Band introducties Alcatraz Open Air 2024

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
7.520
10.442
Om maar meteen het succesconcept van Ruben van vorig jaar door te zetten naar Alcatraz: ik ken bijna niks van de line up en ik moet en zal er heen gaan, dus ben nu al benieuwd naar allerlei introducties om mijn dag en/of weekendprogramma te kunnen vullen.

Het lijstje van eventuele introductie-punten:
- Beste nummers om er bekend mee te worden;
- Minder bekende pareltjes;
- Welk genre/ waar lijkt het op?
- Is het een échte live-band? Weten ze een show neer te zetten?
- Andere interessante feiten over de band

Zal binnenkort meteen ook voor zowel Dokken als Feuerschwanz zelf een introductie er tegenaan knallen.

Introducties:
- The Ocean door @Jamel
- Dokken door @Koekdoos
 
Laatst bewerkt:
Om maar meteen het succesconcept van Ruben van vorig jaar door te zetten naar Alcatraz: ik ken bijna niks van de line up en ik moet en zal er heen gaan, dus ben nu al benieuwd naar allerlei introducties om mijn dag en/of weekendprogramma te kunnen vullen.

Het lijstje van eventuele introductie-punten:
- Beste nummers om er bekend mee te worden;
- Minder bekende pareltjes;
- Welk genre/ waar lijkt het op?
- Is het een échte live-band? Weten ze een show neer te zetten?
- Andere interessante feiten over de band

Zal binnenkort meteen ook voor zowel Dokken als Feuerschwanz zelf een introductie er tegenaan knallen.
Top idee! Zet Ordan Ogen maar alvast op, die gaan je ook bevallen denk ik zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
zijn er geen bands die we alvast hier kunnen plakken die al geschreven zijn vorige keer bij graspop bv amon amarth, Spiritbox,.... . Als dat mag van de mensen die ze geschreven hebben?
 
zijn er geen bands die we alvast hier kunnen plakken die al geschreven zijn vorige keer bij graspop bv amon amarth, Spiritbox,.... . Als dat mag van de mensen die ze geschreven hebben?
Bij spiritbox is er ondertussen al een album bij en een aantal leuke tours en samenwerkingen. Hier kan dus wel nog aan toegevoegd worden. Ik denk dat nieuwe introducties dus beter zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: Sdg
Bij spiritbox is er ondertussen al een album bij en een aantal leuke tours en samenwerkingen. Hier kan dus wel nog aan toegevoegd worden. Ik denk dat nieuwe introducties dus beter zijn
Kan ook beide, hè?
Iedere introductie is aardig wat tijd en moeite in gaan zitten, dus stukje toevoegen en recyclen is prima.
Maar een geheel nieuw stukje van iemand anders is ook mooi, aangezien dat weer een nieuw perspectief kan geven.
 
THE OCEAN

Er lijkt mij geen beter moment om dit topic een kickstart te geven dan vlak na de aankondiging van mijn favoriete band op dit festival. Dus direct de koe maar bij de hoorns gevat op deze zondagmiddag om jullie mee te nemen in de wereld van deze fantastische band. En daarmee hopelijk ook nieuwe zieltjes enthousiast te maken en deze band op Alcatraz het publiek te geven wat ze verdienen.

The Ocean (voorheen The Ocean Collective) is een progressieve postmetal band uit Duitsland. Met ruim 20 jaar ervaring en inmiddels 9 studioalbums op hun naam, is het een band met een behoorlijke staat van dienst. Toch is het vrij recent dat ze zich qua reputatie aan het opklimmen zijn tot de meest geroemde bands in het genre. Je zou kunnen zeggen dat het uitbrengen van het over twee albums gesplitste Phanerozoic de definitieve doorbraak van de band heeft betekend.

Als we een kijkje nemen in de geschiedenis van de band, zijn er wel een aantal interessante dingen te ontdekken. Het meesterbrein achter de band is de gitarist, componist en producer Robin Staps. Hij is ook het enige bandlid wat in al die jaren de band trouw is gebleven. Dat het voorheen meer een ‘collectief’ was dan een band, is wel logisch: door de jaren heen hebben meer dan 70 mensen bijgedragen aan albumopnames en/of live performances van The Ocean. En eigenlijk is het pas sinds 2014 dat we kunnen spreken van een vaste formatie en vanaf 2019 ook daadwerkelijk de formatie die nu op de planken te zien is.

Net als met veel andere bands waar ik naar luister, is het moeilijk om The Ocean qua sound in een hokje te stoppen. In hun catalogus kun je veel langgerekte composities vinden, met een kenmerkende ‘wall of sound’, die je wellicht laat denken aan postmetal bands als Cult of Luna en Isis. Maar ze hinten ook met enige regelmaat aan meer progressieve collega’s als Opeth en Tool. Verder valt het veelvuldig gebruik van synthesizers en strijk- en blaasinstrumenten op. Maar het is met name het kenmerkende geluid van zanger Loic Rossetti die de band kleur geeft.


Naast de experimentele muzikale composities onderscheidt de band zich ook in hun teksten. Enerzijds laten ze zich inspireren door bekende filosofen als Nietzsche, Galileo, Dostoevsky en Dawkins, maar ook de evolutietheorie van Darwin is prominent aanwezig. Ook hebben ze diverse albums gewijd aan bepaalde tijdperiodes uit de geschiedenis van de aarde. Een combinatie van geschiedenislessen en filosofische invalshoeken dus. Ideaal om een keer op een vrije middag doorheen te spitten en je te laten verwonderen door de intelligentie van de band.


Maar daarmee is het verhaal niet volledig. Want een fijne luisterband zijn is voor mij niet voldoende om daadwerkelijk tot mijn favoriete bands te behoren. Want daarvoor heeft een band ook een goeie liveshow nodig. En dit is précies wat The Ocean tot mijn favoriete band van dit moment maakt. Ik heb ze ooit ontdekt in het voorprogramma van Leprous. En destijds was ik echt groot fan van Leprous. Zeker nadat ze me enkele maanden daarvoor weggeblazen hadden als headliner van Prognosis. Maar het voor mij destijds nieuwe The Ocean blies me in het kleine Gebr de Nobel in Leiden volledig van mijn sokken. Zelfs zoveel dat ik daarna totaal niet meer in de set van Leprous kon komen.


Een liveshow van The Ocean is voor mij de ultieme combinatie van (geluids-)technische perfectie, een geweldige opbouw van een set en een ongeëvenaarde energie. Elke show weer word ik er door de band helemaal ingezogen, wisselen diepgeraakte emotie en totale euforie zich af en heb ik aan het einde van de set het gevoel alsof er een stoomwals over me heen is gedenderd. Waar ik de band ook zag, altijd heb ik de band 100% zien geven. Met als kenmerkend voorbeeld zanger Loic die tijdens een show in Amerika z’n beide benen heeft gebroken tijdens het crowdsurfen en daardoor niet bij de show op Prognosis kon zijn. De band speelde vervolgens een instrumentale set, op momenten ondersteund door het publiek wat de vocalen voor z’n rekening nam. En als je denkt dat Loic het bij zijn terugkeer wat rustiger aan is gaan doen, heb je het mis. Aan ons als publiek de taak om goed op te letten bij hun set op Alcatraz, want geheid dat hij weer als een dolle het publiek in gaat springen.


Ik kan al met al niet genoeg benadrukken hoe groot plezier je jezelf gaat doen als je deze band een kans gaat geven op Alcatraz. Ze stellen nooit teleur en hebben alles om één van de meest memorabele shows van het hele weekend te gaan geven. En oh, als je besluit vooraan te gaan staan zorg er dan voor dat je stembanden gesmeerd zijn en je de tekst van hun Opus Magnum ‘Jurassic’ uit je hoofd kent. Want grote kans dat Loic opeens de microfoon voor je neus duwt. En ja, ik spreek uit ervaring. 😊

 
Laatst bewerkt:
THE OCEAN

Er lijkt mij geen beter moment om dit topic een kickstart te geven dan vlak na de aankondiging van mijn favoriete band op dit festival. Dus direct de koe maar bij de hoorns gevat op deze zondagmiddag om jullie mee te nemen in de wereld van deze fantastische band. En daarmee hopelijk ook nieuwe zieltjes enthousiast te maken en deze band op Alcatraz het publiek te geven wat ze verdienen.

The Ocean (voorheen The Ocean Collective) is een progressieve postmetal band uit Duitsland. Met ruim 20 jaar ervaring en inmiddels 9 studioalbums op hun naam, is het een band met een behoorlijke staat van dienst. Toch is het vrij recent dat ze zich qua reputatie aan het opklimmen zijn tot de meest geroemde bands in het genre. Je zou kunnen zeggen dat het uitbrengen van het over twee albums gesplitste Phanerozoic de definitieve doorbraak van de band heeft betekend.

Als we een kijkje nemen in de geschiedenis van de band, zijn er wel een aantal interessante dingen te ontdekken. Het meesterbrein achter de band is de gitarist, componist en producer Robin Staps. Hij is ook het enige bandlid wat in al die jaren de band trouw is gebleven. Dat het voorheen meer een ‘collectief’ was dan een band, is wel logisch: door de jaren heen hebben meer dan 70 mensen bijgedragen aan albumopnames en/of live performances van The Ocean. En eigenlijk is het pas sinds 2014 dat we kunnen spreken van een vaste formatie en vanaf 2019 ook daadwerkelijk de formatie die nu op de planken te zien is.

Net als met veel andere bands waar ik naar luister, is het moeilijk om The Ocean qua sound in een hokje te stoppen. In hun catalogus kun je veel langgerekte composities vinden, met een kenmerkende ‘wall of sound’, die je wellicht laat denken aan postmetal bands als Cult of Luna en Isis. Maar ze hinten ook met enige regelmaat aan meer progressieve collega’s als Opeth en Tool. Verder valt het veelvuldig gebruik van synthesizers en strijk- en blaasinstrumenten op. Maar het is met name het kenmerkende geluid van zanger Loic Rossetti die de band kleur geeft.


Naast de experimentele muzikale composities onderscheidt de band zich ook in hun teksten. Enerzijds laten ze zich inspireren door bekende filosofen als Nietzsche, Galileo, Dostoevsky en Dawkins, maar ook de evolutietheorie van Darwin is prominent aanwezig. Ook hebben ze diverse albums gewijd aan bepaalde tijdperiodes uit de geschiedenis van de aarde. Een combinatie van geschiedenislessen en filosofische invalshoeken dus. Ideaal om een keer op een vrije middag doorheen te spitten en je te laten verwonderen door de intelligentie van de band.


Maar daarmee is het verhaal niet volledig. Want een fijne luisterband zijn is voor mij niet voldoende om daadwerkelijk tot mijn favoriete bands te behoren. Want daarvoor heeft een band ook een goeie liveshow nodig. En dit is précies wat The Ocean tot mijn favoriete band van dit moment maakt. Ik heb ze ooit ontdekt in het voorprogramma van Leprous. En destijds was ik echt groot fan van Leprous. Zeker nadat ze me enkele maanden daarvoor weggeblazen hadden als headliner van Prognosis. Maar het voor mij destijds nieuwe The Ocean blies me in het kleine Gebr de Nobel in Leiden volledig van mijn sokken. Zelfs zoveel dat ik daarna totaal niet meer in de set van Leprous kon komen.


Een liveshow van The Ocean is voor mij de ultieme combinatie van (geluids-)technische perfectie, een geweldige opbouw van een set en een ongeëvenaarde energie. Elke show weer word ik er door de band helemaal ingezogen, wisselen diepgeraakte emotie en totale euforie zich af en heb ik aan het einde van de set het gevoel alsof er een stoomwals over me heen is gedenderd. Waar ik de band ook zag, altijd heb ik de band 100% zien geven. Met als kenmerkend voorbeeld zanger Loic die tijdens een show in Amerika z’n beide benen heeft gebroken tijdens het crowdsurfen en daardoor niet bij de show op Prognosis kon zijn. De band speelde vervolgens een instrumentale set, op momenten ondersteund door het publiek wat de vocalen voor z’n rekening nam. En als je denkt dat Loic het bij zijn terugkeer wat rustiger aan is gaan doen, heb je het mis. Aan ons als publiek de taak om goed op te letten bij hun set op Alcatraz, want geheid dat hij weer als een dolle het publiek in gaat springen.


Ik kan al met al niet genoeg benadrukken hoe groot plezier je jezelf gaat doen als je deze band een kans gaat geven op Alcatraz. Ze stellen nooit teleur en hebben alles om één van de meest memorabele shows van het hele weekend te gaan geven. En oh, als je besluit vooraan te gaan staan zorg er dan voor dat je stembanden gesmeerd zijn en je de tekst van hun Opus Magnum ‘Jurassic’ uit je hoofd kent. Want grote kans dat Loic opeens de microfoon voor je neus duwt. En ja, ik spreek uit ervaring. 😊


Dank voor deze introductie. Hoe is het publiek qua crowdsurfen en moshen de keren dat je The Ocean hebt gezien?
Als ik er het hele weekend ben en ik geen clash heb, dan ben ik wel benieuwd naar de show, maar zal niet vooraan te vinden zijn met al die bandleden die het publiek in springen :LOL:

Hopelijk een rustig plekje ergens aan de zijkant of achterin, is dat haalbaar qua publiek (zie vraag hierboven)
 
Dank voor deze introductie. Hoe is het publiek qua crowdsurfen en moshen de keren dat je The Ocean hebt gezien?
Als ik er het hele weekend ben en ik geen clash heb, dan ben ik wel benieuwd naar de show, maar zal niet vooraan te vinden zijn met al die bandleden die het publiek in springen :LOL:

Hopelijk een rustig plekje ergens aan de zijkant of achterin, is dat haalbaar qua publiek (zie vraag hierboven)
Ik heb ze nog nooit op een festival gezien. Ja Prognosis, maar dat is totaal geen mosh publiek. Maar tot nu toe valt het bij The Ocean altijd wel mee met moshers. Vooral veel headbangers en soms een klein groepje moshers. Zeker als je wat aan de zijkant gaat staan, voorzie ik totaal geen problemen. Laat ik het zo zeggen: ik hou zelf ook niet van pits en bij The Ocean sta ik altijd vooraan.
 
Dokken
Net als Jamel begin ik ook met mijn favoriete band van het affiche: Dokken. Voor mij is het boeken van Dokken de reden om een dagticket te kopen, zelfs al stond er helemaal niks verder op de dag, ik moest en zou erbij zijn. Dat heeft vooral te maken met hoe mijn muzieksmaak tot stand is gekomen. De zanger en gitarist (Don Dokken en George Lynch) waren namelijk onderdeel van een inzamelingsactie voor de hongersnood in Afrika in de jaren '80: Hear N Aid met het nummer Stars. Na het horen van dit nummer ben ik op ontdekkingsreis gegaan langs alle artiesten die hierbij betrokken waren en daar zat dus onder andere Dokken bij.

Dokken vond ik op dat moment het gaafst van alles dat ik nog niet kende en dit heeft zich uiteindelijk ontwikkelt tot de droom om ooit Dokken live te kunnen zien, waarbij ik er vanuit ging dat ik hiervoor een vakantie naar de Verenigde Staten nodig zou hebben. In 2014 had ik nog een kans om in ieder geval Don Dokken live te zien als gastartiest bij een akoestisch concert van een oud-Scorpions drummer waarbij zowel Scorpions nummers als nummers van Dokken en twee andere gastartiesten werden gespeeld. Ik had ook daadwerkelijk tickets, maar helaas werd het optreden geannuleerd. Daarna was het weer wachten. Er waren wel wat mogelijkheden als Wacken of Sweden Rock, maar dat zag ik niet zo zitten. Dus conclusie: Na ruim 10 jaar is het wachten voorbij en komt Dokken eindelijk weer naar de Benelux, waar het laatste optreden uit 2007 dateert.

"De droom" is door de jaren inmiddels uitgebreid naar naast Dokken ook bands als Night Ranger en Winger te kunnen zien, allemaal bands die nauwelijks meer in Europa te vinden zijn, maar dat hebben jullie vast al wel eens eerder ergens op het forum van mij gelezen. Deze zomer kunnen we dus in ieder geval één van de bovenstaande drie bands live zien.

Dokken is voornamelijk bekend in de VS en in Japan met het absolute hoogtepunt in de jaren 80. Album nummers 2 t/m 4 zijn allen platina albums geworden in de VS. En deze drie albums hadden allemaal één ding gemeen: de line up van de band. Tijdens die albums bestond de band uit Don Dokken, George Lynch, Mick Brown (drums) en Jeff Pilson (basgitaar). Alleen Jeff was op het eerste album nog niet aanwezig. Na deze vier albums waren er "creative and personal differences" tussen Dokken en Lynch en is de band uiteindelijk uit elkaar gegaan.

Uiteindelijk is er wel een reunië gekomen in de jaren '90 en was de succesvolle line-up weer bij elkaar voor een eerste album in 8 jaar in 1995 en nog een album in 1997. Daarna vertrok George Lynch weer uit de band, een album later ook Jeff Pilson. Zo succesvol als de eerste periode is Dokken nooit meer geweest en uiteindelijk verwacht ik ook gewoon een 'best of' setlist van de eerste 4 albums met misschien een nummer van het nieuwe album van afgelopen jaar.

Het eerste album Breaking the Chains zal waarschijnlijk alleen de title track afleveren op de setlist. In de videoclip is Jeff Pilson al wel op basgitaar te zien, omdat de oorspronkelijke bassist de band had verlaten voordat de video is opgenomen.


Het vierde album is Back for the Attack. Missschien wel het beste album dat ze hebben gemaakt. Op dit album is ook mijn favoriete nummer te vinden: Dream Warriors, dat overigens ook de title track is van de derde film van Nightmare on Elm Street.


De grootste powerballad van de band staat op het tweede album: Alone Again.


Daarnaast wil ik jullie het onderstaande live concert ook niet onthouden. Nadat de band in de jaren 90 een comeback maakte, hebben ze een semi-akoestisch live album opgenomen. Een album dat in huize Koekdoos regelmatig voorbij komt.


Goed. De conclusie blijft hetzelfde als dat ik al eens eerder in het Alcatraz topic heb benoemd. Dokken is niet meer wat het geweest is, met alleen nog maar Don Dokken zelf uit het succesvolle tijdperk in de line up (Mick Brown is door medische redenen en/of fysieke klachten na de eenmalige reünie in Japan met pensioen gegaan), maar de band is een unieke kans voor iedereen die fan is van de hoogtijdagen van de hardrock en glammetal uit de '80s.

Wie weet komt George Lynch ook nog wel voor een nummertje of twee voorbij (de kans is er altijd de afgelopen jaren).
En onthoud: Keep Rokken with Dokken
 
Maar daarmee is het verhaal niet volledig. Want een fijne luisterband zijn is voor mij niet voldoende om daadwerkelijk tot mijn favoriete bands te behoren. Want daarvoor heeft een band ook een goeie liveshow nodig. En dit is précies wat The Ocean tot mijn favoriete band van dit moment maakt. Ik heb ze ooit ontdekt in het voorprogramma van Leprous. En destijds was ik echt groot fan van Leprous. Zeker nadat ze me enkele maanden daarvoor weggeblazen hadden als headliner van Prognosis. Maar het voor mij destijds nieuwe The Ocean blies me in het kleine Gebr de Nobel in Leiden volledig van mijn sokken. Zelfs zoveel dat ik daarna totaal niet meer in de set van Leprous kon komen.
Ik had exact hetzelfde enkel "Gebr de Nobel in Leiden" vervangen door "Zappa in Antwerpen".
Wel grappig hoe dat gaat want 2 jaar eerder had ik ongeveer hetzelfde aan de hand met Leprous bij Devin Townsend.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel
Ik had exact hetzelfde enkel "Gebr de Nobel in Leiden" vervangen door "Zappa in Antwerpen".
Wel grappig hoe dat gaat want 2 jaar eerder had ik ongeveer hetzelfde aan de hand met Leprous bij Devin Townsend.
Schitterend! Het is inderdaad niet dat Leprous er niets van kan, want die heb ik ook ongelooflijk goed geweten bij verschillende optreden. Al werkte het album Pitfalls wat ze in die tour aan het promoten waren voor mij wel een stuk minder dan de albums ervoor, dat speelde ook wel mee.

Sidenote: als ik zo de afgelopen tijd uw posts hier op het forum lees, heb ik het gevoel dat wij bij 95% dezelfde bands gaan staan op Alcatraz. ;)
 
  • Geweldig
Waarderingen: Dr. Hannibal en johanra
Schitterend! Het is inderdaad niet dat Leprous er niets van kan, want die heb ik ook ongelooflijk goed geweten bij verschillende optreden. Al werkte het album Pitfalls wat ze in die tour aan het promoten waren voor mij wel een stuk minder dan de albums ervoor, dat speelde ook wel mee.

Sidenote: als ik zo de afgelopen tijd uw posts hier op het forum lees, heb ik het gevoel dat wij bij 95% dezelfde bands gaan staan op Alcatraz. ;)
Ja eens ivm Pitfalls als album, alhoewel "The Sky is Red" eigenlijk wel mijn favoriete Leprous nummer is na "Bilateral".
Maar het is eigenlijk gewoon een geval van baas boven baas, ook Leprous & Devin Townsend blijven nog altijd gewoon bazen.

Dat van dezelfde bands zou wel eens kunnen kloppen :)
 
  • Geweldig
  • On fire
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel
In het Alcatraz topic had ik ze al aangeprezen maar een iets uitgebreidere introductie kan nooit kwaad.
Baroness is een Amerikaanse metal band afkomstig uit Savannah, Georgia , opgericht in 2003 door John Dyer Baizley, Tim Loose, Summer Welch en Allen Blickle. De enige constante in de line-up is zanger/gitarist John Dyer Baizley.
Baroness brengt een mix van progressive , sludge metal en alternatieve rock. Verder kenmerkt de muziek zich door distorted gitaar riffs, complexe song structuren en een mix van agressieve & melodische vocals.


Baroness heeft op dit moment 6 studio albums.
Om het de late inluisteraars wat makkelijker te maken heb ik hieronder van elk album een song toegevoegd waarvan ik denk dat die goede kans heeft om in de setlist terecht te komen. Maar ik zou eigenlijk gewoon aanraden om de volledige albums te luisteren want deze vormen toch wel een logisch geheel en als je een individuele song luistert mis je toch wat context.

In 2007 kwam dus het eerste volledige album ("Red Album") , ook de 4 volgende albums zouden een kleur in de titel krijgen.
In 2008 komt Pete Adams bij de band op lead gitaar, deze zal veel bijdragen op de volgende albums
In 2009 volgt de "Blue Record"
In 2012 is er het dubbelalbum "Yellow & Green" wat nog altijd mijn favoriete Baroness plaat is.

Tijdens de Europese tour volgend op de release van Yellow & Green kwam het voortbestaan van de band echter op de helling nadat de tourbus in Engeland naast een viaduct terechtkwam. Zowel drummer als bassist hadden gebroken ruggenwervels en de arm van John Baizley moest bijna geamputeerd worden.
In de nasleep van het ongeval werd duidelijk dat zowel drummer als bassist fysiek niet meer in staat waren om te spelen/touren.
De band ging echter verder met Baizley & Adams, Sebastian Thomson kwam er bij op drums en op bas werd Nick Jost gerecruteerd, zij vormen tot op vandaag nog altijd de ritme sectie. Geluk bij een ongeluk hier dat de nieuwe ritmesectie echt wel staat als een huis.
Eind 2015 is er de release van "Purple"
In 2017 verlaat "Pete Adams" de band om zich te focussen op zijn gezin en zijn andere band Valkyrie, hij werd op lead gitaar vervangen door Gina Gleason die eerder haar strepen verdiende bij oa Santana & Cirque De Soleil.
In 2019 volgt dan het laatste kleur album, oorspronkelijk zou dit Orange als naam krijgen wat ook de werktitel was, maar de band vond dit niet matchen met de songs en koos daarom voor "Gold & Grey" als titel.

In September 2023 volgt dan het 6e en meest recente album "Stone". Blijkbaar kan je in één post maar 5 youtube links invoegen dus voor plaat #6 een gewoon linkje naar een song (Under The Wheel)


Wat ook nog een vermelding verdiend is het knappe en herkenbare album artwork dat ook van de hand van frontman Baizley is.

Maar goede albums alleen daarmee kom je niet ergens bovenaan in mijn favorieten lijstje daarvoor moet er ook live gepresteerd worden. Zelf heb ik Baroness leren kennen bij het inluisteren voor Graspop 2017 en die show is nog altijd één van mijn meest memorabele Metal Dome shows ooit. In 2018 waren ze op herhaling in de Dome en was het terug top. De beste Baroness show volgde voor mij dan in 2019 , ze waren op dat moment op tournee met Volbeat en speelden in het Sportpaleis, die show was best goed maar kort met een redelijk ongeïnteresseerd publiek. Na dat optreden kwam de aankondiging dan dat ze twee weken later in het Trix Cafe zouden spelen, aangezien die in in no time uitverkocht was werd dit nog snel snel veranderd naar de Trix Club en daar hebben ze toen een bijzondere show gegeven. Deze staat zeker in mijn top 10 van beste concerten ooit en waarschijnlijk zelfs top 5
Maar de live shows is dus waar Baroness echt uitblinkt, deze zijn altijd intens en meeslepend, dus bij deze allen naar de Helldorado op zondag tussen 21u en 22u!
 

Users who are viewing this thread