De zaterdag was een stuk drukker, maar niet te druk. Af en toe een paar minuten bij het drinken, dat is niet erg. Een groter minpunt is dat de dagjesmensen ook hun week bespreken tijdens de optredens. Helaas zie je dat tegenwoordig overal. Vandaag niet alleen, maar met partner.
De dag begonnen bij
Pommelien Thijs. Dat was gewoon heel goed, vol energie en enthousiasme, en ja met gitaarsolo's. Dit was eigenlijk al beter dan alle acts op Main op de vrijdag (behalve misschien The Vaccines). Vervolgens nog een paar nummers
Sunday (1994) meegepakt en dat klonk ook prima. Daarna
Jools in Hotel Vegas, zoals eerder vermeld druk en je ziet niks.
Dotan kreeg de stage goed vol, blijft een goede luisterband, toch blij dat hij weer terug is. Ik vond
Rudimental erg lekker, maar een DJ-set op Main werkt gewoon niet.
Door naar
Kingfishr, toch een knappe boeking en dat is het leuke aan Dauwpop, meer mensen kennen de hype, wat een drukte. Het optreden zelf vond ik mwoh, ze wilden te graag, en ze hadden wel een nummer extra kunnen spelen, zonder alle pauzes. Tijdens
Blof net buiten de tent wat gegeten, niet mijn muziek, maar soms moet je je aanpassen

. En eerlijk is eerlijk, het was steengoed: het plezier spatte eraf en ze kregen de hele tent + daarbuiten mee. Op weg naar de BEUK kwam ik langs
Flaire, als je denk dat het niet slechter kan, jemig wat een herrie. Vervolgens de set van
Fiene meegepakt, fijne subtiele opbouw.
Helaas volgde daarna de grootste tegenvaller van het weekend:
Stereophonics. Ik heb ze vroeger helemaal grijs gedraaid, nooit eerder gezien, dus had er heel veel zin in. De uitvoering van Mr. Writer was top, net als de laatste 3 nummers. De rest totaal inspiratieloos. Gelukkig direct daarna het hoogtepunt van het weekend:
Deadletter, dat staat echt als een huis! Stukje
Goldband gekeken, tja ze staan overal en het was niet slecht. Erg benieuwd naar
Lammer en dat was een hele degelijk set, die nooit saai werd. De dag, op verzoek van de vrouw, afgesloten bij
Jebroer: ofwel lomp, hard en best vermakelijk.
Tegen de principes in, ons vervoer iets eerder laten komen om het slechte weer voor te zijn. En gezien de flitsen die over de velden er aankwamen een goede keuze...
Al met al een een prima weekend met Deadletter, Luvcat en Rudimental als hoogtepunten. Voor de positieve mensen: stop hier met lezen.
Ik zit niet voor niets in team half leeg...Dit was mijn 18e Dauwpop en koop vaak mijn ticket ver van te voren (Super Early Bird), echter er steken toch een paar dingen:
- het blokkenschema 1.5 week van te voren is gewoon een showstopper
- tot 2 weken voor het festival waren alle socials gericht op: tickets verkopen, tickets verkopen, tickets verkopen. En de mensen die al een ticket hebben dan? Al die info werd in de laatste 1.5 week gepropt, weg voorpret.
- een zeer matige line-up, zeker voor het geld. De vrijdag begint pas om 15:45... dan zijn er gewoon betere opties
- papieren bekers EN een recycle systeem, het moet niet gekker worden
- '
Bij Dauwpop krijg je nog steeds een grote klauw bier voor je eikels' ja bier wel. Ik heb meerdere keren discussie gehad dat de frisdrank maar tot 3/4 werd gevuld. De barmensen gaven aan dat ze maar tot het lijntje/ribbel mochten vullen. Dan is het geen 0,3 maar max 0,25. Dit was overigens niet bij alle barren zo.
- Leuk dat ze het eikels noemen, maar het waren gewoon munten met het woord eikel achterop
- Het was zaterdag warm en drukkend. Bij elk optreden roepen: '
drink ook water of fris tussendoor'. Leuk, maar ondertussen was er maar 1 drinkwatertappunt...
Ofwel ik wacht de line-ups af en bekijk dan de opties. Uitverkopen gaan ze voorlopig toch niet meer.