Concertaankondigingen

Hmmm, ik ben normaal gezien echt geen fan van dit soort optredens waarbij enkel uit bepaalde albums muziek wordt gespeeld, of van die integrale opvoeringen van platen, maar Without You I'm Nothing moet zowat mijn meest grijsgedraaide CD (gekocht op mijn eerste Rock Werchter in 1999 !) aller tijden zijn.
Toch flink aan het overwegen deze...
Same. Vooral Placebo is zo'n enorm vet album met o.a. teenage angst, 36 degrees, nancy boy, bruise pristine etc. Vind hun latere werk minder maar ben hier denk ik ook wel bij!

• Leuk
Waarderingen: puncturewounds
Denk je? Met die eerste twee albums ben je al een dik anderhalf uur verder. En daar ben ik geen grote fan genoeg voor.
Het is geen integrale uitvoering van de albums gewoon "playing songs from" en dan misschien iets meer van het debuut aangezien ze die opnieuw releasen met herwerkte versies. Maar zal nog wel ruimte zijn voor wat andere hits vermoed ik.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Denk je? Met die eerste twee albums ben je al een dik anderhalf uur verder. En daar ben ik geen grote fan genoeg voor.
Ik zie nergens dat ze die volledig spelen, alleen "playing songs from". Dus ik ga ervan uit dat ze van die twee albums meer spelen dan ze normaal zouden dus, plus wat greatest hits?

• Leuk
Waarderingen: mattman
Toch ook opvallend, Molko genoeg negatief geweest over de eerste twee platen. Beschouwde bv 'Nancy Boy' als hun 'Creep'.

Placebo

30TH ANNIVERSARY TOUR

Playing songs from Placebo & Without You I’m Nothing

Op zondag 1 november 2026 in AFAS Dome, Antwerpen

Mechelen, 18 maart 2026 - Geen "Song to Say Goodbye", maar een nieuw begin voor Placebo. De iconische alternatieve rockband mag dit jaar 30 kaarsjes uitblazen en viert dat met hun fans tijdens de '30TH ANNIVERSARY TOUR'. De tour houdt op zondag 1 november halt in de AFAS Dome in Antwerpen, waar ze nummers uit hun eerste twee albums 'Placebo' en 'Without You I'm Nothing' zullen brengen. Tickets zijn beschikbaar vanaf vrijdag 27 maart om 10u via livenation.be.

Tickets zijn beschikbaar vanaf vrijdag 27 maart om 10u via livenation.be en kosten €79,11 - €67,90 - €62,30 - €56,71 - €51,10 (inclusief servicekosten en mobiliteitsbijdrage). Voor de grootste fans zijn er ook VIP packages beschikbaar.
Leuk dat ze weer oude nummers spelen, het heeft me eerder tegengehouden om hun live te zien omdat ik hun nieuwe werk niet zo best vind. Ik ga het zeker overwegen, is toch wel jeugdsentiment.

• Leuk
Waarderingen: @Marc
Wat een geschenk mij twee favoriete albums

Zullen echt wel wat aanvullen met andere klassiekers

Is echt wel zo dat ze nummers van die eerste twee platen nauwelijks speelden de voorbije 20 jaar. Uitgezonderd bij hun 20ste-verjaardagstour.

Molko heeft in het verleden wel aangegeven dat hij een hekel heeft aan 'nostalgie-tours', zie je ook aan het feit dat als ze een nieuw album uitbrengen er zeer veel nieuwe nummers in de setlist staan. Ik hoop dat het niet te zeer tegen hun zin is. Want als je het plezier bij Brian Molko zag bij die Radio 1-sessie met dEUS, dat is de goesting die ik graag zie.

Goed, ik ben er de eerste november wel bij hoor.

Ik ga eigenlijk niet meer naar deze grote hallen en ondanks dat het voor mij ook jeugdsentiment is vind ik ook wel wat van de prijs. En daarbij: voorlopig heb ik Placebo wel genoeg gezien.

Inderdaad, die tour erna was bewust in kleine zalen gezet. In Belgie was dat de AB toen denk ik?
Botanique zelfs. In de AB stonden ze ook, maar dat was een one-off warm up gig voor hun Latijns Amerikaanse tour. Was fantastisch om ze daar nog eens te zien. Net dat weerhoudt mij ook om ze in't Sportpaleis te gaan zien, of toch aan de volle pot. Vorige keren ging het optreden ook best verloren daar, wat enorm jammer is.

Botanique zelfs. In de AB stonden ze ook, maar dat was een one-off warm up gig voor hun Latijns Amerikaanse tour. Was fantastisch om ze daar nog eens te zien. Net dat weerhoudt mij ook om ze in't Sportpaleis te gaan zien, of toch aan de volle pot. Vorige keren ging het optreden ook best verloren daar, wat enorm jammer is.
Botanique zelfs, wow, is wel heel kleinschalige en unieke setting voor zo n band

Users who are viewing this thread

• TBK
  • rednas