomen, ook echt al lang niks meer over gehoord.

Ik zie dat ze in 2023 nog wel muziek hebben uitgebracht, maar persoonlijk ben ik ze helemaal uit het oog verloren. Anderen die ze nog wel gevolgd hebben?

Het was in ieder geval hele toffe muziek, die ik nooit meer ergens hoor:

Echt een heerlijk topic! Zie zoveel jeugd(en twintigers-)sentiment langskomen wat ik al zo lang niet meer heb gehoord... Fantasies van Metric ook echt grijs gedraaid in die tijd en daarna compleet uit het oog verloren.

• Leuk
Waarderingen: Pommer
Echt een heerlijk topic! Zie zoveel jeugd(en twintigers-)sentiment langskomen wat ik al zo lang niet meer heb gehoord... Fantasies van Metric ook echt grijs gedraaid in die tijd en daarna compleet uit het oog verloren.
Haha ik ga er ook erg goed op! Veel van dit soort bands ook door FIFA ontdekt, mooie tijden. Daarover gesproken, dit is er ook wel eentje:

Verder een hoop erkende one-hit wonders waar ik aan moet denken (Busted, Ceasars, Liquido), maar dan kun je wel aan de gang blijven 😄 Nog één die wat meer uit de pop hoek komt en echt groot waren, maar ook net zo snel weer verdwenen:

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Maria en ChrisV
En dan wat poppunk van begin 2000:
The Starting Line (gaan deze maand hun eerste album in 18 jaar uitbrengen)

Something Corperate

Lit

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: PimSp en TMS98
En dan wat poppunk van begin 2000:
The Starting Line (gaan deze maand hun eerste album in 18 jaar uitbrengen)

Something Corperate

Lit
Something Corporate wordt hier nog dagelijks gedraaid :), zijn volgens mij ondertussen ook weer op tour (net zoals Busted overigens haha).

• Leuk
Waarderingen: Jodi
Verder denk ik dan nog aan (als ik door mijn collectie scroll):

Air Traffic
Allah Las
Amatorski
Boef en de gelogeeerde aap
Crystal Castles
Das Racist
The Dö
Factory Floor
Holy Fuck
Jack Parow
Razorlight
Superorganism
Tapes N Tapes
Temper Trap
Timber Timbre
Emiliana Torrini
We Are Augustines
The Walkmen
Wye Oak

Bijna allemaal wel een keer live gezien, maar daarna redelijk uit het zicht verdwenen volgens mij
Amatorski heeft vorig jaar een comebackplaat gemaakt, dacht ik. Dat Crystal Castles is gestopt.. is vrij logisch, toch? :p Alice Glass maakt solo wel nog steeds muziek so.

Amatorski heeft vorig jaar een comebackplaat gemaakt, dacht ik. Dat Crystal Castles is gestopt.. is vrij logisch, toch? :p Alice Glass maakt solo wel nog steeds muziek so.
Ik had geen idee waarom ze gestopt waren... Naar aanleiding van je berichtje opgezocht en dan snap ik het wel ja. Maar dat hele verhaal heb ik blijkbaar gemist.

The All American Rejects brengt trouwens ook gewoon nog nieuwe muziek uit, Easy Come Easy Go vind ik echt een fijn nummer! Ook touren ze momenteel door de VS, misschien wel een leuke naam voor Jera on Air 2026 :)

The All American Rejects brengt trouwens ook gewoon nog nieuwe muziek uit, Easy Come Easy Go vind ik echt een fijn nummer! Ook touren ze momenteel door de VS, misschien wel een leuke naam voor Jera on Air 2026 :)
Ik weet het, heb ze sinds Move Along gevolgd en ben ze op een gegeven moment een beetje uit het oog verloren. Zal wel eens het nummer opzetten van het weekend.

• Leuk
Waarderingen: Pommer
Misschien wat moderner, maar kort geleden the next big thing: Chance The Rapper. Lijkt nu ook beetje weggevallen te zijn toch?

Users who are viewing this thread