Best Kept Secret 2026

Newdad vind ik wat tegenvallen. Mag wat meer energie in.
Dit las ik dus laatst ook al over Just Mustard. Waarom moeten acts die van nature niet energiek zijn, opeens wel energiek acteren? Laat de muziek spreken, en van wat ik zag is NewDad juist gegroeid in hun live vertolking. Maar het is inderdaad geen spectaculaire show nee :)

Dit las ik dus laatst ook al over Just Mustard. Waarom moeten acts die van nature niet energiek zijn, opeens wel energiek acteren? Laat de muziek spreken, en van wat ik zag is NewDad juist gegroeid in hun live vertolking. Maar het is inderdaad geen spectaculaire show nee :)
Nee klopt, misschien had ik er gewoon iets anders van verwacht. Zal op BKS in een wat donkerdere tent ook gewoon beter tot zijn recht komen denk ik.

• Leuk
Waarderingen: markvdrheijden en elo
Erg jammer van Sharon van Etten hoor. Was voor mij ook een must see.
Van alle namen die genoemd worden lijkt Haunted Youth mij de meest waarschijnlijke vervanger. Die worden al geboekt door FF, en ik verwacht dat vanwege de onzekerheid van de kosten voor vervoer het ook logisch is om naar een band uit Nederland of België te kijken.

• Leuk
Waarderingen: swami en Matthijs
Zou wel fijn zijn als ze proberen iets van dezelfde grootte te boeken. Haunted Youth zou daarin wel een domper zijn.

Er moeten natuurlijk nog enkele namen bekend worden gemaakt, maar het zal ook niet lang meer duren tot het blokkenschema er is (vorig jaar zelfs al in deze week). Hoe staan jullie er inmiddels in? Welke clashes moeten er worden voorkomen?

Zelf merk ik dat ik dit jaar vooralsnog iets minder aan echt gericht inluisteren ben toegekomen; de 4-jarige en 1-jarige in huis hebben al genoeg strijd over 'Smurfenverhaaltjes' of 'Bollo Berendans' dat papa's muziek er amper tussenkomt als ze wakker zijn. Hoe gezellig het thuis ook is; het allermeest kijk ik misschien nog wel uit naar het eerste biertje op vrijdagmiddag en het heerlijk relaxed ontbijten en koffietje drinken op een nog nagenoeg leeg terrein op zaterdag- en zondagochtend.

Maar qua muziek hoop ik dat dit na het verschijnen van het blokkenschema (en het uitblijven van meer annuleringen) enigszins mogelijk blijft:

Vrijdag

De ene act die ik los van welke clash dan ook wel wil zien: Blood Incantation
De twee acts die vervolgens prioriteit hebben: Jack White, Sudan Archives
Deze acts zouden ook wel erg fijn zijn: NewDad, Pacifica, Croithe, Femi Kuti, Ao
En kleine kans dat ik hier dan nog aan toe kom, maar als het zo uitkomt: Elmer, Femi Kuti, Swordes

Zaterdag

De ene act die ik los van welke clash dan ook wel wil zien: Wolf Alice
De twee acts die vervolgens prioriteit hebben: Madra Salach, Nick Cave (hoeft niet per se de hele show te zijn)
Deze acts zouden ook wel erg fijn zijn: Hiqpy, Aldous Harding, The Zawose Queens, Kumo 99, Radio Free Alice
En kleine kans dat ik hier dan nog aan toe kom, maar als het zo uitkomt: Bruno Berla, Naika, Sef, Sorry, GHOSTWOMAN, Etta Marcus, Dame Area, BCUC, Nation Of Languague, Grote Geelstaart

Zondag

De ene act die ik los van welke clash dan ook wel wil zien: Ethel Cain
De twee acts die vervolgens prioriteit hebben: Gorillaz, Dressed Like Boys
Deze acts zouden ook wel erg fijn zijn: Anna von Hausswolf, Lime Garden, Another Country $$$$$
En kleine kans dat ik hier dan nog aan toe kom, maar als het zo uitkomt: Etella, Skullcrusher, Good Flying Birds, Yard Act, Joey Valence & Brae, Sammy Virji, Men An Tol

Voor mij voorlopig iets minder must sees dan de voorbije jaren en ook wel wat herhaling (dit jaar mijn 6e BKS), maar alsnog al heel veel zin in.

Op de verschrikkelijke clash Tropical Fuck Storm/Nick Cave na, zou ik best kunnen leven met de voorlopige clashfinder die online staat.

Vrijdag

De ene act die ik los van welke clash dan ook wel wil zien:
Jack White
De twee acts die vervolgens prioriteit hebben: Newdad, Sudan Archives
Deze acts zouden ook wel erg fijn zijn: supermodel*, Model/Actriz, De La Soul
En kleine kans dat ik hier dan nog aan toe kom, maar als het zo uitkomt: Femi Kuti, Ata Kak

Zaterdag

Tropical Fuck Storm
De twee acts die vervolgens prioriteit hebben: Aldous Harding, Nick Cave
Deze acts zouden ook wel erg fijn zijn: Wolf Alice, Nation of Language, Ao
En kleine kans dat ik hier dan nog aan toe kom, maar als het zo uitkomt: Sorry, Hayley Williams, Tramhaus, Hiqpy, GHOSTWOMAN

Zondag

Ethel Cain
De twee acts die vervolgens prioriteit hebben: Gorillaz, Mac DeMarco
Deze acts zouden ook wel erg fijn zijn: Yard Act, Joey Valance & Brae
En kleine kans dat ik hier dan nog aan toe kom, maar als het zo uitkomt: Genesis Owusu, Lime Garden, Getdown Services

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi, noid en Matthijs
Vorig jaar kwam de timetable rond deze tijd. Het afblazen van Sharon Van Etten gooide misschien roet in het eten. Ze willen misschien eerst de vervanger hebben voor ze het schema bekendmaken?

Vrijdag

Jack White
De twee acts die vervolgens prioriteit hebben: Ao, De La Soul
Deze acts zouden ook wel erg fijn zijn: supermodel*, Model/Actriz, Ata Kak, Elmer
En kleine kans dat ik hier dan nog aan toe kom, maar als het zo uitkomt: Doppelgang, Sedef Adasi, Rimini Express

Zaterdag

Tropical Fuck Storm, Nation of Language
De twee acts die vervolgens prioriteit hebben: Radio Free Alice, Hiqpy
Deze acts zouden ook wel erg fijn zijn: Wolf Alice, Eskimo Recordings, Nick Cave, Aldous Harding, Job Jobse, Madra Salach, Hayley Williams, Tropical Fuck Storm
En kleine kans dat ik hier dan nog aan toe kom, maar als het zo uitkomt: Sorry, Tramhaus, GHOSTWOMAN, Ko Kliko

Zondag

Dressed Like Boys
De twee acts die vervolgens prioriteit hebben: Gorillaz, Getdown Services
Deze acts zouden ook wel erg fijn zijn: Yard Act, Joey Valance & Brae, Ethel Cain, Anna von Hauswolff
En kleine kans dat ik hier dan nog aan toe kom, maar als het zo uitkomt: Sophie Straat, Parker Fans, Marie Davidson

Gister mensen tegengekomen die die hard Gorillaz en Jack White fans zijn en nog nooit van BKS hadden gehoord. Toch bizar...
De reden dat ik dit zei, is dat ik oprecht geloof in dat er nog heel veel potentie is qua extra publiek die nu geen kaartje koopt. Ter beeldvorming: ik woon een half uur rijden van de Beekse Bergen af en fans kijken me regelmatig glazig aan als ik aangeef dat hun favoriete acts daar dit jaar of een van de afgelopen jaren hebben gespeeld.

• Leuk
Waarderingen: Cel
Vorig jaar kwam de timetable rond deze tijd. Het afblazen van Sharon Van Etten gooide misschien roet in het eten. Ze willen misschien eerst de vervanger hebben voor ze het schema bekendmaken?
Hopelijk laat het niet meer te lang op zich wachten. Mijn voorpret begint meestal pas echt wanneer de timetable wordt gedropt.
Pas dan begin ik me echt volledig in te luisteren.

Ik kan ook uit uhm goede bron vertellen dat The Haunted Youth niet geboekt is voor BKS. Dus tenzij dat verandert door de annulering, gaan ze er niet staan.

• Verdrietig
  • Sad
Waarderingen: swami en Sjakie de Wit
Dit vind ik leuk

Vrijdag

Jack White
De twee acts die vervolgens prioriteit hebben: Curtis Harding, Sudan Archives
Deze acts zouden ook wel erg fijn zijn:supermodel*, Model/Actriz, Blood Incantation, Croithe, De La Soul, Newdad
En kleine kans dat ik hier dan nog aan toe kom, maar als het zo uitkomt: Doppelgang, Femi Kuti, Shady Nasty, Pacifica, Militairie Gun, Ao

Zaterdag

Wolf Alice
De twee acts die vervolgens prioriteit hebben: Radio Free Alice, Hayley Williams
Deze acts zouden ook wel erg fijn zijn: Nick Cave, Aldous Harding, Job Jobse, Tropical Fuck Storm, GHOSTWOMAN, Weval
En kleine kans dat ik hier dan nog aan toe kom, maar als het zo uitkomt: Sorry, Tramhaus, Grote Geelstaart, Hiqpy, Nation of Language

Zondag

Gorillaz
De twee acts die vervolgens prioriteit hebben: Anna von Hausswolff, Joey Valence & Brae
Deze acts zouden ook wel erg fijn zijn: Yard Act, Ethel Cain, Genesis Owusu, Mac demarco, Sammy Virji, Getdown Services
En kleine kans dat ik hier dan nog aan toe kom, maar als het zo uitkomt: Sophie Straat, Parker Fans, Marie Davidson, Dressed Like Boys, Lime Garden

Nu ik dit zo opmaak gaan hier echt nog wel veel clashes uit komen. No way dat ik 9+ acts per dag kan gaan zien.

• Leuk
Waarderingen: yeaghi, noid en Matthijs
Geinig dit inderdaad

Vrijdag

Jack White
De twee acts die vervolgens prioriteit hebben: Blood Incantation, Newdad
Deze acts zouden ook wel erg fijn zijn: supermodel*, Croithe, De La Soul, Ao
En kleine kans dat ik hier dan nog aan toe kom, maar als het zo uitkomt: Ata Kak, Model/Actriz, Femi Kuti, Curtis Harding

Zaterdag

Aldous Harding
De twee acts die vervolgens prioriteit hebben: Nick Cave, Madra Salach
Deze acts zouden ook wel erg fijn zijn: Nation of Language, Etta Marcus, Grote Geelstaart, Mark William Lewis, Wolf Alice, Hayley Williams
En kleine kans dat ik hier dan nog aan toe kom, maar als het zo uitkomt: Tramhaus, Radio Free Alice, Hiqpy, Sorry, Tropical Fuck Storm, GHOSTWOMAN, Weval, Midrift, BCUC

Zondag

Anna von Hausswolff
De twee acts die vervolgens prioriteit hebben: Ethel Cain, Gorillaz (hier had Sharon van Etten moeten staan....)
Deze acts zouden ook wel erg fijn zijn: Joey Valence & Brae, Dressed Like Boys, Genesis Owusu, Skullcrusher
En kleine kans dat ik hier dan nog aan toe kom, maar als het zo uitkomt: Mac demarco, Yard Act, Parker Fans, Lime Garden, Apichat Pakwan

En dit gaat natuurlijk helemaal anders worden als het blokkenschema er dadelijk is...

Laatst bewerkt:
Toen ik dit lijstje maakte viel mij op dat de dagindeling in de (iOS-)app het opeens niet meer doet. De dagindeling op de website doet het wel gewoon. Zit er iets aan te komen?

Ik zou het niet vreemd vinden als er deze dinsdag of woensdag toch wat aankomt! Wellicht nog niet met de vervanger, maar dan hebben ze nog een tweede momentje later.

Users who are viewing this thread