Best Kept Secret 2026

1. Rilo Kiley
2. Dressed like Boys
3. Sudan Archives
4. The Orchestra (for now)

Morgen bijltjesdag

1. Rilo Kiley
2. The Orchestra (For Now)
3.
4. Sudan Archives
5. Dressed Like Boys

Leuke act, maar hou graag m’n derde plek open.

Was er nog niet bekend mee, maar klinkt erg goed. Zie dit nog wel een grote act worden, zal een brede doelgroep aanspreken. Desalniettemin wel iets minder mijn smaak dan de andere acts tot dusver, gecombineerd met het feit dat het een lokale act is:

1:
2: The Orchestra (For Now)
3: Rilo Kiley
4: Sudan Archives
5: Dressed Like Boys

Begin 'm nu alleen wel te zweten voor de laatste act.

payback voor The Orchestra (For Now) niet op 1 zetten
En vooral hierom ^

Weet niet of Dressed Like Boys daadwerkelijk mijn nummer 2 zou zijn in dit rijtje, maar het doet mij denken aan Elton John, en dat is in mijn boek geen slecht ding.

Verder moet ik zeggen dat de nummer 2/3/4 ook wel erg dicht bij elkaar liggen.

1.
2. Dressed Like Boys
3. Sudan Archives
4. The Orchestra (for now)
5. Rilo Kiley

1. ...
  2. TO (FN)
  3. Dressed Like Boys
  4. Sudan Archives
  5. Rilo Kiley
Dressed Like Boys zie ik wel een leuke 2e optreden doen in de muziekgieterij!

Oke, daar komt-ie dan, act 5 (waarna iedereen natuurlijk ook kan posten hoe de top 5 er eigenlijk uit had moeten zien).

Allereerst: sorry. Sorry voor wie zat te wachten op Mogwai, My Bloody Valentine of Men I Trust. Ook sorry voor wie zat te wachten op een rammelpunk-Cashbah-bandje; daar ben ik zelf wat minder in thuis. Sorry voor wie Dressed Like Boys wat lager had gezet omdat je die altijd nog wel ergens kan zien. Sorry staat dit jaar al op de line-up en waar we nog maar moeten zien of er überhaupt één van de vorige vier acts geboekt gaat worden, kunnen we met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat deze vijfde act er wel weer zal staan.

Sorry voor een eventuele anti-climax dus, maar ik koos deze vijfde act niet slechts als flauwe grap. Ik ben daadwerkelijk benieuwd: waar ranken we deze man ten opzichte van vier middle- en undercardnamen die een kwartier of drie mogen vullen t.o.v. dit niet-weg-te-denken onderdeel van Best Kept Secret? Is dit een kwestie van 'you'll never miss the water untill it's gone' (mensen uit Amersfoort-zuid hier?), of is het hoog tijd dat dit aspect van BKS eens wordt vernieuwd? En wat zou er eigenlijk eerder stoppen: Best Kept Secret zelf, of The Floor Hoster by St. Paul?

Want ja, dat is act 5: St. Paul.

images

Het gaat me dan echt specifiek om St. Paul. Hoe zou je het vinden als The Floor wel blijft, maar dat iemand anders dat podium mag invullen?

Zelf ben ik op alle edities van BKS geweest m.u.v. 2018, maar volgens mij ben ik nooit langer dan vijftien minuten aaneengesloten bij The Floor geweest. Toch vind ik het best een leuk podium om langs te lopen en soms even kort te blijven hangen, en sinds die podcast van BKS een paar jaar geleden waarin hij mocht vertellen over zijn stage, kijk ik ook met nog wat meer interesse naar wat daar mag draaien. Om er vervolgens uiteindelijk amper te belanden. Zoals Owen Wilson in Zoolander zei over Sting:

517730cad29c283f25229fb7c2217822.jpg

Waar belandt St. Paul bij jullie?

Op de 5e plek en dat is prima. Als ik al bij the Floor ben is het vanwege een gast waar ik even ga kijken. Of om een cocktail te drinken met vrienden. Prima dat het er is, maar niet persé voor mij.

1: Sudan Archives
2: Dressed like boys
3: The Orchestra (For Now)
4: Rilo Kiley
5: St. paul

• Cool
Waarderingen: Matthijs
Mijn eigen top 5 zou trouwens zijn:

1. The Orchestra (For Now)
2. Dressed Like Boys
3. Rilo Kylie
4. Sudan Archives
5. Sr. Paul

1 t/ 4 zijn - niet geheel verrassend - allemaal acts die ik zou toejuichen en die ook wel enige tot volledige prioriteit in mijn schema zouden krijgen.

• Cool
Waarderingen: yeaghi
Ik vind afsluiten bij St. Paul op zondag prachtig en ik vind The Floor best een sympathiek podium, maar bandjes gaan in principe wel altijd voor. Maar ja, ik heb zelf plek 1 opengehouden. Als ik mijn top 5 ondersteboven zou keren, zou ik er net zo erg achter staan.

1: St. Paul
2: Rilo Kiley
3: The Orchestra (For Now)
4: Sudan Archives
5: Dressed Like Boys

• Cool
1 The Orchestra (for now)
2 St. Paul
3 Dressed Like Boys
4 Sudan Archives
5 Rilo Kiley

Ik vind Paul sympathiek, maar ik ben nog nooit op BKS geweest dus geen idee hoe the floor er precies uitziet. Wel benieuwd. Toch gaat ie eigenlijk op 5, want ben meer van de bandjes. Over de rest wel tevreden.

• Leuk
2. The Orchestra (for now)
3. Dressed like boys
4. Sudan Archives
5. Rilo Kiley
6. St. Paul

Anticlimax van een leuk spelletje, hopelijk gauw weer echt nieuws. The Orchestra (for now) lijkt in ieder geval populair, hoop dat ze er staan.

• Haha
Waarderingen: Matthijs, yeaghi en elo
01: Sudan Archives
02: St. Paul
03: Dressed Like Boys
04: Rilo Kiley
05: The Orchestra (For Now)

Kan prima leven met dit rijtje. FLOOR is ook voor mij voornamelijk een tussendoortje, maar hoort inmiddels wel echt bij de identiteit van BKS.

Laatst bewerkt:
Ik kom dan uit op:

1. The Orchestra (For Now)
2. St. Paul
3. Dressed Like Boys
4. Rilo Kiley
5. Sudan Archives

De volgorde hershuffled zou hetzelfde blijven, maar dan met St. Paul op 5. Van mij mag The Floor wel weer opgedoekt worden of weer ergens ver weggestopt zoals hij dat de eerste paar jaar was. Wie het host, maakt mij niet echt uit verder. Prima als dat St. Paul is, maar ook prima als iemand anders zich geroepen voelt. Stage THREE terugbrengen op de plek waar The Floor nu is, vind ik wat dat betreft belangrijker.

• Leuk
Ik ben zwaar voorstander van the Floor. Nadeel van elektronische muziek is dat ik de gedachte en de emotionele lading vaak mis. Paul zet dit neer op een voor mij wél boeiende manier, tevens gemixt met een hele mooie boel aan andere genres. Dat hij dan ook andere verrassende (boeiende en minder boeiende) artiesten uitnodigt en dj'en leert, is wat mij betreft alles waar muziek om draait.

1. Rilo Kiley
2. The Orchestra (For Now)
3. DJ St Paul
4. Sudan Archives
5. Dressed Like Boys

1 en 2 zouden wel van plek wisselen en St Paul zou de rij sluiten als ik het zelf mocht zeggen. The Floor mag blijven hoor , ook op die plek al kom ik er zelden want live acts/ bandjes hebben prioriteit.
Leuk initiatief Matthijs, en ben benieuwd of er op St Paul na daadwerkelijk iets van komt. Dressed Like Boys meest waarschijnlijk tenzij DTRH.

• Leuk
Tja.. Zou toch raar zijn. Een BKS zonder dj St Paul.

1. Dj St Paul
2. The Orchestra (for now)
3. Dressed Like Boys
4. Sudan Archives
5. Rilo Kiley

Users who are viewing this thread