Best Kept Secret 2026

Nu de eindjaarslijstjes ons ook om de oren vliegen, wat zijn de artiesten van jullie favoriete platen van 2025 die je graag op BKS zou zien?

Voor mij zijn dat de volgende:
- Jane Remover
- glaive
- Saya Gray
- Guitarricadelafuente
- Lilly Allen
- John Glacier
- Samia
- MIKE
- Navy Blue
- Ghost Mountain
- Dexter in the Newsagent
- Benjamin Booker
- Anna Von Hauswolf

Het mag duidelijk zijn dat 2025 voor mij een muzikaal topjaar was.

Nu de eindjaarslijstjes ons ook om de oren vliegen, wat zijn de artiesten van jullie favoriete platen van 2025 die je graag op BKS zou zien?

- Jane Remover
- glaive
- Saya Gray
- Guitarricadelafuente
- Lilly Allen
- John Glacier
- Samia
- MIKE
- Navy Blue
- Ghost Mountain
- Benjamin Booker
- Anna Von Hauswolf

Van mij mag elke artiest van mijn favoriete platen van 2025 naar BKS komen, maar de meeste zijn wel erg onwaarschijnlijk:

- Deafheaven (zal wel niet gebeuren)
- Street Sects (zou waanzinnig zijn, maar te niche & doen al zaalshows in Europa begin 2026)
- Agriculture (Al op roadburn)
- Bambara (Als ze touren, dan past het wel perfect)
- Clipse (Zullen wel in de VS zijn)
- Planning for burial (Ook al op Roadburn)
- Geese (Ook in de VS)
- Between The Buried And Me (Te hard voor BKS vrees ik)
- Ho99o9 (Kan misschien wel)
- Rival Consoles (PLEASEEEEE)

- Jane Remover
- glaive
- Saya Gray
- Guitarricadelafuente
- Lilly Allen
- John Glacier
- Samia
- MIKE
- Navy Blue
- Ghost Mountain
- Benjamin Booker
- Anna Von Hauswolf

Ik sluit me aan bij Booker en von Hausswolff. Jouw criteria volgend zie ik graag een paar van de volgende acts komen:
- Snocaps
- Mogwai
- Alex G
- La Dispute
- Forth Wanderers
- The Tubs
- Søwt
- Deafhaven
- Deerhoof
- Jeff Tweedy
- Jason Isbell
- Greet Death

Meer realistisch verwacht ik echter vooral acts die nog niet op m’n netvlies staan.

Ik sluit me aan bij Booker en von Hausswolff. Jouw criteria volgend zie ik graag een paar van de volgende acts komen:
- Snocaps
- Mogwai
- Alex G
- La Dispute
- Forth Wanderers
- The Tubs
- Søwt
- Deafhaven
- Deerhoof
- Jeff Tweedy
- Jason Isbell
- Greet Death

Meer realistisch verwacht ik echter vooral acts die nog niet op m’n netvlies staan.

Ook hier mevrouw von Hausswolff bovenaan het lijstje. Geweldige artiest, top album, kom maar door!

- Jane Remover
- glaive
- Saya Gray
- Guitarricadelafuente
- Lilly Allen
- John Glacier
- Samia
- MIKE
- Navy Blue
- Ghost Mountain
- Benjamin Booker
- Anna Von Hauswolf

Kom maar door met:
Nourished By Time
Sudan Archives
Geese
Oklou
Alan Sparhawk
Panda Bear

Oklou staat helaas op DTRH en volgens mij was ook al vastgesteld dat Geese niet kan.

Wie vooralsnog wel een lege agenda heeft: Zaho de Zagasan. BKS: boek deze wonderwoman!!!
Had niet gekeken naar hoe realistische de namen waren… hopelijk 1 of 2 van de overige en Zaho mag zeker ook langskomen!

Las gisteren een bericht op de insta's van Aidan en Ian Ritchard van Nation of Language over het verlies van hun dochter. Werd verwacht in april, maar moest vorige week onverwachts gehaald worden en overleefde dat niet. Enorm heftig voor dit koppel en de band logischerwijs.
Zeker erg verdrietig voor ze :(

Als vader van twee jonge kinderen die niet zo lang geleden nog volle bak in de babytijd zat vraag ik me wel af: zouden ze, als alles wel goed was gegaan, dan echt twee maanden na de geboorte alweer op tournee zijn gegaan? Ik kan me amper voorstellen dat je daar dan alweer aan toe bent.

• Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

- Jane Remover
- glaive
- Saya Gray
- Guitarricadelafuente
- Lilly Allen
- John Glacier
- Samia
- MIKE
- Navy Blue
- Ghost Mountain
- Benjamin Booker
- Anna Von Hauswolf

Ok dan…(zonder rekening te houden met)…albums van 2025 die door mogen komen naar BKS
  • Perfume genius
  • Eefje de Visser
  • Morcheeba
  • Dlina Volny
  • Zimmer90
  • Asaf Avidan
  • Sudan Archives
  • Princess Nokia
  • Sevdaliza
  • Blood orange
  • Franc Moody
  • Dressed like Boys
  • Deki Alem
  • Anna von Hausswolff
Oh en Wick Bambix (album sept 2024)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: eggy en Davidd
Oklou staat helaas op DTRH en volgens mij was ook al vastgesteld dat Geese niet kan.

Wie vooralsnog wel een lege agenda heeft: Zaho de Zagasan. BKS: boek deze wonderwoman!!!
Ik zou Zaho ook graag zien, maar denk niet dat het realistisch. Ze heeft net een lange tour afgesloten en zegt op insta dat het wel even gaat duren voordat ze weer gaat optreden.

Door die nieuwe Gorillaz tracks krijg ik zoveel zin in hun show en vooral het album. Vind de singles echt geweldig, vooral de laatste 'Damascus' echt de grootste banger sinds misschien wel Plastic Beach. Die wereldinvloeden worden tot nu toe heel nice in het album gemixt.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Ik was het nieuwe album van Slow Crush uit het oog verloren, maar na die deze week te hebben geluisterd, wil ik nogmaals herhalen hoe onvoorstelbaar is dat zij nog niet op BKS hebben gestaan. In mijn opinie, één van de meest interessante "nieuwe" Shoegaze acts van het voorbije decennium, met een ijzersterke live reputatie & ze komen nog eens uit België ook. Dat lijkt me een binnenkopper voor BKS.

Jim Legxacy en Slow Crush allebei zeer welkom ja!

Bij gebrek aan insta gemist dat Zaho even niet tourt. Begrijpelijk, maar jammer.

Ik denk dat er simpelweg meer forumleden naar BKS gaa dan naar DTRH. Andere doelgroep ook.

Zijn er hier nog mensen die al ontdekkingen hebben gedaan, waar ze heel enthousiast over zijn geworden, van de tot nu toe bekendgemaakte namen, die ze graag willen delen?

Zijn er hier nog mensen die al ontdekkingen hebben gedaan, waar ze heel enthousiast over zijn geworden, van de tot nu toe bekendgemaakte namen, die ze graag willen delen?
Voorlopig enkel mark william lewis. Zeer goed album uitgebracht dit jaar (vooral het nummer 'Tomorrow is Perfect').

Voor de rest blijf ik eerder wat op mijn honger zitten wat nieuwe ontdekkingen betreft. Naar mijn gevoel draaien de meeste kleinere artiesten op de affiche die ik goed vind toch al enkele jaren mee en is het nieuwe er wat van af voor mij (Ao, Nation of Language, Newdad, Genesis Owusu, Tropical Fuckstorm, Yard Act).

Nee, maar dat is eigenlijk ook de enige categorie acts die ik nog mis op de lineup: de namen die je nu nog niet kent maar na inluisteren je overhalen om een grote act te skippen of al om 12 uur op t terrein te zijn, zoals Jacob Alon.

Users who are viewing this thread