Best Kept Secret 2026

Na de voorpret en het festival zelf komt het nagenieten. Dat heerlijke lome gevoel, zonder haast om terug te keren naar de dagelijkse sleur. Alle recensies nalezen en terugluisteren naar bands die ik heb moeten missen.

Even een persoonlijke ontboezeming. Sinds mei ben ik gevangen in het universum van Aldous Harding en haar band. Intrigerend, griezelig en begeerlijk.
Train on the Island is een verslavende plaat die onder je huid gaat zitten. Haar optreden zaterdag was, als je vooraan stond, onvergetelijk.
Mijn dagelijkse menu bestaat nu uit filmpjes van 3voor12, kexp, jools, tiny desk, en zo.
Op 11 juli is zij weer terug in de Benelux. Ik kan niet wachten.
Inderdaad, het breekt mijn hart dat het blijkbaar in de rest van de tent zo rumoerig is geweest, maar vooraan is het een optreden geweest dat mij ook niet meer heeft losgelaten sinds zaterdag.

• Leuk
Waarderingen: 1-2-3-4
Hier nog gouden ontbijt-/lunchtips die verder gaan dan de standaard. Als er dingen minder goed bevielen hoor ik dat ook graag natuurlijk ;)
Bevroren knijp fruit en/of breaker/yoghurt dingen. Houdt je koelbox koud én je hebt ontbijt meteen!

Wij maken ook altijd een ochtend pannekoeken als we gas mogen meenemen of wraps met kikkererwten en groenten (op Werchter)

• Leuk
Waarderingen: EdsjeFCB
Ik vind het toch wel bijzonder hoe iedereen Gorillaz zo hoog plaatst in de lijstjes. De band was goed, de gastoptredens waren vet, maar de desinteresse van een dronken Damon laat toch wel een bittere smaak na. Ik vind het behoorlijk respectloos naar het publiek en naar je band dat je niet eens meer echt uit je woorden komt en met moeite je nummers kan zingen en spelen. Zeker na de toewijding van de andere 2 headliners dit weekend
Zegt ook veel over hoe goed die band was. Vond dat Albarn de nummers nog aardig speelde, gezien zijn toestand tussen de nummers door.

• Leuk
Waarderingen: yannickd en BeWario

Gelachen om dit interview met Kartje Kilo over de wedstrijd van het Nederlands elftal. Vooral omdat ze zelf ook niet begrijpen waarom je zou kiezen voor voetbal in plaats van de Gorillaz

Vooral genoten van Nation of Language. Alles klopte wat mij betreft: sound, liedjes, performance - en de drie artiesten zelf waren ook een genot om naar te kijken. Fijn ook dat het publiek zo enthousiast reageerde en elke keer een ovationeel applaus gaf.
Ik vond het ook best leuk, maar ik vond juist de performance niet zo top. Ze genoten zichtbaar en dat was aanstekelijk, maar ik miste wel de live beleving. Ik snap bv niet goed dat er geen live drums waren; dat zou de live beleving voor mij al zoveel sterker maken. Bij die synths vraag ik me sterk af wat er daadwerkelijk live gebeurt en dan heb je feitelijk alleen de zang en gitaar die live waren. Ik vind dat wel wat afbreuk doen aan de beleving.

• Leuk
Waarderingen: Tinus101

Users who are viewing this thread