Best Kept Secret 2026

Concert van Hayley Williams was erg goed in Paradiso.

Een vrouw die duidelijk is geboren voor het podium en vocaal echt ijzer sterk is. Zowel de rustige momenten (waar het overigens muisstil was) als de energieke momenten kwamen binnen, in een setlist die helaas alleen uit het nieuwste album bestond maar toch de juiste afwisseling wist te brengen.

Enige minpuntje was dat de geluidsmix iets mooier had gekund, maar dat is het dan hopelijk ook op BKS.

Ik heb mijn food lineup rond. (En drink)

Must: Food Escape, Caipi Boys, Korean Egg Drop, Mellow Juices, Peperwortel

Waarschijnlijk: Qurimi’s Qitchen, Cas & Kas, Karma Kebab, Madame Jeannette

Misschien: Bareng Bareng, Bollyfoods, Karibe, Mammie jammie, Mercado uno, Surinomnom, Roll or Bowl, The Soy Boys, Zijpe stijl 4x, Red dog society

De must is gewoon must en daar loop ik voor om als het moet Van de andere is het net waar je in de buurt bent en op dat moment zin in hebt.

Wow, wat een setlist van Jack White gisteren. Zou ik toch heerlijk vinden voor BKS. Niet afsluiten met het obligatoire Seven Nation Army maar met de nieuwe track Archbishop Harold Holmes.

Favo Raconteurs nummer, Broken Boy Soldier, lijkt een vast onderdeel van de setlist! :love: Zin in!

• Leuk
  • Confetti
Waarderingen: pongolesi en planettelex

Een vrouw die duidelijk is geboren voor het podium en vocaal echt ijzer sterk is. Zowel de rustige momenten (waar het overigens muisstil was) als de energieke momenten kwamen binnen, in een setlist die helaas alleen uit het nieuwste album bestond maar toch de juiste afwisseling wist te brengen.

Enige minpuntje was dat de geluidsmix iets mooier had gekund, maar dat is het dan hopelijk ook op BKS.
Wel opvallend, wetend dat ze nog albums heeft. Benieuwd hoe het valt op die grote ONE dan.

Maar wel een meevaller dat het een plezante plaat is.

Vlak voor het festival kunnen we ervan uitgaan dat weersvoorspellingen wel betrouwbaar zijn. Vrijdag zien door te komen, daarna wordt het prachtig festivalweer. Niet verkeerd na het weer van de afgelopen week. Team Glas Halfvol (regen)!

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Ik heb mijn food lineup rond. (En drink)

Must: Food Escape, Caipi Boys, Korean Egg Drop, Mellow Juices, Peperwortel

Waarschijnlijk: Qurimi’s Qitchen, Cas & Kas, Karma Kebab, Madame Jeannette

Misschien: Bareng Bareng, Bollyfoods, Karibe, Mammie jammie, Mercado uno, Surinomnom, Roll or Bowl, The Soy Boys, Zijpe stijl 4x, Red dog society

De must is gewoon must en daar loop ik voor om als het moet Van de andere is het net waar je in de buurt bent en op dat moment zin in hebt.
Food lineup??:ROFLMAO::ROFLMAO:Dat je tijd hebt op de woensdagochtend om dit allemaal uit te zoeken hahah, respect.

• Leuk
Waarderingen: yeaghi
Wel opvallend, wetend dat ze nog albums heeft. Benieuwd hoe het valt op die grote ONE dan.

Maar wel een meevaller dat het een plezante plaat is.
Dat ze alleen haar nieuwe album speelt was al wel bekend op basis van shows in Amerika. Inderdaad fijn dat die plaat best goed is, en maakt inluisteren gemakkelijk :)

Dat ze alleen haar nieuwe album speelt was al wel bekend op basis van shows in Amerika. Inderdaad fijn dat die plaat best goed is, en maakt inluisteren gemakkelijk :)
Klopt. De show van zo n 90 minuten had er ook nog steeds prima vaart in dus die 60 minuten zijn hier meer dan goed mee te vullen.

Stiekem ergens nog kleine hoop omdat ze hier al heeft gestaan en nu een festival doet er nog een klein beetje opgeschud wordt. Simmer zou zeker nog wat toevoegen.

In ieder geval grote kans dat ik er toch weer ga staan.

Mijn schoonbroer weet nu pas een paar dagen dat hij vrij kan krijgen van werk maar heeft nog geen weekendticket en we zijn allebei steeds te laat voor de tickets in de resale, het is gewoon onmogelijk om iets te krijgen als je niet continue op de website zelf zit. Dus is er heel toevallig hier iemand die nog een kaartje over heeft inclusief camping? Voor degene die ons kan helpen bieden we de service aan van bottomless negroni uit onze goed gevulde jerrycan🍸

Zijn we hier al maanden bezig onze blokkenschema's tot in de puntjes uit te denken (niet te serieus bedoeld; ik doe dat wel, maar probeer in de praktijk flexibel te blijven), blijken een paar dagen voor het festival vrienden die je van plan was mee te slepen ook nog een mening te hebben. En zo ga ik overmorgen waarschijnlijk plots naar Curtis Harding i.p.v. Elmer (die eerlijk gezegd de laatste weken toch al steeds verder wegzakte op mijn prioriteitenlijst). Ben benieuwd!

De vrijdag wordt voor mij een beetje een gekke dag. Sowieso, als mentor en docent in 5 havo, eerst morgen maar eens hopen dat de examenresultaten goed vallen en ik vrijdagochtend niet eerst nog met een of meer herkansers moet afspreken. Dan hopen dan ik op tijd ben voor Ao/Croithe, dan Pacifica-stukje Sudan Archives-waarschijnlijk dan Curtis Harding en dan plots een gat van twee uur waarin niets echt moet en waarschijnlijk ook niet veel gaat gebeuren, want ik krijg steeds meer zin in het blokje Blood Incantation (daar had ik gelijk al zin in) - Jack White (idem) - Mula B. Ineens vind ik Mula na die twee acts heel leuk, totaal iets anders, en de laatste dagen krijg ik Magnetron (dezelfde tijd duurt laaangzaaam) m'n hoofd niet meer uit. Glas halfvol regen, hup vrijdag!

Mijn schoonbroer weet nu pas een paar dagen dat hij vrij kan krijgen van werk maar heeft nog geen weekendticket en we zijn allebei steeds te laat voor de tickets in de resale, het is gewoon onmogelijk om iets te krijgen als je niet continue op de website zelf zit. Dus is er heel toevallig hier iemand die nog een kaartje over heeft inclusief camping? Voor degene die ons kan helpen bieden we de service aan van bottomless negroni uit onze goed gevulde jerrycan🍸

Dat wordt klimmen over het hek, of een tunneltje graven.
Iets serieuzer: bij Lowlands waren er 's avonds/'s nachts best veel mensen die probeerden op de parkeerplaats een polsbandje te bietsen van vroege thuisgangers. Met beperkt succes.

... Zowel de rustige momenten (waar het overigens muisstil was) als de energieke momenten kwamen binnen...

Dat is inderdaad opmerkelijk.
Best triest dat dat zo zeldzaam is. Hopelijk valt het dit weekend mee met de dutch disease. We zijn allemaal muziekliefhebbers, nietwaar.

Laatst bewerkt:
Voor mij de eerste keer BKS! Heel veel zin in! Mijn voorgenomen schema ziet er als volgt uit:

Vrijdag:
Aõ - Sudan Archives - Curtis Harding - Model/Actriz - Jack White - Doppelgang

Zaterdag:
Mark William Lewis - Madra Salach of Hiqpy - Weval - Sef - Aldous Harding - Hayley Williams - Nation of language - Ineffekt - Nick Cave - Job Jobse

Zondag:
Mên an tol - Sophie straat - Sylvie Kreusch - Ethel Cain - Genesis Owusu - Lime Garden

Zondag moet ik Gorillaz helaas missen want maandag gewoon weer werken.

Ik hoop dat de voorspelde regen vrijdag wat naar voren schuift in de donderdagnacht, maar anders kies ik er wellicht voor om Aõ te skippen om mijn tentje droog op te kunnen zetten. Het liefst ben ik er vroeg, want het koude biertje voor de opgezette tent met nog een heel festivalweekend voor je smaakt altijd wel erg lekker.

Vlak voor het festival kunnen we ervan uitgaan dat weersvoorspellingen wel betrouwbaar zijn. Vrijdag zien door te komen, daarna wordt het prachtig festivalweer. Niet verkeerd na het weer van de afgelopen week. Team Glas Halfvol (regen)!
Volgens Windy valt het gros van de neerslag op vrijdag ook nog eens voordat de camping open gaat! Rest van de dag hooguit druilerig met nog wel een aanzienlijke kans op miezer 's avonds. Mijn glas is dus ook zeker halfvol, maar met iets anders dan regen.

Voor mij ook voor het eerst een heel weekend BKS. Was voorheen wel een dagje geweest naar The Strokes en Michael Kiwanuka. Afgelopen jaren dook ik af en toe op in het DTRH forum, maar dit jaar voor het eerst het weekendje verruild o.a. voor de afwisseling, drukte bij DTRH, en sterke line up.

Ik bespreek mijn planning uiteindelijk vaak pas met mijn kleine groepje zodra we op de camping zitten. Maar verwacht dat het zo iets wordt.

Vrijdag.
Stukje Ao, Croithe/NewDad, Pacifica, Curtis Harding, Model/Actriz, Militarie Gun, Jack White, Supermodel*

Zaterdag.
Mark william lewis, Madra Salach, ??, Sorry/Aldous Harding, Hayley Williams, Wolf Alice, Tramhaus, Nick Cave/Kumo 99/BCUC

Zondag.
Stella, Dressed Like Boys/DYGL, ??/Good Flying Birds, Getdown Services, Yard Act/Genesis Owusu/Lime Garden, Joey Valence & Brae, Gorillaz.

Baal en zit wel echt verreweg nog het meest te peinzen over het stuk:
Don West, Another Country, Getdown Services, Ethel Cain, Yard Act, Genesis Owusu, Mac Demarco, Lime Garden, JVB, Gelli Haha, Gorillaz.

Ik heb af en toe best wat gaten of minder belangrijke acts maar die zondagavond zou ik overal wel willen zijn. Had ik toch vooraf liever beter gespreid gezien voor mij. Helemaal ook omdat juist tegen die tijd mijn rug het wel langzaam begint te begeven.

• Leuk
Waarderingen: yeaghi en Matthijs

Users who are viewing this thread