Alcatraz Open Air 2026

Vrijdag is voor mij de beste Swamp dag, misschien ook omdat het tegelijk de minste Prison dag is.

Coven - Historie, mystiek en blijkbaar nog best goed live. Ja, deze ga ik niet laten liggen.
Health - Deze valt eerder in de misschien groep. Ken ze niet super goed, maar klinken best interessant. Kan een aangename verrassing worden.
Soen - Zou me op papier moeten liggen, maar op plaat hebben ze me nog niet helemaal overtuigd - al hebben ze vaak wel sterke stukken in hun songs. Afhankelijk van de time table ga ik ze live wel een kans geven.
Monolord - Wat loggere doom metal, meestal iets uitdagender om er helemaal in te geraken en is vaak gewoon afhankelijk van het moment zelf. Hier ben ik graag bij.
Igorrr - Kan je moeilijk afbakenen en dat maakt het net zo boeiend. Must see!
Amenra - Niet de grootste fan, maar ik wil ze wel eens een kans geven. Het lijkt alvast de ideale moment aangezien de alternatieven ook zeker geen musts zijn. Dit is zo'n band die me live helemaal wel zou kunnen wegblazen dus waarom niet?

De rest van deze stage ga ik normaal niet bijwonen.

Ik krijg de bands niet versleept naar een categorie, ook als ik dubbel klik op een band kan ik daar geen categorie toekennen.
Edit: ik probeerde via computer

Laatst bewerkt:
Ga mij hier ook maar eens in mengen :)

my-image.png

Zie veel twijfelaars over Monolord. Ik vind die logge stoner dus wel heel lekker, zeker met de psychedelische en melodische inslag die ze eraan geven, en de klassiek klinkende lijzige clean doom vocals. Al moet ik wel bekennen dat ik het op Desertfest live niet helemaal over vond komen, maar dat kan aan mijn energie op dat moment gelegen hebben. Ga zeker proberen ze op Alcatraz een herkansing te geven, op album geniet ik nog steeds met volle teugen van deze band elke keer dat ik ze aan zet. En mochten ze in een zware clash toch afvallen staan er gelukkig in het najaar ook nog wat shows gepland met Dopelord als voorprogramma (over generieke stoner namen gesproken haha) maar die heb ik zowaar nog hoger zitten dus daar moet ik eigenlijk ook wel bij zijn 🤘

Verder kijk ik wel enorm uit naar mijn eerste échte goed Amenra show. Keertje gezien op BKS maar dat was niet helemaal de juiste sfeer nog, begin van de middag in een open tent terwijl buiten een vrolijk zonnetje scheen. Zaalshows lukken telkens niet, had wel tickets voor de laatste passage in Nijmegen maar was verhinderd door werk. Dus nu voor thuispubliek een headline set zien wordt extra genieten!

Ik had Dead Serious met een verkeerde band verward, dus ik moet die mannen een herexamen geven

Dead Serious: Wat ik voorlopig gehoord heb klinkt eigenlijk niet fout. Belgischen thrash. Moet ik verder uitchecken!

Mijn tierlijst volgt nog

Ik had Dead Serious met een verkeerde band verward, dus ik moet die mannen een herexamen geven

Dead Serious: Wat ik voorlopig gehoord heb klinkt eigenlijk niet fout. Belgischen thrash. Moet ik verder uitchecken!

Mijn tierlijst volgt nog
Maken blijkbaar een comeback na ruim 30 jaar, waren eerder actief eind jaren 80/begin jaren 90, wat wel te zien valt op onderstaande foto.. 😅😝De band is begonnen als eerbetoon aan de vroege Bay Area thrash metal.

1776859658638.png

Grappig is wel dat zelfs Alcatraz, dat toch altijd graag prat gaat op hun ruime aanbod van Belgische bands (zeker vergeleken met GMM), ze vergeet aan te kondigen, waarna ze dat dan maar zelf doen in de comments. 😅

1776859331722.png
1776859352137.png

• Leuk
Waarderingen: won666
my-image (1).png

Ja dit is toch wel een erg lekker podium die dag he? Eigenlijk zou ik bijna alles wel kunnen zien daar. Vooral het avondprogramma met Amenra en Igorrr wordt een traktatie met twee intense shows. Crowbar is de afgelopen maanden erg aan me gaan groeien en heb besloten daar lekker de hele set van mee te gaan pakken.

Coven, Monolord, Health en Soen zitten bij mij allemaal in de categorie: ik pak ze graag mee maar kunnen ook sneuvelen bij clashes (en volgens mij doen sommigen dat ook). Bij Soen heb ik hetzelfde als de meeste hier, zou erg moeten klikken maar die klik komt er maar niet. Het geheel klinkt toch vaak wat te gemaakt ofzo om mij echt te raken.

• Leuk
Waarderingen: Parfex en MetalLimbo
Metalheads, we’ve got your back
🤘
🔥

Camping at Alcatraz just leveled up: there’s now a 24/7 supermarket right on-site. No more dragging tons of food and drinks to the campsite. Just grab what you need, whenever you need it.
Fuel up with fresh fruit, yogurt & dairy, bread and pastries, plus water, soft drinks, chips, snacks, beer, wine, and ready-to-eat meals.
Eat. Drink. Rage. Repeat.
🖤

zelfde concept als op graspop, supermarkt met basisbehoeften op de camping aanwezig sinds dit jaar

Metalheads, we’ve got your back
🤘
🔥

Camping at Alcatraz just leveled up: there’s now a 24/7 supermarket right on-site. No more dragging tons of food and drinks to the campsite. Just grab what you need, whenever you need it.
Fuel up with fresh fruit, yogurt & dairy, bread and pastries, plus water, soft drinks, chips, snacks, beer, wine, and ready-to-eat meals.
Eat. Drink. Rage. Repeat.
🖤

zelfde concept als op graspop, supermarkt met basisbehoeften op de camping aanwezig sinds dit jaar
Zo, dit is wel een serieuze verbetering zeg! Ik vond die supermarkt helemaal top op Graspop. Lekker dagelijks vers fruit en zuivel halen.

Zo, dit is wel een serieuze verbetering zeg! Ik vond die supermarkt helemaal top op Graspop. Lekker dagelijks vers fruit en zuivel halen.
Waar staat die supermarkt op Graspop eigenlijk kan je daar ook bij zonder campingbandje?

Users who are viewing this thread

• Nico