Best Kept Secret 2026

To keep the BKS juices flowing, welke 3 acts die je niet kende hebben jouw BKS roadmap gehaald? Bij mij zijn dit
  • Another Country $$$$ (de electonische sound die ik nog miste in de BKS line up)
  • Ata Kak (beetje contrast na de hel en verdoemenis van Blood Incantation kan geen kwaad)
  • Geli Haha (wat luchtigheid tussen al het zware wat ik gepland heb staan op zondag)
AÕ: als mijn campingstoeltje niet te lekker zit.

Swordes: omdat ik geen Jack White fan ben.

Doppelgang: omdat ik lekker vies ga dansen. 😂

Als je toch zo nodig The Floor in het midden wil hebben staan, vind ik dit op papier wel een stuk logischere plattegrond dan in de jaren onder Maurits. De TWO lijkt een paar graden naar de ONE toegedraaid te staan. Niet Niks staat inderdaad wat verder weg, dus dat zal voor minder geluidsoverlast zorgen. Die hoek met die botsautobaan was echt zonde van het terrein. Ben blij dat de Casbah daar naartoe kan. Col de Sac nu dus op de plek waar de Casbah eerst stond. Ben benieuwd wat we daarvan kunnen verwachten. De ingang iets meer naar achter waardoor The Secret minder secret wordt. Het lijken mij goede ontwikkelingen.
Eens met veel van deze punten.

Wat me bij de plattegrond dit jaar wel meer dan andere jaren opvalt is dat er relatief weinig podia op een (weer iets meer) uitgerekt festivalterrein staan. Van die twee "area's" dichtbij de ingang (Lake Side, Radio Radio, of welke namen ze hebben gehad) is er nu 1 over (the Shore). De Muziekgieterij is verdwenen. De 'Not Nothing' is in feite de vervanger van het dj-ding dat al in het bos stond. En alleen de Cul de Sac is nieuw, maar dat is geen podium maar een bar. We zijn dus eigenlijk twee muziek-area's kwijt, waarvan Muziekgieterij het meeste pijn doet.

Hopelijk vertaalt de spreiding van podia over het terrein zich wel in betere tenten voor zowel the Secret als de Casbah, minder soundbleed en goede bezoekersstromen.

Nouja jullie weten denk ik wel wat ik er van vind. Die Floor zit nog steeds gruwelijk voor mij in de weg. Loop afstanden lijken groter te worden, voor iemand die alles wilt zien niet echt fijn. Van mij mag het wat compacter en iets minder BS er omheen.

• Leuk
Waarderingen: EAZy
Hoop echt dat het gebied rond de Secret wordt meegenomen in de upgrade. Heb daar wel vertrouwen in. Lidl verhuist naar de plees, prima!

Opmerkelijk dat de oude locatie van Niet Niks niet meer wordt gebruikt. Of het is weer een hidden area, zoals eerder. Ssttt..

Hoop echt dat het gebied rond de Secret wordt meegenomen in de upgrade. Heb daar wel vertrouwen in. Lidl verhuist naar de plees, prima!
Daar zat de LIDL in volgens mij 2024 ook. Eerlijk gezegd vond ik hem zelf vorig jaar op een betere plek staan, dat hoekje was toch al niet zo mooi. In het bos stond het wat lelijker. Maarja, maakt allemaal ook niet veel uit.

Daar zat de LIDL in volgens mij 2024 ook. Eerlijk gezegd vond ik hem zelf vorig jaar op een betere plek staan, dat hoekje was toch al niet zo mooi. In het bos stond het wat lelijker. Maarja, maakt allemaal ook niet veel uit.
Oke, laat ik het zo zeggen: Ik gun de Secret meer dan Lidl. En de plees zijn nu eenmaal de plees. Overigens: zijn de plees bij Cul de Sac nieuw?

De Secret oogt nu niet echt (veel) groter? Of is dat optisch bedrog.

De afstand tussen Casbah en Secret is iets kleiner geworden zo te zien?

Ik hoop dat ze me verrassen, maar elke wijziging lijkt voor mij een downgrade...
- Secret zo open naar de ingang. Gaat veel drukker aanvoelen. Secret gaat meer de plek worden waar veel mensen hangen en afspreken. Tegenovergestelde dus van wat een Secret zou moeten zijn.
- Muziekgieterij weg en geen waardige vervangers (neen, live podcasts vind ik geen waardige vervanger) doet ook pijn.
- De Casbah plaats in het bosje had zo veel charme. Nu op die open plek gaan ze echt hun best mogen doen om dat te kunnen evenaren.
- Ook vond ik het leuk dat De Casbah zowat in het midden van Secret en ONE/TWO lag... Leuke tussenstop als je niet gehaast was. Als je vooral voor live acts komt voelt het nu aan alsof het veld echt in twee word gesplitst met Casbah tegen de Secret en geen Muziekgieterij meer.

Ik geef hen nog het voordeel van de twijfel want zo'n mapje zegt natuurlijk niet alles, maar wel met een bang hartje. Want alles opgeteld zijnde: geen Muziekgieterij meer + opgedeeld in 2 zone's voor live acts + Secret die veel meer uitnodigd aan de ingang + in jaren niet meer zo'n goede verkoop gehad + het plan om capaciteit op te voeren... Ik heb wat schrik dat het wel eens een pak drukker zou kunnen aanvoelen allemaal. Counterpoint is dan wel dat ze in jaren niet meer zo goed gebooked hebben op de ONE, die dus hoogstwaarschijnlijk een pak voller gaat staan.

Users who are viewing this thread