Best Kept Secret 2026

Nummertje 4 voor mij. Ik ben een sucker voor strijkers maar die batch nieuwe Britse acts die je noemt doet mij niet zo veel

Geen BKS voor mij komend jaar, maar dit is te leuk om te laten liggen…

Plek 2 voor mij!

Staan hoog op mijn lijstje nieuwe bands die ik nog niet gezien heb, ik zet m voor nu op 2. Leuk initiatief!

Deze week het recent uitgekomen debuutalbum van Snocaps ontdekt, een gelegenheidsband van Waxahatchee en haar tweelingzus en oa MJ Lenderman. Dát is me toch een fijn album, met name de nummers Wasteland en Hide. Zou ik een heerlijke BKS-boeking vinden.

• Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0 en JP5
Stond Lenderman niet al ergens overzees op de bunhe?

En The Orchestra (For Now) komt gelijk op 1. Geweldige live band en het zijn nog zulke jonkies allemaal. Hebben mij omvergeblazen en zullen dat op BKS weer doen als ze er staan.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Stond Lenderman niet al ergens overzees op de bunhe?

En The Orchestra (For Now) komt gelijk op 1. Geweldige live band en het zijn nog zulke jonkies allemaal. Hebben mij omvergeblazen en zullen dat op BKS weer doen als ze er staan.
Tussen 6 mei en 31 juli is zijn agenda nog leeg!

The Orchestra for now, komt voor mij op plek nummer twee. Live zijn ze inderdaad geweldig en ik zie ze graag nog een keer.

Eens kijken of de hype voor 2026 in de laatste vijf dagen van 2025 nog wat kan worden vergroot.

Als er animo is, zal ik deze laatste vijf dagen iedere dag één act posten waarvan het volgens grootte en tourschema's nog enigszins realistisch lijkt dat hij nog wordt toegevoegd aan de line-up van 2026. Aan jullie om hier een top 5 van te maken: welke act zie je het liefst komen?

Enige dingetje is: je weet aan het begin nog niet welke andere acts de komende dagen nog gaan volgen. Je moet dus in het begin 'blind' inschatten waar in jouw top 5 een act komt te staan en die positie staat dan voor de komende dagen vast.

Act 1: The Orchestra (For Now). Een van de nieuwere acts uit het riedeltje black midi - BC;NR - Ugly etc. Veelkoppig, veel instrumenten, nummers die alle kanten op bewegen.

Waar in jullie blinde top 5 komt deze act terecht?
Leuk initiatief, veelbelovende band. Voor de zekerheid zet ik ze nu op nr. 4.

Dank voor alle leuke reacties op de blinde top 5! Hier volgt act nummer 2:

Sudan Archives stond al twee keer eerder op BKS: in 2018 en in 2023 (tipje van de sluier voor de laatste drie dagen: er volgt nog 1 act die al eerder op BKS stond; de 2 andere acts zouden debuteren). Omdat de edities van '20 en '21 niet doorgingen, zou de editie van '26 mooi in het ritme passen van deze artieste die een hoop stijlen in een dansbare, maar ook een tikkie ongrijpbare mix gooit. Er is een nieuw album uit, reden genoeg om weer langs te komen dit jaar?

Voor iedereen die The Orchestra (For Now) al in de blinde top 5 plaatste: het is voor het overzicht het handigst als je het volgende format aanhoudt (stel dat je gisteren TOFN op 3 zette en Sudan Archives komt nu op 2, dan):

1:
2: Sudan Archives
3: The Orchestra (For Now)
4:
5:

P.s. wie gisteren nog niet had gepost, maar nog wel wil meedoen, kan natuurlijk gewoon instappen met deze twee acts.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Jelle, Bubba en Brian
Staat minder hoog op mijn lijstje, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik me er nooit echt in hebt verdiept.

1 The Orchestra (for now)
2
3
4 Sudan Archives
5

• Leuk
Sudan Archives' laatste album is bij mij nog niet geland. Haar vorige album, Natural Brown Prom Queen, was echter de beste van 2022. Haar show daarna in BKS was ook top.

1.
2.
3. Sudan Archives
4. The Orchestra (for now)
5.

• Leuk
Ik ben groter fan van TO(FN) dan van Sudan Archives, maar die laatste ben ik tot nu wel telkens misgelopen. Het is me redelijk om het even, dus het is vooral de vraag of ik verwacht dat er nog betere acts aankomen of niet.

1:
2:
3: The Orchestra (For Now)
4: Sudan Archives
5:

Sudan Archives - THE BPM is een van mijn top 5 platen van 2025, helemaal grijs gedraaid. Ik zet deze met stip op nr. 1. Wil ik erg graag live zien komend jaar!

01: Sudan Archives
02:
03:
04:
05: The Orchestra (For Now)

• Leuk
Dit klinkt al beter dan waar ze in 2023 mee op BKS stond, maar nog steeds een grote kans dat ik ergens anders ben als dit op de planken staat.

1. The Orchestra (For Now)
2.
3.
4.
5. Sudan Archives

Niet heel bekend mee nog, maar zou wel gaan kijken. Voor nu op 4.

1.
2. Orchestra (for now)
3.
4. Sudan Archives
5.

Deze volgorde gaat nu al helemaal mis. :') Heb alleen nog The BPM geluisterd maar dat is wel een hele toffe plaat. Zou echter nog steeds wel liever TO(FN) voor het eerst gaan zien. En om mezelf iets speling te geven zet ik haar dan toch maar op 4.

1.
2. The Orchestra (For Now)
3.
4. Sudan Archives
5.

• Leuk
Waarderingen: Martijn76 en Matthijs

Users who are viewing this thread