Gisteren door werk niet kunnen reageren op de timetable en op sommige reacties hier.
Wat ik niet echt goed snap, is hoe men hier kan zeggen dat het maar een magere line-up is. Als het timetable-gewijs kon, zou ik 52 van voorlopig 76 acts die op de One, Two, Secret en Casbah-podia staan willen zien. Gelukkig zijn er wat clashes, of ik zou het niet overleven.
Ben ook wel teleurgesteld dat sommige acts er niet staan en natuurlijk kijk je vergelijkend met andere festivals naar wat er niet staat, maar als je kijkt naar wat er wel staat. en genoeg inluistert, zonder oogkleppen, dan is dit een geweldige affiche.
Best Kept Secret blijft binnen het Nederlands en Belgisch landschap van grote en middelgrote festivals voor mij het festival met de meest boeiende, breed opgezette programmatie vol ontdekkingen. en doet zijn naam zo eer aan.
Wat de vrijdag betreft, zou je hen kunnen verwijten dat er wat meer acts zouden mogen geprogrammeerd worden. Maar eigenlijk is hun keuze van acts voor die dag wat mij betreft vooral heel mooi gevarieerd, maar ook met net voldoende wat ik wil zien en dit ook op elk moment van de dag. Het toevoegen van bands zou alleen maar meer clashes zou veroorzaken. Ik heb toch een stevig gevuld, haast aaneensluitend programma die dag. (De enige dag eigenlijk waarop ik even niets wil zien op een moment van de dag is zondag.)
Wat mij betreft weer een droom van een Best Kept Secret-lineup. Breed samengesteld zoals we van hen gewend zijn.
Kijk bijvoorbeeld naar welke
vrouwelijke artiesten er allemaal staan. Als je die onder elkaar zet... dit is fenomenaal!
Hayley Williams
Aldous Harding
Ethel Cain
Sudan Archives
Amaarae
Anna von Hausswolff
Naïka
Maddie Ashman
Gelli Haha
The Zawose Queens
Etta Marcus
Σtella
Skullcrusher
...
Of wat staat er aan
gitaarmuziek, in al haar verscheidenheid:
Jack White
Yard Act
Model/Actriz
Militarie Gun
Tropical Fuck Storm
Blood Incantation
Sorry
Crows
DYGL
GHOSTWOMAN
Good Flying Birds
Croìthe
mark william lewis
Madra Salach
SERVO
Grote Geelstaart
C'est Qui
...
Of
Global sounds:
Femi Kuti & The Positive Force
Amaarae
BCUC
Sudan Archives
Genesis Owusu
Ata Kak
Naïka
Ão
The Zawose Queens
Bruno Berle
...
De 52 acts die ik zou willen zien:
Vrijdag | Zaterdag | Zondag |
Jack White
De La Soul
Amaarae
Blood Incantation
Curtis Harding
Femi Kuti & The Positive Force
NewDad
Sudan Archives
Ão
Ata Kak
Croíthe
Militarie Gun
Model/Actriz
Supermodel* | Nick Cave & The Bad Seeds
Hayley Williams
Aldous Harding
Naïka
Nation of Language
Weval (live)
BCUC
Bruno Berle
Crows
Dame Area
Etta Marcus
GHOSTWOMAN
Grote Geelstaart
Kumo 99
Maddie Ashman
Madra Salach
mark william lewis
Sorry
The Zawose Queens
Tropical Fuck Storm | Gorillaz
Ethel Cain
Mac DeMarco
Anna von Hausswolff
Joey Valence & Brae
Yard Act
Σtella
Another Country $$$$
C'est Qui?
Dressed Like Boys
DYGL
Genesis Owusu
Gelli Haha
Good Flying Birds
Lime Garden
SERVO
Skullcrusher
+ mogelijk de TBA |
Een luisterlijst van enkele unusual suspects die me recent bevielen:
Maddie Ashman - Her Side EP (
helemaal luisteren)
Gelli Haha - Switcheroo
BCUC - The Road Is Never Easy
Femi Kuti - Journey Through Life
Good Flying Birds - Talulah's Tape
Naïka - ECLESIA
Kumo 99 - PULL!
Sorry - COSPLAY
Wat de clashes betreft, valt het met de uiteindelijke echte voorkeuren die ik heb uit deze 52 wel mee. Een of twee acts die ik ook graag had gezien, ga ik (quasi zeker) missen. Soms wordt het een stukje missen van het ene om ook iets van het andere te zien. Op meerdere dagen zag ik ook al gaat het weer heel wat heen en weerlopen van THE SECRET naar de TWO worden.
Nu nog op zondag my bloody valentine of The Notwist erbij.