Best Kept Secret 2026

Daar zat de LIDL in volgens mij 2024 ook. Eerlijk gezegd vond ik hem zelf vorig jaar op een betere plek staan, dat hoekje was toch al niet zo mooi. In het bos stond het wat lelijker. Maarja, maakt allemaal ook niet veel uit.
Klopt, was met een trap waarbij er boven een silent disco was als ik me goed herinner.

De Casbah wordt echt wel een tof pleintje, verwacht ik. Muziekgieterij inderdaad puur verlies. En de drukte kun je alleen maar omarmen, BKS heeft ook succes nodig. Zo dik zijn de marges niet.
Ik gun ze elk jaar zeker een uitverkocht editie hoor. Maar dat wil niet zeggen dat het overal druk moet aanvoelen. Random voorbeeld: hoe fijn was het als je een half uurtje van tevoren aan de Secret was, dat je nog 20 minuten rustig aan het water kon zitten?

Door echt meer een zone te creëren met Casbah zo vlakbij en deze nog meer open te zetten richting ingang, denk ik dat je 2 heel drukke gebieden gaat creëren en dan een lange rustige weg ertussen. Zij gaan hier sowieso veel grondiger over nagedacht hebben dan wij, dus we zullen het volgende week wel zien.

• Leuk
Waarderingen: Greyhound
Oke, laat ik het zo zeggen: Ik gun de Secret meer dan Lidl. En de plees zijn nu eenmaal de plees. Overigens: zijn de plees bij Cul de Sac nieuw?
ja die zijn nieuw en dus gelukkig ook wat dichter bij The Casbah.

Geen muziekgieterij is jammer maar verder blij met de veranderingen.

Ik gun ze elk jaar zeker een uitverkocht editie hoor. Maar dat wil niet zeggen dat het overal druk moet aanvoelen. Random voorbeeld: hoe fijn was het als je een half uurtje van tevoren aan de Secret was, dat je nog 20 minuten rustig aan het water kon zitten?

Door echt meer een zone te creëren met Casbah zo vlakbij en deze nog meer open te zetten richting ingang, denk ik dat je 2 heel drukke gebieden gaat creëren en dan een lange rustige weg ertussen. Zij gaan hier sowieso veel grondiger over nagedacht hebben dan wij, dus we zullen het volgende week wel zien.
Ik denk/hoop dat het wel zal meevallen met het 'ophopen' van mensen die niet voor de muziek (naar een stage) komen. Daarvoor zijn er genoeg plekken aantrekkelijker dan zo'n gebied rondom The Secret.

Bij welke foodtrucks hebben jullie de voorbije jaren heerlijk gegeten? Ik merk zelf dat ik vaak terugkeer naar dezelfde oude favorieten (soms zelfs op dezelfde dag 😳), maar wil dit jaar wat meer ontdekken.

Zelf ben ik ieder jaar wild van Food Escape (Okonomiyaki!) en Wild Rose Taqueria.

Ik mis Karma Kebab trouwens ook op de plattegrond?
Pizza van Old Scuola is ook een jaarlijks terugkerend feit. (dicht bij de Two)

• Leuk
Waarderingen: submarine
Ik hoop dat ze me verrassen, maar elke wijziging lijkt voor mij een downgrade...
- Secret zo open naar de ingang. Gaat veel drukker aanvoelen. Secret gaat meer de plek worden waar veel mensen hangen en afspreken. Tegenovergestelde dus van wat een Secret zou moeten zijn.
- Muziekgieterij weg en geen waardige vervangers (neen, live podcasts vind ik geen waardige vervanger) doet ook pijn.
- De Casbah plaats in het bosje had zo veel charme. Nu op die open plek gaan ze echt hun best mogen doen om dat te kunnen evenaren.
- Ook vond ik het leuk dat De Casbah zowat in het midden van Secret en ONE/TWO lag... Leuke tussenstop als je niet gehaast was. Als je vooral voor live acts komt voelt het nu aan alsof het veld echt in twee word gesplitst met Casbah tegen de Secret en geen Muziekgieterij meer.

Ik geef hen nog het voordeel van de twijfel want zo'n mapje zegt natuurlijk niet alles, maar wel met een bang hartje. Want alles opgeteld zijnde: geen Muziekgieterij meer + opgedeeld in 2 zone's voor live acts + Secret die veel meer uitnodigd aan de ingang + in jaren niet meer zo'n goede verkoop gehad + het plan om capaciteit op te voeren... Ik heb wat schrik dat het wel eens een pak drukker zou kunnen aanvoelen allemaal. Counterpoint is dan wel dat ze in jaren niet meer zo goed gebooked hebben op de ONE, die dus hoogstwaarschijnlijk een pak voller gaat staan.
Het voordeel van de twijfel geven terwijl je nog niks anders gezien hebt dan een figuurlijke weergave vind ik ergens wel grappig.

Het voordeel van de twijfel geven terwijl je nog niks anders gezien hebt dan een figuurlijke weergave vind ik ergens wel grappig.
Dat is exact wat ik bedoelde ja. Het is maar een mapje dus ik geloof wel dat het beter gaat zijn dan dat ik me nu inbeeld. Aangezien ze zich al jaren hebben bewezen voor mij.

Maar puur persoonlijk waren Muziekgieterij en Casbah twee unieke spots waar ik BKS echt mee associeer. (Een tent zoals de TWO of Secret vind je op elk festival). Dus als ze die aanpassen/verwijderen, is het toch niet zo bizar dat mijn eerste oordeel wat sceptisch is? Aangezien ik grote fan was van hoe ze beide de laatste jaren functioneerden.

Ok jongens en meisjes. mijn haar is inmiddels deels BKS groen. IMG_0224.jpeg

Een grotere casbah is wat velen wilden en gekregen hebben. Van de sfeerbeelden die ze deelden heb ik er goede hoop op dat het een mooie area wordt in stijl met betere zichtlijnen ook buiten de Casbah zelf.
De secret is mijn hoop dat door die koepelconstructie en ruimte eromheen er ook een binnen en buiten sfeer komt waar mooie dingen te zien zijn.
De leegte na de ingang is wel groot maar volgens mij is nog niet alles ingevuld in de plattegrond.
Muziekgieterij blijft een aderlating. Ik heb wel hoop dat Cul de Sac ons verrast met akoestische optredens. En als dat niet dit jaar is dan wel volgend jaar.

Ik heb het geluk dat ik met mijn spoorboekje dit jaar niet heel veel op en neer hoef tussen de one/two enerzijds en de Casbah/secret anderzijds. En als het is kan ik het rustig doen of het komt helemaal goed uit als ik aankom of wegga.

Ik ben er klaar voor. Nog 9 nachtjes slapen.

Kan iemand mij (een BKS leek) even uitleggen waar nou de reguliere camping plekken op de plattegrond staan? Ik zie overal benamingen zoals groepcampingplekken, comfort camp, lake resort, secret fields. Is dan al het overige waar niks bij staat de reguliere camping?

• Leuk
Waarderingen: Tinus101
Kan iemand mij (een BKS leek) even uitleggen waar nou de reguliere camping plekken op de plattegrond staan? Ik zie overal benamingen zoals groepcampingplekken, comfort camp, lake resort, secret fields. Is dan al het overige waar niks bij staat de reguliere camping?
Zowat het volledige stuk boven het campingstrand. De easycamp- en groepsplekken liggen er ook wat middenin.

Bijlagen

• IMG_5668.jpeg
    IMG_5668.jpeg
    147,6 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Davidd
Ben ik gek, of kan ik de plattegrond nergens vinden? Ik heb de hele app doorgespit maar kan hem niet vinden.

Kan iemand uitleggen waar ik hem precies kan vinden, of misschien een directe link sturen? Dat zou top zijn.

Bedankt!

Wanneer je de app opent en rechts bovenin op het zoek incoontje klikt, vervolgens 'drinks' intypt, dan krijg je de Fritz-cola bar als point of interest. Klik je die aan, dan kom je op de plattegrond uit.

• Leuk
Waarderingen: yaniv297
When you open the app and click on the search icon in the top right, then type in 'drinks', the Fritz-cola bar appears as a point of interest. If you click on it, you will end up on the map.
Wow, that's just like some kind of secret code or something. Thanks!

Users who are viewing this thread