US Coachella

David Byrne slechts een uurtje, dat is nog minder dan de 70 minuten op Werchter (en DTRH?). Ik ben benieuwd wat er op zijn setlist overblijft in vergelijking met de zaalshows.

Die dag met Byrne zou ik me het meest vermaken denk ik. Ik ken voor mijn gevoel ook best veel namen niet in vergelijking met Europese festivals. Hebben jullie dat ook of ligt dat écht aan mij?

David Byrne slechts een uurtje, dat is nog minder dan de 70 minuten op Werchter (en DTRH?). Ik ben benieuwd wat er op zijn setlist overblijft in vergelijking met de zaalshows.
Kijk er niet heel raar van op als er effectief maar 2/3 nummers van dat laatste album overblijven.

Die dag met Byrne zou ik me het meest vermaken denk ik. Ik ken voor mijn gevoel ook best veel namen niet in vergelijking met Europese festivals. Hebben jullie dat ook of ligt dat écht aan mij?
Dat heb ik hier wel vaker ja en dat is zelden positief uitgevallen als ik wel iets keek wat ik niet kende

Sowieso 3 best bijzonder sterke dagen vind ik, maar die zaterdag kan je een run van Jack White > Alex G > Geese > Nine Inch Nails > The Strokes > David Byrne doen zonder ook maar een minuut overlap tussen deze acts. Bizar.

Zondag zou ik gewoon in die Mojave blijven staan en de run Little Simz > Suicidal Tendencies > Iggy Pop > FKA Twigs ondergaan. Clipse, Oklou, Black Flag, Tomora an Karol G missen dan maar. Die eerste dag begin ik al niet aan, wat een clashfest (maar hoe laag staat Moby daar).

• Leuk
  • Wow
Waarderingen: yannickd en Joslittel
Ga wel eventjes kijken op de stream naar oa The XX, Turnstile, Dijon, Marlon Hoffstadt, Bieber eventueel. Blijft toch altijd mega goed vastgelegd :)

Weet iemand eigenlijk of de afstanden tussen stagen überhaupt te belopen zijn? Kan me voorstellen dat het meerdere malen groter is dan onze grootste terreinen, waardoor je effectief toch niet veel kan zien van artiesten op meerdere stages.

Wel lekker dat je de streams gewoon 's ochtends kan terugspoelen joh. Op Lowlands kan ik er nog wel tegen, maar ik zou me denk wel ongemakkelijk voelen bij de hoeveelheid brandschone outfits, telefoons en vip area's. Een paar dingen die me opvielen:
  • Ik vond de stage presence van Sabrina Carpenter eigenlijk best leuk (en prima stage design), maar muzikaal was het wel erg dun (met zinloze cameo's ook).
  • Ontzettend veel publiek bij hyperpop-achtige acts als Katseye en Slayyter (laten we dat niet importeren s.v.p.)
  • Er is toch gelukkig nog aardig animo voor acts als the XX (supermooi maar geen nieuwe muziek...) en Blood Orange (supermooi en zelfs in-the-round) en zijn er ook gewoon pits bij Turnstile.
  • Toch vet hoe Joost in een andere taal de tent laat stuiteren.
  • Waarom zijn ze daar zó gek op tech house???

• Ontzettend veel publiek bij hyperpop-achtige acts als Katseye en Slayyter (laten we dat niet importeren s.v.p.)
Ik vind Slayyyter haar nieuwe album echt geweldig. Importeren die handel 😉

Ethel Cain haar optreden van gisteren was ook de moeite. Op Rock Werchter een must see voor mij

• Leuk
Waarderingen: Fluxion
Toch vet hoe Joost in een andere taal de tent laat stuiteren.
Zien hoe die tent vol staat en iedereen meedoet gun ik hem van harte. Van een dip met eurovisie naar on top of the world zijn met een van de meest toonaangevende festivals ter wereld
Knap van hem hoe vol (en los) die tent ging. Zeker terwijl hij tijdens Sabrina Carpenter stond op het influencerweekend.

Ik ga wakker blijven voor Nine Inch Noize (als dat ten minste gestreamd wordt dit weekend).
Je kan altijd terugkijken in youtube naar de optredens door enkele uren naar achter te sliden. Wel natuurlijk het juiste kanaal bij de juiste artiest kiezen. Zo heb ik net stukjes bekeken deze namiddag van Ethel Cain en Blood Orange.

• Leuk
Waarderingen: @Marc
Wel lekker dat je de streams gewoon 's ochtends kan terugspoelen joh. Op Lowlands kan ik er nog wel tegen, maar ik zou me denk wel ongemakkelijk voelen bij de hoeveelheid brandschone outfits, telefoons en vip area's. Een paar dingen die me opvielen:
  • Ik vond de stage presence van Sabrina Carpenter eigenlijk best leuk (en prima stage design), maar muzikaal was het wel erg dun (met zinloze cameo's ook).
  • Er is toch gelukkig nog aardig animo voor acts als the XX (supermooi maar geen nieuwe muziek...) en Blood Orange (supermooi en zelfs in-the-round) en zijn er ook gewoon pits bij Turnstile.
  • Toch vet hoe Joost in een andere taal de tent laat stuiteren.
  • Waarom zijn ze daar zó gek op tech house???
Zal het nu ook meer volk naar de Alpha trekken bij Turnstile?

Vond Sabrina ook wel sterk! Goede popshow wel. The XX vond ik ook wel redelijk, zou wel gaan kijken op een festival. Dijon vond ik ook wel genieten hoor :)

Het is Joost gegund, is er een grotere NL (niet DJ) act op dit moment?

Ook even wat teruggekeken.

Joost: gaaf
The xx: helemaal mijn ding, in het donker lijkt me het nog beter
Sabrina Carpenter: saai, was er iets live?

Users who are viewing this thread