Alcatraz Open Air 2026

STP staat hier wel lager dat bied wel hoop.

Arch enemy zou ook wel een leuke sub zijn voor Alcatraz.

• Leuk
Waarderingen: johanra
Viel mij ook op dat Slaughter To Prevail hier niet mee helemaal van boven staat. En helloween staat hier ook niet extra groot of nadrukkelijk boven de rest. Dat zijn 2 veranderingen ten opzichte van veel van de eerste aankondigingen waar die 2 namen op verschenen.

• Leuk
Waarderingen: johanra en Loek123
Rockstadt Extreme Fest: officiële aankondiging wijkt toch nog wat af van de leak van gisteren

nieuw: Arch Enemy, Malevolence
weggevallen: HEALTH, Slow Crush & Voivod

Bekijk bijlage 16132
Decapitated en Monolord zijn ook welkom wat mij betreft. Ik mis nog steeds de echte wauw-namen in het geruchtencircuit maar er komen wel steeds meer leuke opties bij om wat mooie dagen te vullen weer.

• Leuk
Waarderingen: johanra en Jamel
witch club satan is ook wel leuk, en ik denk dat er wel menigte heren ook tevreden zullen zijn

Arch Enemy mag altijd nog eens langskomen van mij. Godsmack lijkt een binnenkopper als je alle affiches bekijkt, al weet je nooit zeker met de Lokerse Feesten.

Wat mij ook opvalt is dat Powerwolf (bijna?) nergens aangekondigd wordt buiten op Alcatraz.

Witch Club Satan en Master Boot Record heb ik allebei gezien in de Botanique Witloofbar. Zou leuk Morgue-materiaal zijn. (Al zou ik er toch wat security plaatsen als die van Witch Club Satan de beha's thuislaten.)

Daarnaast graag Cryptopsy, Signs of the Swarm, Chelsea Grin en Monkeys on Mars (een samenwerking tussen Monkey3 en Mars Red Sky, die ook op Desertfest Antwerp speelt).

Powerwolf is ook bevestigd op Barcelona Rock Fest en op Wacken.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Parfex
De augustus festivals beginnen al aan de 2e lading bands, Alcatraz zal wel niet lang achter blijven

Arch Enemy mag altijd nog eens langskomen van mij. Godsmack lijkt een binnenkopper als je alle affiches bekijkt, al weet je nooit zeker met de Lokerse Feesten.

Wat mij ook opvalt is dat Powerwolf (bijna?) nergens aangekondigd wordt buiten op Alcatraz.
Doen begin volgend jaar nog een clubtour. Dat zal waarschijnlijk eerst uit moeten verkopen voordat festivals aangekondigd worden.

Net als opeth vorig jaar bij Dynamo.

Ik had indertijd hun eerste album, Blasphemy made flesh, maar blijkbaar spelen ze daar geen enkel nummer meer van.

Da's jammer. Wat me doet denken aan Kataklysm. Die hebben een uitgebreide back catalogue opgebouwd, maar ze spelen geen enkel nummer meer van de eerste 2 albums, toen Sylvain Houde nog frontman was. Dat zijn veruit de beste albums van Kataklysm. En Sylvain Houde, tja, spijtig dat die mens zijn psychische problemen hem zijn ontslag hebben gekost, want zelden heb ik zo'n indrukwekkende grunts gehoord.
Een tip: beluister de ep 'The mystical gate of reincarnation', met in het bijzonder het eerste nummer (Frozen in time) en het laatste nummer (The orb of uncreation, met ene Max Duhamel als stokkenbediener). Kiekenvlees gegarandeerd!

• Leuk
Waarderingen: redbaron
Rock Castle (CZ) (13 - 15 Aug): Powerwolf - Black Label Society - Alestorm - Testament - Sonata Arctica - Nothingmore - D'Artagnan - Nervosa - Van Canto - Heathen - Serenity - Brunhilde - Hellboulevard - Frogleap - Victorious - Forrest Jump

554118249_1589174652194775_5209471701282500148_n.jpg

Users who are viewing this thread