Alcatraz Open Air 2026

Ik vrees dat er nog wel enkele Amerikaanse bands zullen cancellen...

Net onderstaande bericht gelezen van Jungle Rot, klinkt ook niet veelbelovend.
Ik heb het een tijdje geleden al eens aangekaart. Voor veel (kleinere) bands beginnen de reis en transportkosten de pan uit swingen. En dan moet je een overweging maken of de tour loont. En dan groeit de kans dat men noodgedwongen alles moet annuleren. Dat is uiteraard heel erg jammer, maar wel te begrijpen. Al bestaat de kans dat ze misschien wel binnen de USA kunnen op tournee gaan. Al zijn de benzine prijzen in Amerika ook ferm de hoogte in gegaan.

Ik heb het een tijdje geleden al eens aangekaart. Voor veel (kleinere) bands beginnen de reis en transportkosten de pan uit swingen. En dan moet je een overweging maken of de tour loont. En dan groeit de kans dat men noodgedwongen alles moet annuleren. Dat is uiteraard heel erg jammer, maar wel te begrijpen. Al bestaat de kans dat ze misschien wel binnen de USA kunnen op tournee gaan. Al zijn de benzine prijzen in Amerika ook ferm de hoogte in gegaan.
Volgens mij is de prijs van touren in Amerika nog steeds hoger dan in Europa. Zeker voor niet Amerikaanse bands. Maar in Amerika is het precies meer sociaal aanvaard om meer dan 100 dollar te vragen voor concerten wat hier niet zo is.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Bij Jungle Rot zeggen ze dat ze door onvoorziene omstandigheden vluchten moeten omboeken en dit had een domino effect naar volgende vluchten.
Als dit over transcontinentale vlucht gaat, met een 5 tal personen, kan je voor 1 vlucht al snel 2.000 euro meer moeten betalen.

Overige prijsstijgingen in verband met inflatie, zouden toch moeten worden ingecalculeerd door de tourmanager. Hoewel olieprijzen nu wel onvoorzien zijn gestegen. Touren in USA is ook duurder omdat je ook met gigantische afstanden zit. Hier kan je bijvoorbeeld spelen in Tilburg, Brussel en Parijs na elkaar en ben je nooit langer dan 4 uur onderweg. In USA ben je in 4 uur een Walmart verder. Amerikanen kopen wel gigantische hoeveelheden merch.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
creeper is voor mij de meer relevante band dan of mice and men op dit moment. Nog een gelukje dan dat ze letterlijk in de schoot geworpen zijn om overal over te nemen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Een gevalletje van hetzelfde management in Europa? Als ze echt overal overnemen kan het zomaar.
volgens mij heeft creeper heel hun zomer open gehouden met als strategie om bands te vervangen en zo hogere spots te claimen dan dat ze anders gingen krijgen. in sommige gevallen is hen dat gelukt, andere gevallen twijfelachtig. Maar het brengt je wel veel goodwill voor volgende edities natuurlijk.

Zo te zien hebben ze de leegte van Static-x in Juni/Juli en of mice and men in augustus grotendeels gevuld op dit moment.

kan helaas met Creeper en Animals as leaders beiden niet echt veel dus als dat de clash wordt dan heb ik geen idee wat ik ga zien

@MetalLimbo noteer voor mij maar een 3 hier.

kan helaas met Creeper en Animals as leaders beiden niet echt veel dus als dat de clash wordt dan heb ik geen idee wat ik ga zien

@MetalLimbo noteer voor mij maar een 3 hier.
Bij AAL heb je een 4 staan, dus keuze lijkt me duidelijk! 💁‍♂️😜

Comedy Central GIF by The Jim Jefferies Show

• Haha
Waarderingen: Loek123

Users who are viewing this thread