Best Kept Secret 2024

rubenv

Campingartiest
11 okt 2023
53
40
Hmmm, die zondag begint er dan wel heel leuk uit te zien vind ik met Justice en PJ in ieder geval. Het hangt een beetje ook af van de prijs van een dagticket. Is dat al bekend?

Gerelateerd daaraan vind ik de New Generation-kortingactie echt compleet achterlijk, overigens.
Zal rond de €130 zijn. Ik loop de korting ook helaas mis, maar vind het voor de jongeren die er gebruik van kunnen maken alleen maar fijn en maak mezelf niet druk om die €90 die ik nu meer betaal.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
600
577
De eerste jaren gingen we naar een stacaravan op het Lake Resort. Dat was een prima afstand om af te leggen. Maar er zijn ook huisjes die echt wel een eind lopen zijn. We zijn ermee gestopt toen de camping zich om de stacaravans uitbreidde.
Nu fietsen we vanuit Den Bosch naar het vd Valkhotel. Van daaruit drie dagen fietsend op en neer en dat bevalt ontzettend goed. Elke nacht heerlijk slapen en in de ochtend goed ontbijten. Op onze leeftijd is dat wel handig om het drie dagen vol te houden.
Dat is me toch best een stukje fietsen of niet?
 

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
117
134
Zou STRFKR misschien een van de latere toevoegingen zijn? Ze hebben nog geen Europese tour aangekondigd, maar ze hebben wel een gat van mei tot eind juli. Daarnaast vult de band het gat van een luchtige indiepop band in de lineup.
 
  • On fire
Waarderingen: snoep

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
376
294
Ik heb het idee dat dat gat met de laatste worp al wel redelijk gevuld is, met Royel Otis, Cherry Glazerr en Ratboys (bovenop Slow Pulp, Chasity Belt, Katy Kirby en evt. English Teacher en Parcels). Wat ik in die categorie (over de precieze namen valt vast te discussieren) dan vooral mis, is een wat meer gevestigde naam, type Real Estate, Belle & Sebastian, Death Cab For Cutie, Yo La Tengo.
 

dfrvanloon

Campingartiest
9 jun 2022
81
128
Ik heb het idee dat dat gat met de laatste worp al wel redelijk gevuld is, met Royel Otis, Cherry Glazerr en Ratboys (bovenop Slow Pulp, Chasity Belt, Katy Kirby en evt. English Teacher en Parcels). Wat ik in die categorie (over de precieze namen valt vast te discussieren) dan vooral mis, is een wat meer gevestigde naam, type Real Estate, Belle & Sebastian, Death Cab For Cutie, Yo La Tengo.
Dit is eigenlijk de samenvatting waarom het programma tegenvalt toch? De bovenkant sluit niet aan op de onderkant, waardoor er geen geheel ontstaat.

Voor beide is een losse markt, maar ik geloof niet dat je 1 groep aanspreekt met Disclosure en PJ Harvey. Ik heb dan echt liever dat een Alt-J afsluit al is dat dan maar een kleinere naam (ter voorbeeld uit 2022). Past in ieder geval beter en er is meer budget voor andere namen op de two en one eromheen.

Begrijp me trouwens niet verkeed, vind de albums van Disclosure eigenlijk best wel goed, maar de live slaat het helemaal de plank mis. Dit geldt eigenlijk in mindere mate ook voor Paulo Nutini. En Justice zal een grootse show worden, maar is dat het nu waard voor BKS?

Uiteindelijk vind ik het het geld waard om te gaan voor de onderkant + ervaring die zoveel beter is dan welk ander festival dan ook.
 
Laatst bewerkt:

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
958
999
Vanwaar komt die grote zekerheid bij jullie dat PJ Harvey op zondag speelt ?
Als zij oorspronkelijk als headliner geboekt is, dan gaat die toch niet op dezelfde dag als Justice spelen.
Is dat enkel door die opmerking van Maurits dat er na PJ Harvey nog wat gedanst kan worden ? Dat zul je dan toch op The Floor moeten doen, lijkt me. Of een schuchtere poging bij Paolo Nutini...
 

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
117
134
Vanwaar komt die grote zekerheid bij jullie dat PJ Harvey op zondag speelt ?
Als zij oorspronkelijk als headliner geboekt is, dan gaat die toch niet op dezelfde dag als Justice spelen.
Is dat enkel door die opmerking van Maurits dat er na PJ Harvey nog wat gedanst kan worden ? Dat zul je dan toch op The Floor moeten doen, lijkt me. Of een schuchtere poging bij Paolo Nutini...
Wat ik zo begreep was dat PJ Harvey als eerst geboekt was.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
958
999
Wat ik zo begreep was dat PJ Harvey als eerst geboekt was.
Ja, da's ook weer waar. Dat was die 'nostalgische en eigenzinnige' act die al ten tijde van BKS23 geboekt was.
Zou dan inderdaad kunnen dat ze er achteraf nog Justice hebben bijgeboekt op dezelfde dag...
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
958
999
Maar dat was ook 'net geen headliner', toch?
Als ik het me goed herinner vermelde hij de vroege boeking van die eerste naam als antwoord op een vraag over de headliner problemen die het festival vorig jaar had (met de afzegging van minstens één headliner en de last minute boeking van Aphex Twin).
Of die eerste boeking een headliner was of niet liet Maurits toen in het midden door te antwoorden dat het "voor hem een headliner is".
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
609
449
Zet een producer als French II dan op The Floor ofzo, dit is ook zo in een hoekje weggestopt...

Begin nu wel weer de kriebels te krijgen over welke acts ze in de Casbah gaan zetten 😅

Maar... Begin zo wel positiever te worden over t programma ofzo. Met extra namen erbij kaliber Young Fathers zoals vorig jaar overweeg ik echt wel een dagkaart. Zal wel de zondag worden met PJ en Justice. Met een leuke undercard ziet het eruit dat dat een tof dagje wordt.
 

Steve

Campingartiest
27 aug 2023
56
73
Ben zeer benieuwd naar de dagindeling. De combo PJ Harvey / Justice op zondag hoeft voor mij maar een paar extra toffe namen erbij te krijgen om tóch een dagkaart te kopen. Ik hoop op iets uit het rijtje Jockstrap, Tamino, St. Vincent, Vince Staples, Slowdive, Billy Woods, Water From Your Eyes, Mula B.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Courtney Barnett heeft nog een festival de week na BKS in de UK aangekondigd net voor haar tour met Foo Fighters. Dus die doet sowieso ook shows los van haar support shows van FF. Of dit buiten de UK doorgetrokken word is nog de vraag natuurlijk.

Zou ook wel zo'n gevestigde waarde/mid-card naam zijn die de lineup een boost zou kunnen geven! Mag van mij wel een mooie spot op de ONE innemen! Onbegrijpbaar dat die nog nooit op BKS stond eigenlijk.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
523
471
Hoe bedoel je dat? Ik haal er meer uit welke acts in het middensegment zitten of welke op de DJ podia staan?
Je kunt er wel een beetje uithalen wat er op de TWO en ONE gaat staan en met de indeling van de dj's ook wat er nog aan live acts op die podia + Secret en Casbah te verwachten valt (op basis van blokkenschema vorig jaar).

edit: zou dus nog iets van 10-12 live acts bij kunnen komen.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken