De smulpaap topic

EdsjeFCB

Subheadliner
24 jan 2016
3.812
5.286
Speciaal voor alles omtrent eten. Koken, (milieu)bewuste voeding, favoriete gerechten, de vernieuwde schijf van vijf... alles kan en mag.

Geinspireerd door @AngieH

Ik zelf hou enorm van eten (en drinken) en dat is zeker een belangrijk onderdeel van de huidige wereldreis. We zijn nu in Indonesië en als er tips zijn wat ik écht niet moet missen dan hoor ik het graag.

Veel inspiratie al op gedaan voor thuis, alleen is tijd (vrij maken) vaak de vijand

Als je veel eigen gerechten/recepten hebt, heb ik wel een goede tip.

Maak via Albelli (of iets anders, maar ik gebruik albelli) een fotoboek, en gooi de pagina’s vol met je eigen recepten: een lap tekst zoals normaal in kookboeken staat hoe je het bereid, samen met een foto van je gerecht op het bord, eventueel terwijl je er zelf bij poseert. Voeg nog wat leuke foto’s van jezelf en/of partner (of anderen) toe. En je hebt een custom eigen kook-/fotoboek.

Ben zelf nog met een work in progress bezig, maar zit al wel rond de 60 pagina’s dacht ik (30ish recepten, sommige zo simpel als “broodje in de rooster, kruidenkaas, sla, pijnboompitten, avocado: voila sandwich” (maar dan uitgebreider en mooier beschreven), anderen zo ver als een volledige zuurkool ovenschotel a la moeder’s recept van vroeger.

• On fire
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: zero, EdsjeFCB en AngieH
Wat leuk @EdsjeFCB! Een kooktopic misten we inderdaad nog.

Wat zijn de lekkerste dingen die je hebt gegeten/ontdekt tijdens je reis so far? Veel plezier in Indonesië 😊

@Koekdoos heel leuk idee om daar een fotoboek van te maken, ga dat onthouden als cadeautip!

Ik heb in Peru erg genoten van de pisco sours en lomo saltado.
In Colombia patacones. De arepa's kwamen mijn neus uit...
In Chili/Argentinië veel vlees.
In Filipijnen veel tocilog gehad.
Japan was alles fantastisch

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Oeh dat ik deze nog niet volgde! Ik ben van plan binnenkort weer eens zelf tonkotsu ramen te maken, heb nu toch alle tijd van de wereld.

Ik heb in Peru erg genoten van de pisco sours en lomo saltado.
In Colombia patacones. De arepa's kwamen mijn neus uit...
In Chili/Argentinië veel vlees.
In Filipijnen veel tocilog gehad.
Japan was alles fantastisch
Als mensen Japan eet tips hebben dan zijn die zeer welkom. Ik ben alvast shortlists aan het maken van concertzalen en eetlocaties voor onze reis :)

Users who are viewing this thread