Best Kept Secret 2025

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
528
498
Bij het nieuwere werk zitten ook wel weer wat echt mooie nummers. Bird Without A Tail/Base Of My Skull is misschien zelfs al wel uitgegroeid naar mijn favoriete Wilco-liedje.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
724
454
Leuke eerste naam! Misschien niet de meest spannende maar je hebt ook wel een aantal momenten nodig in het weekend waar je gegarandeerd een sterke show krijgt te zien. Zoals Interpol in 2023 en Slowdive afgelopen jaar. Ik heb ze overigens nog niet eerder gezien dus ik ben benieuwd!
 
  • Leuk
Waarderingen: Matthijs

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.918
1.058
Leuke eerste naam! Misschien niet de meest spannende maar je hebt ook wel een aantal momenten nodig in het weekend waar je gegarandeerd een sterke show krijgt te zien. Zoals Interpol in 2023 en Slowdive afgelopen jaar. Ik heb ze overigens nog niet eerder gezien dus ik ben benieuwd!
Wilco is live erg sterk. Moet je een keer hebben meegemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Glow en Matthijs

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.181
535
Objectief een prachtige naam, maar ik kan er maar niet in komen elke keer als ik het weer eens probeer. Vind het echt oersaai… kan er de vinger niet op leggen, want het zou objectief gezien een band kunnen zijn die me op het lijf geschreven is.

Op hun site zie ik trouwens ‘request song’ onder elke show. Mogen fans de setlists gaan bepalen?
Hear hear!! Maar wel een mooie boeking en ga het toch nog een keer proberen.

Wilco en Fontaines DC is alvast een mooi beginnerje. Kom nu dan maar door met Kane en een headline show van Goldband.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris en Nizjni

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.688
670
Vind Japandroids met een afscheidstour ook wel iets voor BKS. Verder Merce Lemon, Anna Tivel, Los Campesinos! en Cowtown zou ik wel aardig vinden.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.754
1.338
Zou het niet blindelings geloven, maar zie het ergens nog wel gebeuren:
IMG_6004.thumb.png.dd7501281c02919804038ad7633e3f50.png



Als het echt klopt gaat die zondag waarschijnlijk iets zijn à la:
21.45 - 23.45 The Cure (ONE)
20.30 - 21.45 Wilco (TWO)


Al mag van mij Wilco ook wel op het strand staan als voorlaatste, lijkt me ook heerlijk.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.446
6.222
Ik zou het toejuichen hoor. Maar vermits Mojo zelfs nog geen kruimels wil gunnen aan BKS. Zetten ze die liever op Bospop vermoed ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.754
1.338
Ik zie The Cure gewoon steeds minder en minder passen op Pinkpop, Lowlands of Down The Rabbit Hole. En dan blijft alleen BKS qua festivals nog over (die hen denk ik wel heel graag willen hebben).

Even een vraag aan eventuele insiders, want geen idee hoe alles achter de schermen werkt: Als je als booker bij Mojo bijvoorbeeld The Cure doet. Ze zijn in juni in Europa, en stel da Pinkpop en DTRH vriendelijk bedanken omdat ze al andere headliners hebben of dergelijke. Is het dan voor die booker niet beter om toch met "concurrent" BKS samen te werken, ipv dat The Cure NL helemaal overslaat? Of is dat helemaal not done en gebeuren zo'n dingen nooit?

EDIT: jimmywe poste net op hetzelfde moment al iets wat mijn vraag deels beantwoord
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.880
9.834
Ik zie The Cure gewoon steeds minder en minder passen op Pinkpop, Lowlands of Down The Rabbit Hole. En dan blijft alleen BKS qua festivals nog over (die hen denk ik wel heel graag willen hebben).
Toch gek he, dat festivallandschap in Nederland, waar de grote festivals steeds 'enger' programmeren. Je zou toch denken dat elk breed programmerend festival staat te springen voor een naam als The Cure. Dit jaar al helemaal. Heb het idee dat alles in NL heel hard 'verpaaspopt'.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV

ChrisV

Dagopener
21 jan 2017
522
483
Toch gek he, dat festivallandschap in Nederland, waar de grote festivals steeds 'enger' programmeren. Je zou toch denken dat elk breed programmerend festival staat te springen voor een naam als The Cure. Dit jaar al helemaal. Heb het idee dat alles in NL heel hard 'verpaaspopt'.
Inderdaad!
Het past wel in het straatje dat veel mensen graag kaartjes kopen voor "feesten/foute party's " Extremere vergelijking; Snollebollekes die de Gelredome uitverkopen. Elk dorp heeft wel een foute party XL.
Dat Q-music zo gegroeid is is wat mij betreft al een graadmeter. brrrrrrrrrrrrr
Maakt het de grote hoop wel zoveel uit wat er staat? Of gaat het steeds meer om; het is toch wel gezellig ; we gaan lekker meebléren met Davina of de 3 J's.
Helemaal prima dat die feesten er zijn, en dat mensen daar uiteraard veel plezier aan beleven. Maar wat @mattman zegt, het lijkt wel wat te 'verpaaspoppen'


Maar dat even wat terzijde, even wat spierballenpraat voor The Cure; ik geloof dat The Cure GEEN MINDERE naam is dat Radiohead. De Hype rondom weer eens een tour van The Cure MET nieuwe muziek zou alle festivals en grote zalen wakker moeten schudden. Radiohead is al 10000x heilig verklaard, maar The Cure is bij een brede publiek graag gezien en gehoord lijkt me. BKS zou een prachtige setting zijn. En aub ook op Werchter ;)
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.175
1.379
The Cure zou een prachtboeking zijn voor Best Kept Secret.

Eén van de weinige namen die me nog eens een weekend naar de Beekse Bergen zou kunnen lokken, vrees ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

Yoeri

Nieuw lid
1 dec 2023
3
0
LIjkt me vet om ISLAND te zien op BKS! Komen terug van een pauze.
Meltt, Skeggs (nieuw album), Arc de Soleil, Spacey Jane (nieuw album?), Tedeschi Trucks Band.
 
Laatst bewerkt:

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
724
454
Misschien heeft Friendly Fire wel handjeklap gespeeld met MOJO en gaat daarom Fontaines D.C. naar Lowlands en The Cure naar BKS? Ik zou het niet heel gek vinden als MOJO denkt dat een Fontaines D.C. beter past en goedkoper is voor Lowlands, en dat BKS qua kaartverkoop meer aan The Cure heeft?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken