1. Das Pop vs. Droom Dit vs. Divorce
Ik ken mezelf genoeg om te weten dat hier niets tussen zit waarvoor ik speciaal zo vroeg naar de weide zal gaan. Waarschijnlijk ga ik gewoon ene drinken in mijn kampeerstoel.
2. L'Imperatrice vs. BRIHANG vs. (Horsegirl)
L'Imperatrice heb ik een paar weken geleden eens een CD van geluisterd en dat vond ik echt verschrikkelijk saaie muziek, dat zou voor mij live een kwelling zijn. BRIHANG wil ik wel eens een kans geven omdat het een sympathieke kerel is (en hij uit mijn buurt komt), maar denk ook dat het waarschijnlijk Horsegirl zal worden.
3. Nia Archives vs. The Dare
Hier kies ik vollop voor Nia Archives, lekker energiek, ideaal om nog eens goed te knallen om de dag af te sluiten.
4. Amenra vs. King Hannah vs. Spinvis DJ-set.
Tja voor mij is dit geen clash, Amenra is mijn meest geziene live band (10x) en ik krijg er maar niet genoeg van. Eén van de beste live acts op deze planeet. Op naar nummer 11.
5. Soulwax vs. Pigsx7
Deze vind ik erg vervelend. Soulwax levert echt goede shows af, maar PigsX7 is ook wel iets dat ik echt wil gezien hebben. Voorlopig neig ik naar het laatste.
6. Caribou vs. Lander & Adriaan
Gaat hoogstwaarschijnlijk Caribou worden omdat ik Lander & Adriaan altijd wel eens kan gaan zien in de buurt als ik dat wil.
7. Waxahatchee vs. This Is lorelei
Kans is groot dat ik geen van beide ga zien, want tegen de zondag ben ik meestal al erg brak & later op de dag moet ik echt het ene na het andere zien. Als ik dan toch moet kiezen, waarschijnlijk This Is lorelei.
8. Personal Trainer vs. Big Special
Personal trainer heb ik nu wel al genoeg gezien, is een fijne act, maar dan toch liever eens iets anders. Maar opnieuw wel een kans dat ik deze timeslot ga skippen.
9. Deftones vs. Youth Lagoon (vs. TAGABOW)
Deze vind ik echt verschrikkelijk. Alle 3 deze bands wou ik graag zien. Maar het zal wel Deftones worden, omdat ik toch enorm benieuwd ben naar hoe ze het gaan doen als headliner op best kept (en ik heb ze nog nooit gezien).
10. Magdalena Bay vs. Fcuckers (vs. Gouge Away)
Magdalena Bay zegt met echt niets. Fcukers & Gouge away wou ik beide wel zien, maar gaat Fcukers worden denk ik, omdat me eerder zo'n act lijkt die me de zondagavond me even opnieuw fit kan krijgen.