Bospop 2025

Ik hou niet van coverbands maar eerlijk is eerlijk. Fortunate Sons waren top. Heel de tent uit z'n dak. Dikke 10!
Edit:
Het zit denk ik vol. Lang geleden dat er zoveel volk aanwezig was. Goede sfeer en lekker weer. Straks Melissa Etheridge. Nu nog even Def Americans.

Laatst bewerkt:
Wow, Simple Minds 💚. Last-minute nog kunnen meepakken en wat een genot. Wel vooral rechtsvoor, want bij het drinken halen hoorde ik vooral geouwehoer van het volk ipv muziek.
Verder alles wederom prima geregeld daar.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Bokirules
Dag twee ook overleefd en de plussen en minnen…
Druk…enorm druk maar dan wel weer goede inkomsten voor de organisatie…hoop het volgend jaar terug te zien in de te boeken artiesten.

Davina M, Dirty SM, Roxette waren prima, Roxette beetje een kunstje.
Century’s C was top net als Rowwen H.

The War and T was geweldig wat hebben die twee een stemmen.
Melissa E was mindblowing, werkelijk wat magistraal optreden.
Ilse was top…goede band en een artiest die weet hoe het moet.

Simple Minds waren rete strak en werelds… ik ben fan en dus lichtelijk bevooroordeeld 😅🎸

Op naar dag drie…heerlijk beginnen met Dirty Honey 🎸🎸

Na een ommetje via Doetinchem eindelijk weer thuis. Wat heb ik gisteren een heerlijke dag op Bospop gehad zeg! Gezegd zonder de last van teveel acts te willen zien kunnen genieten van het weer, de sfeer, mijn vrienden en de biertjes. Het was druk maar nergens te druk. Het terrein kon de capaciteit prima aan. Ook waren de aanpassingen aan het terrein naar mijn smaak allemaal succesvol. Vooral de Nocturna en Spiegelbar waren raak. Dus complimenten voor de organisatie na moeilijke jaren om dit zo gedegen neer te zetten.

En was er nog muziek? Jazeker! Roxette gaf een gedegen show vol met hits. Hoewel ik tegen de hoeveelheid coverbands ben gaf Century's Crime wel echt een hele goede set met Supertramp klassiekers. Melissa Etheridge niet helemaal gezien (damn you Spiegelbar met megalomaan verkoelingsapparaat!), maar ze was erg goed. Lekkere countryrock set. En Simple Minds vond ik zeer overtuigend. Energie, urgentie en hits. Wat is de frontman nog energiek, lenig en goed bij stem. Uniek. En Belfast Child! Een headlineset die er uitstekend in ging.

Dus Bospop. Tot volgend jaar weer op de zaterdag!

Energie bij The Black Keys? Dan hadden ze een goede dag
Ja, was er op voorhand best bang voor. Ik heb de verhalen van Werchter en Pinkpop enkele jaren geleden gehoord. Maar, ik vond het dus wel goed. Prima band erachter, dus 6 man op het podium. Setlist goed samengesteld, gold on the ceiling in het beging, tighten up en low/high in het midden en afsluiten met black Submarines en lonely boy. Dan die het publiek af en toe aanspreekt en af en toe aanspoort, van links naar rechts loopt, veel interactie zoekt met Patrick en op en neer springt terwijl hij heerlijk met zijn gitaar scheurt. Nee, elk uithoekje van het podium benutten zoals Jim Kerr doet hij niet, maar het was zeker niet futloos.

Ja, was er op voorhand best bang voor. Ik heb de verhalen van Werchter en Pinkpop enkele jaren geleden gehoord. Maar, ik vond het dus wel goed. Prima band erachter, dus 6 man op het podium. Setlist goed samengesteld, gold on the ceiling in het beging, tighten up en low/high in het midden en afsluiten met black Submarines en lonely boy. Dan die het publiek af en toe aanspreekt en af en toe aanspoort, van links naar rechts loopt, veel interactie zoekt met Patrick en op en neer springt terwijl hij heerlijk met zijn gitaar scheurt. Nee, elk uithoekje van het podium benutten zoals Jim Kerr doet hij niet, maar het was zeker niet futloos.
Als ik het me goed herinner, stonden ze voorheen ook altijd met z'n tweetjes op dat podium.

• Leuk
Waarderingen: Bokirules
Mij gisteren ook enorm vermaakt op Bospop! Dirty Honey was een lekkere opener, Train viel me enorm mee (speelden een leuke set) en The Black Keys waren inderdaad een heerlijke afsluiter. Alle andere zaken die ik heb gezien waren ook erg leuk. De nieuwe indeling van het terrein werkt ook erg goed! Enige minpuntje was het geluid bij Marcus King. We stonden rechts vooraan, maar de zang was met vlagen nauwelijks te horen.

• Leuk
Waarderingen: Bokirules en Joslittel
1000094054-scaled.jpg

Bospop 2025​

Datum: 11-13 juli 2025
Venue: Evenemententerrein A2 Weert Noord
Plaats: Weert
Land: Nederland
Organisator: Mojo
Directeur: Peter Verkennis
Capaciteit: 30000
Muntprijs: 3,50 euro
Eerste editie: 1981

Alle info:
De eer is aan u @Royke …komt u maar met het ‘Bospop’ 2026 forum.
Eerste kanshebber voor 2026 Beth Hart

de plussen en minnen van de zondag… eigenlijk geen minnen. Natuurlijk de smaken verschillen maar dat blijft zo.
Ik vond zelf het geluid bij Bywater Call wat overstemt en inderdaad ook bij Marcus’ King was het geluid niet top.
Maar wat een super dag na de drukke (aantal bezoekers) zaterdag. Heerlijk ontspannen van bandje naar biertje en biertje naar bandje.
Mijn muzikale hoogte punten waren …
Dirty Honey…heerlijke dagstart band voor de toekomst. Orianti was heerlijk degelijk.. wat een strot.
BlackBerry S was heerlijk en als Ray Wilson…de tent uit zijn dak.
Train van een afstand met een pils beken… blij verrast en een lijst met heerlijke zomer hits. Joe Bona… was spatzuiver klonk nog strakker dan op de cd’s… 🧐
The Black Keys waren heerlijk op dreef hadden er zin en dan gaat het goed.

Voor ons een super weekend… en ja we gaan volgend jaar zeker weer drie dagen.
Ongeacht wat er speelt want alleen de sfeer is al super ☀️
Heerlijk donderdag aanrijden met de camper 🚌. En heerlijk genieten 🎸🎸🎸🍻☀️

Bereik was inderdaad dramatisch. Verder wel genoten van het hele weekend. Zelfs op zaterdag een gemoedelijke sfeer en goede doorloop bij bar / sanitair, enkel rond etenstijd was het wel erg lastig om snel iets te eten te scoren. Hoogtepunten toch wel Franz Ferdinand (verrassend), Ray Wilson, Simple Minds en Joe Bonamassa. Aan het camerawerk kan wel nog gewerkt worden, met name bij Joe Bonamassa werd regelmatig weggeschakeld tijdens een van de geweldige solo's om een achtergrondzangeres of ander bandlid in beeld te brengen (zonder al teveel toegevoegde waarde op dat moment).

Wat blijft het toch een heerlijk festival. Gun de organisatie ook een goede editie dit jaar, nu alweer benieuwd naar volgend jaar!

• Leuk
Waarderingen: Bokirules en Joslittel

Users who are viewing this thread