De Beste Down The Rabbit Hole Line-up aller tijden

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.759
4.425
WhatsApp Image 2026-01-21 at 16.35.42.jpeg

De Beste Down The Rabbit Hole Line-up aller tijden
Festileaks start een zoektocht! De zoektocht naar de aller-allerbeste Down The Rabbit Hole line-up in hun geschiedenis dat ondertussen al tien edities kent.

Als verstokte festivalgangers zijn jullie natuurlijk de perfecte stem en echte ervaringsdeskundigen om dit oordeel te bepleiten. Dus laat jullie mening en vooral ook jullie argumenten aan ons horen. Heb je dankzij de vele festivalbiertjes slechts een vage herinnering meer van alle tien de line-ups? Geen zorgen: Festileaks heeft gelukkig een mooi overzicht gepubliceerd van alle posters, inclusief een poll waarin jullie officieel jullie stem kunnen uitbrengen.

Polls zijn liefde, maar we zouden natuurlijk geen forum zijn zonder een beetje discussie, dus we horen graag waarom jullie nu juist die ene specifieke line-up verkiezen. Was het een perfect headlinertrio of juist een diepe undercard die je aansprak? Was er die ene legacy act die je kon afstrepen van je bucketlist? Zat de balans juist perfect tussen goeie muziek en goeie feestjes (of allebei tegelijk, kan natuurlijk ook)?
En omdat festivals natuurlijk om meer gaan dan enkele een poster met namen, is dit ook het perfecte moment om nog even terug te blikken op jullie verhalen, over sunset slots, over eettentjes waar jullie nog steeds met heimwee aan terugdenken, misschien zelf over legendarische porto parties die je mee organiseerde.

We zijn benieuwd naar wat jullie te vertellen hebben, en vergeet natuurlijk niet officieel te stemmen in de poll onderaan het artikel!

• Leuk
Waarderingen: JB. en mattman
2017 was wel sterk hé. Is dat de editie dat DTRH echt volledig op de Nederlandse festivalkaart heeft gezet?

Als ik de geschiedenis van het festival zo terugzie, denk ik toch dat ik de edities voor corona spannender vond dan die erna. Ook daarna heel veel toffe dingen gezien, maar de echte juweeltjes dateren toch al van langer geleden. Misschien is het ook wel een soort verzadiging bij mij hoor. En ondanks deze vaststelling, blijf ik ook nu vinden dat DTRH altijd een interessant affiche blijft programmeren.

2023 vind ik met afstand het minste jaar, maar wel tof dat ik daar Working Men's Club heb gezien op rij 1.

Denk dat ik 2017, 2018 en 2019 de mooiste jaren vind.

Zoiets? Puur qua line-up.

2019
2022
2024
2015
2016
2023
2018
2025
2023
2014
2017

2015 is zo'n classic indie line-up, heerlijk. Herinner me dat dat hét jaar was dat ze BKS echt de loef hebben willen afsteken. Jaren nadien werd het almaar elektronischer en dansbaarder.
Vooral enorm afwisselend. Iedere tent had toen ook echt 'n eigen sound/vibe. Buiten de line-up ook ideale omstandigheden toen. Perfect festivalweer, nergens te druk.

• Leuk
Waarderingen: Yannick
2016 was ook mijn eerste keer, die bagger was echt niet te doen. En vermoeiend, vrijwel nergens even kunnen zitten / liggen.

Kan me nog een heel sterk The National herinneren. En Suede was tof.

Terugdenkend was het terrein echt compact. Destijds de Hotot een matig hoofdpodium.

Benieuwd hoeveel forumgenoten bij de edities van 2014 t/m 2017 aanwezig waren.
Ik ben bij alle edities geweest behalve 2014 (toen koos ik voor Werchter).

2018 was wel echt een topjaar (en bloedheet) met David Byrne en MGMT en heeft ook mijn stem gekregen. Maar ik geniet ieder jaar van de line up. Het zal nooit meer zo worden als de eerste edities, maar het blijft een fantastisch festival. Helaas sla ik de komende editie over.

Users who are viewing this thread