Best Kept Secret 2026

Had zelf Joey Valence en Ethel Cain van plek laten wisselen.

Grappig om te zien dat er dit jaar top heavy is geprogrammeerd (veel op One, minder op Two), terwijl er vorig jaar voornamelijk Mid/Low werd geprogrammeerd (veel op Two en andere stages te zien, minder op One). Op beide line ups veel commentaar 😅
Snap wat je zegt, maar Joey Valence & Brae in de tent bij DTRH ontplofte.

• Leuk
Waarderingen: Mimi
Welke acts zijn er nou eigenlijk nog bijgekomen t.o.v. de al bekende namen?
Wat ik had hier toch nog wel stiekeme hoop op een naam zoals Orchestra (for now), DEADLETTER of iets anders voor op de vrijdag.
Any young mechanic, aram mukabay, bibtiana, crows, disco horizontes, dj tracksuit, DYGL, Fada Jep, gelli haha, guylian, here's the thing (dj set), hiefoda tunes, jbn soundsystem, juul, katayoun, kinetiks, maddie ashman, oceanic en tramhaus dj set

• Leuk
Waarderingen: Davidd en Bubba
Was iedereen hier bang voor de clash Nick Cave - Tropical Fuck Storm, worden in plaats daarvan getrakteerd op de nog veel pijnlijkere clash Wolf Alice - Tropical Fuck Storm. Gezien de overlap met Nation of Language anders ook nog eens zal het waarschijnlijk weer Wolf Alice worden dan, maar tot op het moment zelf verwacht ik dat die keuze allerminst zeker zal zijn.

Verder prima allemaal. Zaterdag wordt onafgebroken een ren-je-rot-show, vrijdag heeft tijdens Amaarae een uitgebreide dinerpauze, en zondag kunnen we tijdens Mac DeMarco mooi wat naar binnen schuiven.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Ik blijf als Cave fan twijfelen over die zaterdag, maar heb echt niets met Wolf Alice. Krijg m'n vriendin ook allesbehalve overtuigd om deze dag naar Nederland te trekken.

Jammer dat die zaterdag niet sterker is naar m'n smaak. Zo'n De La Soul op die dag had me al meer over de streep gertrokken.

Ik blijf als Cave fan twijfelen over die zaterdag, maar heb echt niets met Wolf Alice.
Heb je die laatste plaat van Wolf Alice al gehoord? Wolf Alice zat bij mij door liedjes als Don't Delete The Kisses en Lipstick On The Glass altijd (misschien altijd al onterecht hoor) in het laatje 'wat saaie, galmende indiepop', maar The Clearing is denk ik mijn meest geluisterde plaat van dit kalenderjaar. Die genoemde oudere liedjes kan ik inmiddels trouwens ook al beter hebben.

Ik blijf als Cave fan twijfelen over die zaterdag, maar heb echt niets met Wolf Alice. Krijg m'n vriendin ook allesbehalve overtuigd om deze dag naar Nederland te trekken.

Jammer dat die zaterdag niet sterker is naar m'n smaak. Zo'n De La Soul op die dag had me al meer over de streep gertrokken.
Grappig, ik vind de zaterdag echt by-far de sterkste dag van het weekend, Madra Salach vs Hiqpy -> Weval -> Grote Geelstaart -> Sef -> Etta Marcus ->Hayley Williams vs Radio free Alice -> Nation of Language -> Wolf Alice vs Tropical Fuck Storm -> Tramhaus vs GHOSTWOMAN -> Nick Cave

Heb je die laatste plaat van Wolf Alice al gehoord? Wolf Alice zat bij mij door liedjes als Don't Delete The Kisses en Lipstick On The Glass altijd (misschien altijd al onterecht hoor) in het laatje 'wat saaie, galmende indiepop', maar The Clearing is denk ik mijn meest geluisterde plaat van dit kalenderjaar. Die genoemde oudere liedjes kan ik inmiddels trouwens ook al beter hebben.
Ja, heb die gehoord en op zicht smaken die wel hoor, doordat ze wat afgeronder zijn. Hoewel ik het daardoor wel zou kijken, is het wel eerder 'bij gebrek aan beter'. Die andere nummers die je noemt doen me niks nee.

Ik lees nu al enkele jaren mee op dit forum en reageer van tijd tot tijd ook, maar het valt me wel iedere keer opnieuw op hoe gelijk onze muzieksmaak is. Ook cool dat ik door naar jou te luisteren al nieuwe dingen heb ontdekt waarvan ik op voorhand al weet dat het goed gaat zijn aangezien jij het aanraadt. Tot daar deze lofzang.

Grappig, ik vind de zaterdag echt by-far de sterkste dag van het weekend, Madra Salach vs Hiqpy -> Weval -> Grote Geelstaart -> Sef -> Etta Marcus ->Hayley Williams vs Radio free Alice -> Nation of Language -> Wolf Alice vs Tropical Fuck Storm -> Tramhaus vs GHOSTWOMAN -> Nick Cave
Zaterdag is bij mij ook het zwaartepunt. Best wel wat clashes, om niets te hoeven missen overweeg ik om me te laten clonen.

• Haha
Waarderingen: hanam0t0
Ken niet alles hier even goed, maar uit deze lijst is het echt alleen Nation of Language die me écht enthousiast krijgt. Naast Cave zelf dus.

Als Belg moet ik me ook wat meer verdiepen in voor mij relatief onbekende dingen als die Grote Geeltaart, Tramhaus en Weval. Sef wel leuk, maar ook weer niet de wowfactor.

Even dit lijstje erbij gepakt.

Vrijdag

De ene act die ik los van welke clash dan ook wel wil zien: Blood Incantation
De twee acts die vervolgens prioriteit hebben: Jack White, Sudan Archives
Deze acts zouden ook wel erg fijn zijn: NewDad, Pacifica, Croithe, Femi Kuti, Ao
En kleine kans dat ik hier dan nog aan toe kom, maar als het zo uitkomt: Elmer, Femi Kuti, Swordes

Zaterdag

De ene act die ik los van welke clash dan ook wel wil zien: Wolf Alice
De twee acts die vervolgens prioriteit hebben: Madra Salach, Nick Cave (hoeft niet per se de hele show te zijn)
Deze acts zouden ook wel erg fijn zijn: Hiqpy, Aldous Harding, The Zawose Queens, Kumo 99, Radio Free Alice
En kleine kans dat ik hier dan nog aan toe kom, maar als het zo uitkomt: Bruno Berla, Naika, Sef, Sorry, GHOSTWOMAN, Etta Marcus, Dame Area, BCUC, Nation Of Languague, Grote Geelstaart

Zondag

De ene act die ik los van welke clash dan ook wel wil zien: Ethel Cain
De twee acts die vervolgens prioriteit hebben: Gorillaz, Dressed Like Boys
Deze acts zouden ook wel erg fijn zijn: Anna von Hausswolf, Lime Garden, Another Country $$$$$
En kleine kans dat ik hier dan nog aan toe kom, maar als het zo uitkomt: Etella, Skullcrusher, Good Flying Birds, Yard Act, Joey Valence & Brae, Sammy Virji, Men An Tol

Het goede nieuws: alle 9 acts uit de bovenste rijtjes zijn nog mogelijk. Bij Nick Cave wordt het wel even zien hoeveel ik daar uiteindelijk van ga zien, omdat het rijtje The Zawose Queens - Kumo 99 - BCUC of Dame Area ook wel erg lekker lijkt (en ik Cave al op die spot heb gezien in 2022). Ga ik proberen van mijn stemming in het moment te laten afhangen. En zoals ik al genoeg over heb gemopperd wordt Ethel Cain met deze spot minder belangrijk en zou het misschien ook kunnen dat ik liever Another Country $$$$$ afkijk en daarna aansluit. Bij Dressed Like Boys/Anna von Hausswolf begin ik gewoon bij de eerste en bepaal ik na een minuut of 20 wel welke van die twee ik helemaal ga zien.

Dit gaat natuurlijk helemaal niet lukken, maar dit is een beetje wat me aanspreekt. Maar vooral ook lekker zien hoe het allemaal loopt. Op dikgedrukt na niet echt must-sees

Vrijdag: Ao - Croïthe - Femi Kuti? - Sudan Archives - Curtis Harding? - Amaarae - De La Soul (Model/Actriz al 2x gezien) - Blood Incanation - Jack White - ?
Zaterdag: mark william lewis - Madra Salach - Grote Geelstaart - Aldous Harding - Hayley Williams/Radio Free Alice - Wolf Alice/Tropical Fuck Storm - Nick Cave - Dame Area
Zondag: Dressed Like Boys - Servo - Good Flying Birds/Zeeseks - Getdown Services/Ethel Cain (denk die eerste) - Yard Act - Marie Davidson? - Joey Valence - Gorillaz - Parker Fans

• Leuk
Waarderingen: Tinus101 en Matthijs
Verder een voorzichtige eerste schets, waarbij ik op dit moment hoop dat ik alles wat niet dikgedrukt is lekker van het moment kan laten afhangen en me er niet druk om maar als ik hier veel van mis:

Vrijdag (hopelijk lukt het om er op tijd te zijn die dag, veel moois staat al vroeg):

Gelijk een lastig blokje met allerlei halve clashes Ao/Croithe/NewDad/Femi Kuti/Pacifica/Sudan Archives (ga wel zien waar dit me allemaal brengt) - Elmer - wat langere pauze, misschien kijken bij Amaarae, Model/Actriz of Shady Nasty - Blood Incantation - Jack White - Mula als ik nog puf heb

Zaterdag

stukje Bruno Berle - Madra Salach (blij dat ik Hiqpy laatst al in de Ekko zag) - blokje met allerlei leuke opties. De nieuwe namen hier moet ik nog even checken. Als de zon schijnt heb ik ook wel zin in Naïka, zeker na het wat zwaardere Madra Salach - hier weer een blokje met meerdere goede opties: Sef, Sorry, Geelstaart of misschien zelfs zo'n podcast - Aldous Harding - Radio Free Alice - Nation Of Languague en/of pauze - Wolf Alice - Nick Cave helemaal of afwisselen met The Zawose Queens - Kumo 99 - BCUC/Dame Area

Zondag

misschien een stukje Etella of Apichat - Dressed Like Boys / Anna von Hausswolf - best een lang blokje met acts waarin ik maar matig geïnteresseerd ben, even kijken hoe het op zondag nog zit met de motivatie om te gaan staan bij Skullcrusher of Good Flying Birds - stukje Another Country $$$$$ - Ethel Cain - Lime Garden - Gorillaz - Sammy Virji

• Leuk
Waarderingen: Ferraroo
Jammer dat een act als Ao die bijpraat-vrijdagmiddagspot krijgt, had daar gewoon direct iets harders gezet om de dag te openen.

Users who are viewing this thread